MotoNews.pl
  

Płyn chłodniczy Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Co moze być przyczyną dużych ubytków płynu chłodnicznego w Carina E 2.0Gli. Na przestrzeni miesiąca dolałem już dwa litry. Chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy wydaje się ok - brak jakichkolwiek mokrych plam pod samochodem.
Druga rzecz to czy normalne jest, iż podczas dłuzszego postoju z zapalonym silnikiem wskaźnik temperatury dochodzi do czerwonego pola - stan płynu ok i wentylator też działa.

pozdr
  
 

A kolega ma LPG ?

Do glowy przychodza mi takie powody:
- plyn chlodniczy zrobil ci gdzies wżer (mikro szparke ) ) i tedy
woda ucieka, moze wlewales Borygo albo podobne cuda ?
Moze byc rowniez szczelona głowica a to niestety jest baaaardzo
kosztowna sprawa

Poza tym sprawdzil bym termostat bo moze nie puszcza wody na duzy obieg i stad wskazowka wedruje do czerwonego poziomu zagrazajac tym samym przegrzaniem silnika.
A w zimie jak miales miewales tak ze wskazowka temp. ci pokazywala rozne poziomy a nie stala nieruchomo po srodku skali ?
wg. mnie termostat prawdopodobnie do wymiany

termostat kosztuje w JC ok. 50zl za HKT japonski sam taki mam i jestem bardzo zadowolony

pozdr.
  
 
MAm Gaz
Co zaś tyczy się głowicy to ostatnio zmieniałem uszczelkę - mechanik twierdzi, że wszystko ok.
Jeśli chodzi o czujnik temperatury to możliwę - poprzedni właścicil zmieniał chłodnicę i czujnik temperatury, może włożył walnięty. W zimie tempetatura była ok - ale jeżdzę dopiero tym samochodem od lutego.

pozdr
  
 
Termostat to nie czujnik temperatury.

Tak jak napisał Croom - pierwsza rzecz do sprawdzenia/wymiany to termostat. Jeśli on nie puszcza cieczy na duży obieg to nawet wiatrak nic nie pomoże... Sprawdż czy chłodnica wogóle Ci się nagrzewa. Ewentualnie popatrz czy auto nie kopci Ci na biało i czy pod korkiem wlewu oleju nie masz białej mazi.

No i najważniejsze: nie dopuszczaj do nagrzania silnika do czerwonej skali!!! To się może skończyć remontem lub wymianą silnika.
  
 
No cuż jestem laikiem jechli chodzi o kwestie mechaniczne. Ale do rzeczy, chłodnica nagrzewa się. A wspomniane objawy - dymienie, nalot na korku - nie występuje.

pozdr
  
 
Jeśli nie kopci i nie ma nalotu to może uszczelka pod głowicą jest ok.

Chłodnica się nagrzewa, pytanie tylko jak mocno...
Chyba najłatwiej i najtaniej będzie wymienić termostat (ewentualnie sprawdzić jakoś czujnik temperatury). Ja stawiałbym, że to jednak wina termostatu...
Inna możliwość to to, że jednak poziom płynu jest za mały - sprawdzałeś pod korkiem w chłodnicy czy tylko w zbiorniku wyrównawczym?

Dlaczego poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę i czujnik temperatury?

Generalnie polecam Ci jechać w miarę szybko do warsztatu i coś z tym zrobić bo jak przegrzejesz silnik to będzie kiepsko...

Jak jesteś z krakowa to pare osób na forum stamtąd jest i może ktoś Ci pomoże osobiście lub poleci jakiegoś mechanika.

Sprawdzony i polecany serwis w okolicy Krakowa (niestety dalszej okolicy ) to www.sikoraserwis.pl.

[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2005-04-05 16:12:10 ]
  
 
A jak jest kolego z nagrzewnicą jaest ciepeło z nawiewów czy nie i czy to się nie zaczeło po tym jak pokrętło ciepłe-zimne przestawiłeś z ciepłego na zimne.

Ubytki:
Sprawdź gaz i połączenia gumowe w 2,0 wpinali się z tyłu silnika pod węże nagrzewu i tam najczęściej podcieka miałem taki sam objaw i wymieniłem te węże jest o.k.

