MotoNews.pl
10 Toyota carina E - 1.6 ( 116 KM ) (90250/18)
  

Toyota carina E - 1.6 ( 116 KM )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Czy ktoś przerabiał silniczek 4A-FE 1.6 ( 116KM )???
Chciałbym wycisną kilka koni więcej bo słyszałem, że spokojnie bez większych przeróbek można dojść do 140-150 KM.
Za każdą popradę jestem bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Tomek
  
 
Pewnie i można, tylko po co ? To i tak dalej pozostanie 1.6, który pod większym obciążeniem dostanie w dupsko od zwykłego 2.0
Nie mówiąc już o zywotności tak podrasowanego silnika. 1.6 juz poci się w tak dużym aucie, a po podkręceniu nie wróżę mu długiej przyszłości. Poszukaj po forum postów o apetycie na olej tych silników i przemyśl sprawę. Szukasz mocy - szukaj 2.0 standard lub GTI, nie kombinuj. Japończycy dobrze odrobili zadanie domowe w temacie silników i ciężko będzie Ci znaleźć kogoś kto dobrze podkręci ten silnik żeby to miało ręce i nogi.
Jak dla mnie taka zabawa to sztuka dla sztuki, tylko na pokaz i jednocześnie strata czasu i pieniędzy
Pozdro.
  
 
W pełni podzielam zdanie Perzana

NIE MA SENSU!!!

Pozdro.
  
 
Zgadzam sie, sam mam 1.6 i uwazam, ze nia ma sensu podnosic mu mocy, jest on i tak juz niezle podkrecony (az za bardzo) i ma to wplyw na szybsze jego zuzycie i spalanie oleju . Jak chcesz wiecej mocy to zrob swapa na 2.0. A jesli juz tak bardzo zalezy Ci na tym aby miec jeszcze mocniejsza "wiertarke" to radze poradzic sie w jakies firmie tuningowej albo jakims forum o takiej tematyce. Pozdrawiam
  
 
A co sądzidzie o montażu stożka ze strumienicą dolotu i wylotu-ponoć silniczek mniej spala benzyny i ma kilka koni więcej???
  
 
Pokaż mi wyniki z hamowni kogoś kto ma takie wynalazki, wtedy uwierzę. I niech to nie będzie kosztem momentu przy niższych obrotach!
  
 
Cytat:
2005-04-06 07:32:14, tomeknokia pisze:
A co sądzidzie o montażu stożka ze strumienicą dolotu i wylotu-ponoć silniczek mniej spala benzyny i ma kilka koni więcej???


Zapomniales o magnetyzerach , przy takich zabiegach moze uzyskasz z 10 koni, a spalanie nie sadze zeby sie zmniejszylo. Cari 1.6 i tak pali malo!, a takie zmiany tylko zachecaja do szybszej jazdy.
  
 
Tomek to jest tak samo jak kiedyś z turbinką kowalskiego do 126p.

BAJKI!!!!!!!!!

Daj sobie z tym spokój chyba że nie masz co z kaską zrobić.
Aby doładować mocy trzeba zainwestować i to nie mało.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-04-06 07:32:14, tomeknokia pisze:
A co sądzidzie o montażu stożka ze strumienicą dolotu i wylotu-ponoć silniczek mniej spala benzyny i ma kilka koni więcej???



Co sądzimy........ przeglądnij archiwum i doczytaj kto i co sobie powymieniał/pozakładał/pobajerował w Toyocie i jak szybko to wyrzucił wracając do standardu.
Pozdro.
  
 
Toyota nie lubi RZEŹBIARSTWA!!!

Pozdro.
  
 
Nielubi,kolega jeden złodzi włożył wałki od światka i moc spadła o 10KM,ale w sumie tez niczym tego niezestroił,ale ,żeby spadła i moment też spadł,a co lepsze,to jego wykres (kształt) wogóle się niezmienił,tylko spadł niżej cały
  
 
Jedyna rada dla kolegi to zalozenie podtlenku-najszybciej i najtaniej.W silniku raczej bym nie grzebal,a jesli juz,to tylko zmienil na wiekszy 3SFE i zagazowal.Moze byc nawet z cariny II razem ze skrzynia biegow-pieknie chodzi i mozna tanio kupic.
  
 
jedyne rozsądne rozwiązanie to swap,
  
 
Tu się zgadzam 3S-FE lub 3S-GE i będzie dobrze!!!

