Modele - epilog :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Setki zdjęć, kilka typoszeregów, dziesiątki modeli podstawowych i ich przeróbek firmowych, dziesiątki opisów – tak można określić to, na co zmarudziłem dwa i pół roku i tyle też czekał na to nasz klub. Mówię oczywiście o wykonanym przeze mnie zbiorze prospektów „Wszystkie samochody marki łada”, który możemy znaleźć na stronie www.swierczewo.net/lada, a gdy zostaną załatwione problemy z serwerem klubowym - będzie on na stronie klubowej.
Dzisiej właśnie oficjalnie ogłaszam, że opisy modeli łady są już całkowicie gotowe.

Trzeba podkreślić, że jesteśmy pierwszymi na świecie, którzy na jednej stronie mają opisane absolutnie wszystkie modele łady bez wyjątku. Pełno jest bowiem stron, na których jest info o modelach łady, ale na żadnej witrynie nie ma przedstawionych absolutnie wszystkich modeli. Natomiast moja strona to zlepek informacji pozbieranych z dziesiątek różnych światowych stron o ładzie, złożonych w jedną całość.

A wszystko po to, byście Wy i inni potencjalni zainteresowani samochodami marki łada mieli dostęp do mam nadzieję bogatego i rzetelnego zasobu informacji o tych autach. Chciałbym, żeby każdy znalazł coś ciekawego dla siebie – i fani łady klasycznej, i przednionapędowej, i terenowej Nivy; zainteresowani sprawami czysto teknicznymi, związanymi z rozwiązaniami konstrukcyjnymi samochodów, jak i sprawami związanymi z typologią, historią modeli, ciekawostkami itd.

*******************************************************

Pamiętajcie jednak, że opisanie tak licznej ilości modeli było bardzo trudnym zadaniem (prawie niewykonalnym), było dużo pierdylenia się. W zasadzie sam sobie się dziwię, że mi się to udało. I zapewniam, że cały czas było ciężko. Momentalnie dostawałem już ciężkiej cholery. Nigdy jednak nie miałem zamiaru zrezygnować z prac nad powstaniem mojego materiału. Gdybym nagle zrezygnował to oszukałbym kolegów tłumaczących teksty i wszystkich innych klubowiczów. Tak więc chciałbym zadedykować swoją pracę wszystkim klubowiczom, sympatykom i przyjaciołom naszego klubu.

*******************************************************

Jak się domyślacie nad działem o modelach nie pracowałem tylko ja. Pomogli bowiem ludzie, którzy tłumaczyli teksty i Humel, który wgrał wszystko do sieci… Gdyby nie oni prezentacja modeli nie mogłaby istnieć. A więc serdeczne podziękowania dla tłumaczących teksty:

- Anety z Pszczyny (pamiętacie ją? na forum już od dwóch lat się nie udziela, nie wiemy co się z nią dzieje, ale dobre dwa i pół roku temu tłumaczyła mi teksty).
- Galiny i Kolibra (Warszawa)
- Andrzeja (Zamość)
- Hennosa (Płońsk)
- 1Bobo (Warszawa),
- Milana (Koszyce, Słowacja)
- Krzysztofa-Fleszera (Kraków),
- Mariuszni (Poznań/Warszawa),
- Zolego (Budapeszt, Węgry; Lada Barati Kor),
- Borega (Warszawa; Niva Off-Road Klub)
- Miśka (Wadowice),
- Janusza (Kraków),
- Leszka (Gdynia),
- Pawła (Kraków) i Konri’ego (Kraków),
- Góral (Warszawa) – jemu podziękowanie za pośrednictwo w tłumaczeniu,
- 2Rotor (Toruń; klub The Fiat&Furious)
- Miłego (Bydgoszcz) – tutaj autopodziękowanie, bo w końcu ja też tłumaczyłem teksty z ruskiego na polski.

Podziękowanie również dla Humela, który z własnej inicjatywy, dobrowolnie udostępnił serwer i wgrał wszystko do sieci.

Naprawdę bardzo dziękuję wymienionym osobom. Połączona praca kilkunastu osób rzeczywiście daje wspaniały efekt – odwaliliście naprawdę kawał dobrej, profesjonalnej roboty. Jeszcze raz dzięki za to, że się zgodziliście pomóc. Jestem Wam naprawdę dźwięczny. Wszystkie wymienione osoby, za to, że przyczynili się do powstania moich prospektów, zostaną przeze mnie na zlocie uhonorowani odpowiednimi upominkami.