A wskazówka Ci jedzie do czerwieni bo PŁYNU brakuje!!!!!!!

Pozdro.
  
 
Sprawdzałem tsn płynu w chłodnicy - jest pod korek, uzupełniłem także w zbiornicznu - a i tak na wolnych obrotach temperatura rośnie.

Nie mam pojęcia dlaczego poprzednia chłodnica została zmieniona.

Podjadę jutro do warsztatu jak dowiem się w czym problem napiszę.
pozdr
  
 
Termostat? Nie sądzę. Jeżeli działa wentylator chłodnicy to przecież jest włączany przez czujnik temperatury na dużym obiegu a więc termostat powinien być ok. Chyba...

Pzdr
  
 
pamietasz jak zachowywala ci sie wskazowka temperatury podczas zimnych dni, podczas jazdy w trasie i w korku , miewala wachania ?

Sprawdz czy gazownicy nie spowodowali nieszczelnosci przez ktora moze uciekac plyn chlodniczy. Nie wykluczone ze moze byc problem ze szczelnoscia glowicy

A poprzedni wł moze wymienial chlodnice i czujnik tylko dlatego bo nie wiedzial ze wystarczy wymienic tylko termostat
powodow moze byc wiele moze pprzedni wł rowniez zaserwowal sobie mycie karcherem np. chlodnicy z bliska ))

moja wstepna diagnoza na sucho to termostat do wymiany i ...oby nie głowica...

pozdrowionka i powodzenia
  
 
Wcześniej wszystko było ok - zadnych wachani

Dzisiaj oddałem Cari do mechanika - zobaczymy co powie.

pozdro
  
 
Odebrałem dziś Cari z serwisu - werdyk brzmiał termostat. Co zaś tyczy się ubytków cieczy chłodniczej to mechanik nie stwierdził żadnych wycieków. Sugerował, iż za dużo płynu wlewałem - fakt zawsze pod sam korek. Mam przejechać kilkaser kilometrów i jeszcze raz do niego podjechać aby sprawdził czy wszystko ok.
  
 
Hm............................
  
 
Czyli 1 czesc mojejm odpowiedzi sie sprawdzila ...teraz czekamy na test drogowy....)
  
 
Cytat:
2005-04-07 15:27:43, inwent pisze:
Odebrałem dziś Cari z serwisu - werdyk brzmiał termostat.


Napisz jak będzie teraz. Z ciekawości - ile zapłaciłeś za wymiane termostatu?

Cytat:
Co zaś tyczy się ubytków cieczy chłodniczej to mechanik nie stwierdził żadnych wycieków. Sugerował, iż za dużo płynu wlewałem - fakt zawsze pod sam korek.


Pod sam korek w chłodnicy czy w zbiorniczku wyrównawczym? Jak w chłodnicy to zdaje mi się że tak właśnie powinno się wlewać... a jak w zbiorniczku to faktycznie przesadzałeś - tam są wskaźniki min i max narysowane.
  
 
w zbiorniczku wyrównawczym - kreskę dopiero mi dzisiaj pokazał

nie mam pojęcia ile zapłaciłem za sam termostat, mechanik robił mi: oba przeguby, nowe tarcze i klocki, łozysko w prawym przednim kole, zamienił miejscami okładziny w tylnych bębnach i montował włącznik do halogenów wraz z przekaźnikiem i wspomniany termostat - wszystko na orginałach- całość 1400zł. Maiło być taniej ale okazało się, że mam nietypowe przeguby (jeden?!, bo drugi standard)- czytaj różne. Wynika to ponoć z faktu iż w Cari z 92 nie montowali ABS a u mnie jest i jeden przegub jest od Celi czy jakoś tak i kosztuje 440 zł a nie 220. Mam gdzieś w książce serwisowej zapisane numery części, ale zostawiłem ją w samochodzie.

pozdr
  
 
Zgodnie z zapowiedzią

Przejechałem 1000km i w zbiornicznu wyrównawczym wszystko ok.. Mechanik twierdzi, iż jeśli wlewałem "pod korek" a nie do stanu MAX Cari "wypluwała" płyn.

poizdr
  
 
Słuszne stwierdzenie.
Max to max

Pozdrawiam