MotoNews.pl
  

Jak obniżyć auto?? Doradzcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciał bym obniżyć samochód ale delikatnie. E36 coupe,318 is, chce z przodu zejść o 2 cm a z tyłu 1cm, wiem że to nie dużo ale o to chodzi, wizualnie już będzie widać różnice a jednocześnie nie ryzykuje jakimiś zniszczeniami pod samochodem w przypadku jakiejść przeszkody, ale teraz podstawowe pytanie, jak to zronić???
Myśle że moge to zrobić samymi sprężynami bez zmiany amortyzatorów, ale jakie sprężyny byście polecili?? Czy szukać fabrycznych od np. M3 (bo one mają niższe zawiasy), czy szukać już jakiś "tuningowych" obniżających, czy może najbardzje radykalny sposób czyli podciać fabryczen.
Co o tym wszytskim myślicie?
A może ktoś ma do sprzedania takie sprężynki???

Z góry dziękuje za pomoc
  
 
jak obnizysz o 1 czy 2 cm to amortyzatory moga zostac, komplet takich sprezyn (nowych) kupisz za okolo 100euro
  
 
A czy sprężyny od M3 wejdą do 318is coupe??? Bo mohe kupić caly komplet ale jestem ciekaw czy mi to przypasuje i może ktoś się orientuje o ile one są krótsze???
  
 
Cytat:
2005-04-04 21:48:40, daz pisze:
A czy sprężyny od M3 wejdą do 318is coupe??? Bo mohe kupić caly komplet ale jestem ciekaw czy mi to przypasuje i może ktoś się orientuje o ile one są krótsze???


nie czy tylko któtsze, mogą być też grubsze a co za tym idzie dużo sztywniejsze... pzdr
  
 
Dziś się dowiadywałem w ASO i powiedzieli mi że takie sprężyny od M3 wejdą , rzeczywiście są grubsze i sztywnijesze, ale nie potrafili mi powiedzieć o ile niżej będzie stał samochód, może ktoś z Was wie o ile niższa jest M3 od seryjnej coupe???
  
 
Cytat:
2005-04-05 12:02:40, daz pisze:
Dziś się dowiadywałem w ASO i powiedzieli mi że takie sprężyny od M3 wejdą , rzeczywiście są grubsze i sztywnijesze, ale nie potrafili mi powiedzieć o ile niżej będzie stał samochód, może ktoś z Was wie o ile niższa jest M3 od seryjnej coupe???


myślę że jest to trudne do stwierdzenia, gdyż M3 to nie tylko spręzyny inne ale i amortyzatory inne, wielkosc kół, profil opon, nie wiem jak sprawa z przednim zawieszeniem, czy tam czasem nie ma duzo dalej idących zmian. Chyba nalprostrzy sposób to obcięcie twoich spręzyn, pozostawienie ich na tych samych amorkach i masz po sprawie... pzdr
  
 
Jeśli chodzi o opony i felgi to mam nawet większe niż w M3 ale jeśli założymy że oba będą stały na takich samych kołach to o ile będzie M3 niższa? Jeśli chodzi o samą wysokość auta to za to odpowiedzialne są właśnie sprężyny (dziś się dowiadywałem w ASO) amortyzator ma tylko tłumić wstrząsy ale wysokość zależy od długości sprężyny. Powiedzieli mi że M jest napewno niższe ale nie potrafili powiedzieć o ile. I dlatego moje pytanie, może ktoś ma jakies prospekty katalogowe M3 gdzie jest to zaznaczone, lub coś w tym stylu???
  
 
W piątce E34 występują trzy rodzaje zawieszenia
1) Standard suspension
2) Sport suspension
3) M-Technic suspension

Zawieszenie sport jest nieco niższe od standardowego (20mm przód, 9mm tył) i nieco twardsze. Inne są sprężyny, amortyzatory (tylko w niektórych wersjach silnikowych) i drązki stabilizacyjne. Natomiast zawieszenie M-Technic to zupełnie inna bajka.

Nie wiem jak jest w E36, ale sądzę że może być podobnie. Warto spytać się w ASO, czy w E36 występuje Sport suspension, i jakie elementy są inne w stosunku do standardowego zawieszenia.
  
 
czyli jest tak jak przypuszczałem, że nie jest kwestia tylko kosmetyki zawieszenia...
  
 
powinieneś pogadać z moim kumplem nad zamianą sprężyn bo on 325cupe chce podnieść bo ciągle gdzieś zaczepia
  
 
no sprawa tylko sprezyn to to napewno nie jest, jak mialem zalozone (dosc krotko) amorki nowe ze sprezynami - zielonymi ktore juz niby obnizaly ale efekt mi sie nie podobal - scisnelem dodatkowo zaciskami i po wyjeciu kolumny McPherson'a (chyba tak sie to pisze) sprezyna latala luzem, chyba oczywiste czemu amortyzator byl zwykly, jak montowalem zawieszenie sportowe (wymienialem cala kolumne) to sprezyna nie miala zadnego luzu bo amor byl krotszy sztywniejszy i o mniejszym skoku i po zamontowaniu samochod stal ciut nizej niz jak na sprezynach z zaciskami...
Juz napewno odradzam praktyki z obcinaniem sprezyn
Lepiej kup sobie komplet sprezyn, jak chcesz zejsc nie za wiele w doł to nie masz sie co martwic ze amor bedzie zwykly
I powiem Ci ze mozesz byc nie zadowolony z efektu 2cm bo ledwie zobaczysz a seryjne zawieszenie jest i tak dosc wysokie fakt ze miska jest dosc nisko (bynajmniej w E30) ale mysle ze jak chcesz zauwazyc efekt to pomysl nad tym o ile chcesz obnizyc... no i druga sprawa jak ktos wspomnial - felgi
kolega ma E36 nisko stoi wyglada super...