MotoNews.pl
  

Drgania lewarka zmiany biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przegladalem forum i nic na ten temat nie znalazlem
dragania ktore mnie draznia to drgania samego lewarka jest tam ewidentny luz na tym plastikowym przegubie kulistum tulejki i inne bajery mam w stanie wysmienitym (nie ma na nich luzu)
czy ktos z was probowal to likwidowac podejzewam ze wymiana nie wchodzi w gre poniewarz jak to bywa trzeba by wymieic caly mechaniz znajdujacy sie w kabinie i koszt bedzie straszny
  
 
a poduszki pod skrzynią są całe
  
 
w cieniasie bylto element wymienny...
pzdr
  
 
Poduszka pod skrzynial byla wymieniana jakis miesiac temu luz jest tam gdzie napisalem (sprawdzalem) lewarek lata jak jade po jakis nierownosciach (czyt. po polskich drogach)
czy oprocz mnie ma ktos z was cos takiego
  
 
Witam,
Jeżeli ze skrzynią wszystko jest ok to może być to wina umocowania silnika. Jeżeli przy niskiej prędkości na większym biegu (np. przy 40-50 km/h na 4) drążek drga to jest to raczej właśnie mocowanie silnika.

pzdr,

slayter
  
 
Cytat:
2005-04-07 22:29:51, LUK18 pisze:
Przegladalem forum i nic na ten temat nie znalazlem dragania ktore mnie draznia to drgania samego lewarka jest tam ewidentny luz na tym plastikowym przegubie kulistum tulejki i inne bajery mam w stanie wysmienitym (nie ma na nich luzu) czy ktos z was probowal to likwidowac podejzewam ze wymiana nie wchodzi w gre poniewarz jak to bywa trzeba by wymieic caly mechaniz znajdujacy sie w kabinie i koszt bedzie straszny



Ten luz mozesz sam skasować.

wystarczy zdjąć osłone lewarka ,wyjąć zawleczke nr.204 znajdującą się na dole,i masz już lewarek w ręku.

Ten przgub kulisty jest nacięty ,pomiędzy jego dwoma połówkami jest obrączka gumowa .
Zsuwasz ją i nawijasz taśmę izolacyjną .
Pózniej montujesz to wszystko spowrotem.
Czas całkowity ok.7min, i luzu nima

  
 
Serdeczne dzieki wlasnie o to mi chodzilo
balem sie (a wlasciwie bylem przekonany ) ze to jest nierozbieralne - takie odnioslem wrazeni gdy to ogladalem
POZDRAWIAM
  
 
Też mam tam luz i nie myslałem że to da się rozebrać, ale jak jest instrukcja to fajowo, wykorzysta się, razem z nowo nabytymi tulejkami i sforzniem powinno się wszystko uspokoić, mam nadzieje
  
 
Luzu się pozbędziesz ,ale drgań(brzęczenia na trójce) niestety nie .Przynajniej u mnie nic to niedało.
Ale ja to zrobie choćbym miał rozebrać pół samochodu .
  
 
Cytat:
2005-04-12 13:47:40, Zerwikaptur pisze:
Luzu się pozbędziesz ,ale drgań(brzęczenia na trójce) niestety nie .Przynajniej u mnie nic to niedało. Ale ja to zrobie choćbym miał rozebrać pół samochodu .


Godna pochwały determinacja, trzymać tak dalej.
Ale ja jeszcze dodatkowo wymienie te elemety 219,220,237,239, podobno to pomaga (było w którymś wątku) na te drgania lewarka w różnych pozycjach, fakt trójka jest najbardziej upierdliwa
  
 
Przygladalem sie sprawie poraz kolejny i zastanawia mnie ta zawleczka nr 204 zastanawiam sie jak jest ze zdjeciem tego wyglada na jednorazowa zawleczke probowalem ja kupic i neistety nie ma jeje w sprzedazy (bede jeszcze probowal) boje sie to rozbebeszac zeby mi pozniej czsasem lewarek w rece nie zostal
Zerwikaptur napisz jak to z tym jest
  
 
Zawleczka przechodzi przez element 205 i 203, zatrzask jej znajduje się na elemencie 203 .
Bierzesz śrubokręt i przesuwasz ją w lewo,jak Ci się odchyli to wyciągasz ją do tyłu.
  
 
Dzieki wielkie za rozjasnienie sprawy
POZDRAWIAM
  
 
Witam, no i zrobiłem ten lewarek, wymieniłem w/w tulejki, 2 sworznie, dodatkowo podłożyłem izolację pod gume na lewarku wg instrukcji Zerwikaptur'a. Koszt 23 zł, czas krótki, nie zeszło nawet godzine - u mnie dość ciasno jest bo i klima, ABS i gaz(ale kolektor jest mniejszy niż w 1.5), a efekt ekstra , cisza, lewarek nie ma luzów, biegi wchodzą precyzyjnie miód po prostu, teraz w czasie jazdy błoga cisza, poza szumem powietrza, silnikiem i sprężarką od klimy