Pozdro.
  
 

Witam wszystkich.
Zastanawiam się, czemu tak go ganicie za chęć przeróbek w aucie(z tego, co widzę to sami znawcy, co ledwo wiedzą gdzie wsadzić kluczyk )a sami nie macie o tym pojęcia!
Mam corse sport 1.4 16V 91kM waga z kierowcą 1081kg 10.5s/100km/h max182km/h było!!
Zmiany; olej na dobry półsyntetyk-katalizator na strumienice łuskową(więcej momętu na niskich obrotach)tłumik środkowy na hondy ciwic z własnymi przeróbkami(przelotowo rezonansowy)tył orginal ale bez środkowej komory (przelot)wszelkie zwężki i tłumiki dolotu powietrza- no i teraz stożek niestety z przymusu(wali lpg)bo nie załwarzyłem zmiany i teraz!!! 9.4 Do 100km/h max 200km/h w dwie osoby pomiary robione G-TEH
A i na trasie jest fajnie .vektry .2.0 8v-astra 2.0 8v(kumpla)prelude 2.0 16v(kumpla) calibra 2.0 8v itd. Oktawia 1.9 Tdi chp ewolution itd. Oglądają tył auta jak mi się zachce(a te gały z za szyby pytające, co się dzieje bawią mnie bardzo.)




A i to nie jest opis co zrobić bo każdy samochód inaczei reaguje na zmiany
  
 
Ty znawca naucz się najpierw pisać po polsku a potem do rzeczy.
Wątpi aby ta twoja mydelniczka wciągała 8v wecrę 2.0 a tym bardziej Octawię 1.9TDI bo z tą to i ja mam problemy ale nie ma problemu jak masz takie sny to możemy się złapać z twoją wagą auta i moją jak i z wielkością ja mam 132KM. z fabryki pewnie z 10 do setki waga dużo większa niż u Ciebie żaden problem zrobić 5km. od 0
Zakładam się że nie masz szans!!!!!!!!!!!

Pojęcia to Ty nie masz a jedyne co zyskałeś to obleśny ryk twej mydelniczki!!!

A co do wkładania kluczyka to wiesz nie wszystkich obdarzono kasą i nie mają na to by jechać do warsztatu i płacić kupę kasy za NIC.

Pozdrowienia!
  
 
To jest tak z tymi oplami,że one reagują bardziej na mody niż toyoty z silnikami serii FE.



Cytat:
katalizator na strumienice łuskową(więcej momętu na niskich obrotach)tłumik środkowy na hondy ciwic z własnymi przeróbkami(przelotowo rezonansowy)tył orginal ale bez środkowej komory (przelot)wszelkie zwężki i tłumiki dolotu powietrza- no i teraz stożek niestety z przymusu(wali lpg)



Profesjonalka,niema co,mozemy się schować.Gdybyś był bardziej bystry panie opel corsa,to ja np.miałem strumienice w Carinie co zaowocowało spadkiem mocy,zdjęcie środkowego - również spadek momentu...itd
Niewiem poco wogóle opisałeś swoje głupie zmiany w corsie,skoro na końcu dodałeś,ze i tak każdy silnik reaguje inaczej i tu tylko masz racje,bo niemożna porównywać silnika Toyoty do klepaczki i oliwożercy i paliwożercy 1.4 16V.

Cytat:
A i to nie jest opis co zrobić bo każdy samochód inaczei reaguje na zmiany



To dobrze ,że to niejest opis co każdy ma zrobić,bo by było nienajlepiej

Te zmiany i to jak te auta łykasz na trasie to opisujesz jakby z podniecenia,ale z marzeń sennych,kurcze.Gwarantuje ci,że cię objade moją Toyą,już na pierwszym biegu i wtedy bardzo się rozczarujesz.
Zmierz sobie na oficjalnych zawodach czas na 1/4 mili ET+RT i podaj,to możemy dyskutować,bo czas z G-Techa znawco niejest do 100km/h,tylko do 0-96km/h,więc te osiągi niewiele się zmieniły,a tyle kasy wydałeś.Pozatym G-tech jest obecnie jednym z najmniej dokładnych urządzeń do mierzenia przyśpieszeń.
Jeden kolega sobie zmierzył ile jego carina ma 400metrów i wyszło ,ze ma 15,3sek....,ach te G-techyyyy

