MotoNews.pl
  

Lużne sprzęgło i biegi ciężko wchodzą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
takiak w temacie ,czy płyn do sprzęgła wlewa się tam samo gdzie hamulcowy? no i co to może być>?
  
 
Może być wysprzęglik albo pompa hamulcowa. Ubywa Ci płynu ham.? (Tak, płyn sprzęgła i hamulcowy to to samo czyli prawdopodobnie Dot 4 - wlewa się do jednego zbiorniczka).
  
 
płyn jest ale doleje na wszelki wypadek w e36 mojego starego płyn niyby był a sprzęgła nie było dolał ćwiartke i wszystko jest ok no zobacze jutro dzieki za rade
  
 
dot 4 i r 3 są zdaje się mieszalne?
  
 
w sumie to litr DOT 4 firmy MOBIL kosztuje 23-25 zl wiec chyba warto wymienic calosc.
  
 
u mnie tak było i była to wina wysprzęglika. koszt tego elementu do E-36 to 100-180pln, do E-28 70pln.
pozdrawiam
  
 
i co jeśli to wysprzęglik bede musiał skrzyne wyjąć
  
 
nie musisz wyciagac skrzyni, jest z boku skrzyni od strony kierowcy na dwóch śrubach+odkręcasz przewód zakładasz nowy odpowietrzasz i ok
  
 
dzieki a po czy poznać ze to jest zużyte , bo własnie wszytko oglądałem idze przewód do skrzyni takaik mówisz
  
 
Cytat:
po czy poznać ze to jest zużyte


po pedale sprzęgła luźno wchodzącym w podłogę i po kłopotach ze zmiana biegów.
do modelu E-36 koszt wysprzęglika to 100-180 pln
pozdrawiam
  
 
Witam !!!

Niekoniecznie musi to byc uszkodzenie wysprzeglika.
Jezeli np. zapowietrzyla Ci sie pompa sprzegla (przy niskim poziomie plynu hamulcowego) efekt bedzie identyczny: luzny, wpadajacy pedal sprzegla.
W takim wypadku wystarczy tylko odpowietrzyc pompe. Robilem to tak (konieczna druga osoba):
- nalalem pod korek plynu hamulcowego do zbiorniczka
- po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzegliku do wlewu plynu hamulcowego druga osoba doprowadza niewielkie cisnienie powietrza (kontrolujac jednoczesnie poziom plynu w zbierniczku - nie moze spasc ponizej polowy !!!)
- w momencie wycieku samego plynu z odpowietrznika (bez powietrza) zakrecamy go.
Moze sie zdarzyc, ze nie odpowietrzy sie do konca. Wowczas podczas odpowietrzania ukladu trzeba bedzie wcisnac do konca pedal sprzegla (trzecia osoba) i puscic go dopiero po odpowietrzeniu i zakreceniu odpowietrznika
Nalezy rowniez wziac pod uwage awarie samej pompy sprzegla.

Pozdrawiam
  
 
hsurim to możliwe. uważam że przy jakichś niedomaganiach układów hydraulicznych najpierw sprawdza się poziom płynu w zbiornikach. założyłem że kolega który pyta o to sprawdził poziom płynu i szczelność układu.
pozdrawiam
  
 
Wiesz,
ja np. nie wiedzialem, ze jezeli plyn hamulcowy w zbiorniczku opadnie do polowy to moze nastapic zapowietrzenie pompy sprzegla.
Dowiedzialem sie o tym "organoleptycznie" jak wymienialem plyn hamulcowy w momencie - wlasnie - wydmuchiwania starego w ukladzie sprzgla. Pilnowalem poziomu w zbiorniczku majac na uwadze aby nie spadl do dna a tu ... psssss i sie zapowietrzylo.
Teraz to juz wiem, ale gdybym nie wiedzial, to byc moze tez szukalbym przyczyny luznego pedalu sprzegla gdzie indziej. (przeciez plyn hamulcowy byl)