E36: 323 czy 328? Co kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
e36: 323 czy 328? Co kupić? za duzo pieniędzy na paliwo mieć nie bede, ale musze mieć szybkie auto bo przesiadlem sie z peugeota 205 gti. Prosze o odp. Dzieki!
  
 
Cytat:
2005-04-04 15:28:42, tresor123 pisze:
e36: 323 czy 328? Co kupić? za duzo pieniędzy na paliwo mieć nie bede, ale musze mieć szybkie auto bo przesiadlem sie z peugeota 205 gti. Prosze o odp. Dzieki!



Jak nie masz kasy nie kupuj BMW.takie jest moje zdanie.

BMW to nie sa auta dla ludzi z chudym portfelem...Tak wiec przemysl...316 potrafia wciagnac 12 litrow beny...

pozdr.


-----------------
http://plepleple.pl

[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2005-04-04 16:12:25 ]
  
 
Głupie gadanie - bez obrazy ale jeździsz Toyotą więc się ni ewypowiadaj i uwierz mi że części wcale nie są takie drogie a do 3ki na pewno tańsze niż do Twojego!

Najlepiej kupić 328, spalanie 10-20 w zalezności od trybu jazdy! Podobne będzie w 323, różnica może 1-2 litrów ale jak nie masz kasy to i tak założysz gaz.
Co do 316 to się zgadzam dlatego uważam że bmw to albo diesla albo duży benzynowy silnik - za wyjątkiem V12 bo to już połyka paliwko!
  
 
Cytat:
2005-04-04 16:42:49, Aldik pisze:
Głupie gadanie - bez obrazy ale jeździsz Toyotą więc się ni ewypowiadaj i uwierz mi że części wcale nie są takie drogie a do 3ki na pewno tańsze niż do Twojego!



To, ze jezdze Toyota,nie oznacza,ze nie wiem,jakie sa ceny czesci do Beemki. Mialem 633 CSi z silnikiem 3.5. I nie twierdze tez ,ze Toyota ma niskie ceny czesci i swietny serwis, bo tak nie jest To dobry chlam do jezdzenia i nic poza tym.
a BMW...to zupelnie inna klasa, stad tez twierdzenie,ze sie nie ma kasy i chce sie kupic BMW z silnikiem 2.8 zakrawa na smiesznosc...Chyba,ze chcesz miec je dla samego posiadania i cieszyc sie tym autkiem polerujac je w niedziele...wtedy to co innego...polecam!!!

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
to ze do japoncow czesci sa drozsze to mit, nawet niedawno w motorze albo auto swiecie (nie pamietam) bylo podsumowanie cen czesci eksploatacyjnych do samochodow z 1994r (filtry+klocki+tlumiki+paski) niestety bmw 316 razem z mercedesem c klasa wypadlo najgorzej (najdrozej) w porownaniu z np nissanem czy audi 80. Nikt mnie nie przekona ze czesci do bmw sa tanie, niestety sa jednymi z najdrozszych nawet do modelu 3 !

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-04-04 17:41:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-04-04 17:42:13 ]
  
 
Jeżeli chodzi o to czym kto jeździ to jego indywidualna sprawa, jeżeli ktoś robi 10 tyś km rocznie to raczej bardzo się nie martwi że auto pali 20 a nie 15 litrów, więc nie mów że to autko na niedziele.
A co do części zamiennych to miałem już kilka samochodów i jak narazie najłatwiej i najtaniej zdobywałem części do bmw, tego jest wszędzie pełno i za rózne ceny - oczywiście zawsze pomijając serwisy, których zresztą nieuznaje bo tj dla mnie naciągalnia ludzi i tyle a po za tym czasami śmiać mi się chciało z ich wiedzy, zadzwoniłem do Alfy i nikt nie wiedziała czy wogóle da się wymienić żarówkę ksenonową D2S a co dopiero o tym jaka tj wogóle żarówka! - bo występują jeszcze D2R.
Ja często się spotkałem z tym że części do nawet Poloneza wychodziły drożej niż do 3ki - nie mówcie że ona jest droga w utrzymaniu!
  
 
Cytat:
2005-04-04 17:54:20, Aldik pisze:
Ja często się spotkałem z tym że części do nawet Poloneza wychodziły drożej niż do 3ki - nie mówcie że ona jest droga w utrzymaniu!



niby jaka czesc ?? ja mam trojke i stwierdzam ze jest drozsza w utrzymaniu od np opla astry czy hondy civic (do utrzyamnia poloneza to mi wstyd w ogole porownywac ) z podobnego rocznika. moze w porownaniu do siodemek jest tania w utrzymaniu ale przy cenach czesci do innych marek bmw nie wyapda za dobrze
  
 
Cytat:
przy cenach czesci do innych marek bmw nie wyapda za dobrze

a niby co jest takie drogie
  
 
sorki że się wtrące e36 były 323 i 328?
  
