Escort1,8 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie macie zdanie o tym silniku??
  
 
105, 115 czy 130KM??

ogólnie silniki 16V zeta albo późniejsze ZETEC mają dobra opinię, mowa o samych silnikach bo osprzęt troxhę szwankuję czasami (słynny krokowiec/zawór wolnych obrotów/silniczek krokowy )
  
 
silniki Zeta z początkowego okresu produkcji miały problemy z regulacją luzu zaworowego (automatyczna) - głośno chodzi rozrząd.

wrażliwe na jakość świec - najlepiej chodzą na oryginalnych Motorcraftach

zawór wolnych obrotów, tak jak napisał mss - to podstawowa bolączka osprzętowa, ale czasami wystarcza przeczyszczenie.
  
 
Mam 1.8 16V (105 KM)! Jeżdze nim od jakiegoś czasu i wszystko gra, silniczek spisuje się extra! Jedyny - i to duży to spalanie, ale i to idzie jeszcze przeżyć
  
 
Jezdze 1.8 (105KM) i poki co naprawde sobie go chwale, tak jak juz zostalo wspomniane lubi troche wypic... no ale wrazenia z jazdy sa naprawde mile. Co do awaryjnosci za krotko go mam zeby oceniac.
  
 
mam 18 16v w sumie silniczek jest ok moglby byc troszke mocniejszy przynajmniej 115km a juz najlepiej 130km troche spalanie duze ale da sie wytrzymac ehhhhhhhh no i ten krokowiec...
  
 
Też mam 1,8 16V i powiem Wam że jest superowy Spalanie na mieście to około 10 literków .. trasa zaś granice 8l ... no ale to przyspieszenie bardzo mi sie podoba już nieraz takim małym niepozornym Essikiem objechałem spoko wózki ...
  
 
obecny 1,8 16v 115 ,w porownianiu z poprzednim escortm 1,4 8v bezporuwnania
z nastepnym moim escortem 1,6 16v juz mozna cos porownac obydwa zetecki(tylko obecny ma przebieg mniejszy) i jest elastyczniejszy,apetyt na paliwo w/g mnie ma mniejszy a to z racji tego ze jest mocniejszy ,.,
ogolnie jestem bardzo zadowolony ,choc berdziej jestem zadowolony ze skrzyni mtx 75(biegi wchodza jak w "maselko"i wsteczny nie "zgdzypi") , w poprzednich byly zwykle piatki .,.

pzdr