Pozdrawiam Corsiarzy
  
 
Cytat:
2005-04-09 12:10:20, su pisze:
Witam wszystkich. Zastanawiam się, czemu tak go ganicie za chęć przeróbek w aucie(z tego, co widzę to sami znawcy, co ledwo wiedzą gdzie wsadzić kluczyk )a sami nie macie o tym pojęcia! Mam corse sport 1.4 16V 91kM waga z kierowcą 1081kg 10.5s/100km/h max182km/h było!! Zmiany; olej na dobry półsyntetyk-katalizator na strumienice łuskową(więcej momętu na niskich obrotach)tłumik środkowy na hondy ciwic z własnymi przeróbkami(przelotowo rezonansowy)tył orginal ale bez środkowej komory (przelot)wszelkie zwężki i tłumiki dolotu powietrza- no i teraz stożek niestety z przymusu(wali lpg)bo nie załwarzyłem zmiany i teraz!!! 9.4 Do 100km/h max 200km/h w dwie osoby pomiary robione G-TEH A i na trasie jest fajnie .vektry .2.0 8v-astra 2.0 8v(kumpla)prelude 2.0 16v(kumpla) calibra 2.0 8v itd. Oktawia 1.9 Tdi chp ewolution itd. Oglądają tył auta jak mi się zachce(a te gały z za szyby pytające, co się dzieje bawią mnie bardzo.) A i to nie jest opis co zrobić bo każdy samochód inaczei reaguje na zmiany


1. bo my jeździmy toykami od łądnych paru lat
2. grupa niemiecka o wiel3e łatwiej i podatniej poddaje się tuningowi-obojetnie co nie zrobisz to masz efekt, w toyotacjh jest na odwrót!!!
3. można kupić chipa za 1000-1400zł i zamontować go no ale 5-7KM przy silniku 2.0 w TOYOCIE (nie w ngrupie niemieckiej) to chyba nie ten teges co nie?
4. 3SGE można robić głowice itp. ale w 3SFE itp. mneijszopoijemnościowych sens ciut ma się nijak
5. poza tym nie mozna pod jakim kolwiek kątem porównywać diesla do benzyny, rządzą się rpzecież zupełnie innymi prawami!! no chyba że jeden ma turbinke i drugi to wtedy tak, ale w tym przypadku ejst inaczej
  
 
Ale dajecie się wypuszczać jak małe dzieci.
Niech sobie gość drutuje trochę z hopla, trochę z kibelwagena, trochę z innej landary (szkoda że sprofanował tłumik od japończyka). Pytanie tylko ile mu to pojeździ takie wykręcone ?
Olejcie takich krzykaczy, bo to nie ma sensu. Niech koleś zapakuje sobie 4 osoby na pokład i postawi się do Cariny 2.0 w standardzie na trasie z takim samym obciążeniem. Wtedy można będzie porozmawiać. Heh, myślę że Góra św. Anny lub dowolna górska trasa przez jakąś przełęcz c.a. 1000 mnpm byłaby niezłym miejscem na taki teścik
A tak, na pusto, po co sobie niezdrowo adrenalinę podnosić ?
Ile miał dłubania żeby zejść poniżej 10s ? My to mamy w standardzie. Za te pieniądze kupiłby pewnie sobie przyzwoitą Carinkę 2.0, ale do tego trzeba dorosnąć i trochę inaczej myśleć.
Zamiast dać ponieść się emocjom, siądźmy przez minutę i w ciszy współczujmy temu człowiekowi. Niech sobie dalej ogląda "te gały z za szyby" i kiedyś napisze jeszcze do nas z drugiej strony jak to się traciło 200km prędkości na słupie/drzewie w ułamku sekundy.
Pozdro.
  
 
Perzan to jest wlaściwa myśl!

Pozdro.