 
Cytat:
2005-04-04 20:31:01, hz10 pisze:
a niby co jest takie drogie



np tlumiki do e36, tarcze hamulcowe i klocki tez sa drozsze niz np do opla. przewody WN podejzewam ze tez beda drozsze przez ten czujnik ktory jest na 1 przewodzie (nie kupowalem jeszcze wiec pewnosci nie mam)


draiwer5 byly 323 i 328 silniki 2,5 170km i 2,8 193km (od 1995/96)
  
 
Cytat:
np tlumiki do e36, tarcze hamulcowe i klocki tez sa drozsze niz np do opla. przewody WN podejzewam ze tez beda drozsze przez ten czujnik ktory jest na 1 przewodzie (nie kupowalem jeszcze wiec pewnosci nie mam)

nie wiem jak z tłumikami ale np klocki ATE można kupić za 120pln i wystarczają spokojnie na 40tyś km do opla kupisz za 80 i musisz wymienić co 20tyś więc ... tarcze nówki sztuki pełne kosztują ok 110 za 2 prawie taka sama cena opla więc gdzie te kosmiczne różnice
  
 
nie zgodze sie z tym ze bmw ma drozsze czesci niz np toyota np. załoze sie ze taniej wyremontuje bmw e36 po zderzeniu czolowym niz np jakiegos japonczyka z tego samego rocznika wystarczy otworzyc autogielde i zobaczyc jaka jest dostepnosc czesci do bmw a jaka do japonczyków i co za tym idzie ceny (ceny przykładowych czesci do e32 3,0 jakie wymieniałem chłodnica-100zł koncówki drązków 34 zł szt. tuleje wachaczy 55 zł szt. tarcze przód brembo 140 szt klocki przód raicam 55zł podpora wału 150 zł
  
 
Cytat:
2005-04-04 22:03:06, hz10 pisze:
nie wiem jak z tłumikami ale np klocki ATE można kupić za 120pln i wystarczają spokojnie na 40tyś km do opla kupisz za 80 i musisz wymienić co 20tyś więc ... tarcze nówki sztuki pełne kosztują ok 110 za 2 prawie taka sama cena opla więc gdzie te kosmiczne różnice



do opla kupisz za 25 zl klocki

a zderzenie czolowe nie ma tu nic do rzeczy, ja pisze o czesciach eksploatacyjnych typu paski klocki itp. a nie chlodnica czy wahacze ktorych sie nie wymienia co 10 czy 20tys km a za tansza eksploatacja innych marek przemawiaja tez takie sprawy jak wlasnie brak podpory walu i mniejsza ilosc tulei gumowo metalowych w zawieszeniu ktorych tez za darmo nie rozdaja. nie ma sie co na sile pocieszac i oszukiwac ja wiem swoje. jezdzilem oplem i wiem ze taniej mnie jego utrzymanie kosztowalo pomijajac juz spalanie i ubezpieczenie

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-04-04 22:31:45 ]
  
 
kurcze Panowie zeszliście troche z tematu... tylko 2 osoby odp[owiedzialy na moje pyt, .. i dzieki im za to!!
  
 
ciezka sprawa jest, jak chcesz jezdzic szybko a na dodatek bmw a nie masz za duzo kasy na benzyne to chyba bmw jest zlym wyborem. a jesli jednak zdecydujesz sie na bmw to bralbym 328 bo w spalaniu nie bedzie roznicy prawie zadnej.
  
 
z tego co wiem to te silniki mają już zmienne fazy rozrządu i spalanie jest jako takie, ale ponoc 328 pali o 2 litry wiecej po miescie a to juz w sumie nie tak malo..
  
 
Ale zalezy jak jeździsz - uwierz że w codziennej eksploatacji nie widać wielkie różnicy!
  
 
różnica jest niezauważalna. naprawde, to samo jest między 2,0 a 2,5
bierz 328 ! i dobrze Ją docieraj
  
 
Cytat:
2005-04-04 23:01:00, tresor123 pisze:
z tego co wiem to te silniki mają już zmienne fazy rozrządu i spalanie jest jako takie, ale ponoc 328 pali o 2 litry wiecej po miescie a to juz w sumie nie tak malo..


2 litry to jest dużo?! Dla mnie 15litrów(ok.57zł) czy 17 litrów(ok. 65zł.) benzyny na 100 to nie jest taka duża różnica, zwłaszcza że masz zamiar mało jeździć (sam pisałeś że masz mało kasy na paliwko) A druga rzecz to zmienne fazy swoją drogą ale i one Ci nic nie dadzą bo ja mając prawie 200KM pod nogą nie umiałbym się powstrzymywac cały czas... pzdr
  
 
Dobrym kompromisem między niskim zużyciem paliwa a przyzwoitymi osiągami jest silnik 1.8 (113 lub 115 KM, setka - w zależności od nadwozia - ok. 11 s, głowica ośmiozaworowa albo 140 KM i okolice 10 s z głowicą szesnastozaworową).
Gwarancją doskonałej zabawy są jednak dopiero silniki sześciocylindrowe o pojemności 2.0 (150 KM) i 2.5 (170 KM - oznaczenie 323i oraz 192 KM - 325i) oraz 2.8 (198 KM).