Mam nadzieję, że pozostali członkowie klubu za pośrednictwem tego wątku na forom docenią trud pracy, jaki włożyli tłumacze. Ja w każdym razie nie pozwolę na to, by osoby, które włożyły tak duży trud pracy pozostały niezauważone, tak więc proszę o docenienie ich pracy.

Nie zapominajcie też o mnie. Mnie też należą się oklaski .

Warto dodać, że były też osoby, które uważnie szukały błędów (ortografia, błędne specyfikacje tekniczne, literówki itd.), dzięki czemu cała prezentacja jest bardziej rzetelna. Może nie będę już wymieniał takich osób, żeby kogoś nie pominąć, ale powiem, że te osoby naprawdę bardzo uważnie tropiły błędy i ich uwagi były bardzo cenne.

Dziękuję też tym, którzy duchowo wspierali moją pracę, którzy nie przestawali we mnie wierzyć, że skończę to, co zacząłem w październiku 2002. Tym, którzy nie wierzyli we mnie i w końcowy efekt też dziękuję, a przynajmniej w pełni rozumię, bo ja – i tu mówię całkiem poważnie, bez żadnej złośliwej ironii - też nie traktowałbym serio jakiegoś dzieciaka.
Więc śmiało – bez obaw się przyznawać – kto nie wierzył, że uda mi się skończyć swoje „dzieło” niech napisze na forum

W każdym razie jeszcze raz wszystkim, którzy mieli jakikolwiek wkład w budowę naszej prezentacji składam serdeczne Bóg zapłać i dziękuję.

*******************************************************

Ponadto muszę powiedzieć, że pod względem typologii i oznaczeń łada jest najbardziej popierdyloną marką na świecie. Nie obraźcie się, ja mówię tylko o oznaczeniach, a nie o samochodach. W końcu tyle tych oznaczeń, że można się zapierdylić. Bo co można powiedzieć, jeżeli każda modyfikacja silnika to inne oznaczenie? Jeżeli każdy model ma osobne oznaczenie cyfrowe + jeszcze słowna nazwa dla całego typoszeregu? Jeżeli dodatkowo jest ogromna liczba firmowych przeróbek modeli podstawowych?
No ale teraz to wszystko nie ma już w mordę kopanego znaczenia, bo swoją robotę skończyłem i mogę od tego wszystkiego odpocząć. A jakiś solidny odpoczynek od tego mi się należy, chociaż i tak zapewne nie odpocznę, bo trzeba się uczyć do szkoły.

*******************************************************

Najlepiej jednak obraz stronki i samej marki łada oddaje statystyka:

209 – tyle jest ogólnie modeli łady ze wszystkich typoszeregów, z czego 79 to modele podstawowe, a reszta to przeróbki powstałe na ich bazie
10 – tyle jest typoszeregów modelowych
Pod względem ilości modeli podstawowych najliczniejszy jest typoszereg Niva (19 modeli podstawowych), natomiast najmniej liczny jest Priora – na razie znamy 2 podstawowe modele, które nota benek i tak są tylko w fazie prototypu.
Pod względem ilości przeróbek fabrycznych modeli bazowych zdecydowanie wygrywa typoszereg 110, który ma aż 66 takich przeróbek, a Najmniej przeróbek modeli podstawowych jest w typoszeregach Calina, Priora i w pozostałych modelach – tam nie ma ani jednej takiej przeróbki, tak więc te trzy grupy tworzą tylko modele podstawowe.

Tyle danych jeżeli chodzi o ładę. A teraz jeżeli chodzi o samą stronkę:
na stronce ogółem jest 1389 zdjęć, z czego każde w małym rozmiarze + w powiększeniu + 270 plików ze strony tytułowej, czyli razem na serwerze jest 3048 plików JPG i GIF.
Plików html jest razem 10 (9 to prospekty typoszeregów + 1 plik html-owski będący stroną tytułową)
najwięcej zdjęć jest prospekcie typoszeregu „110” (399 zdjęć), najmniej w prospektach typoszeregów „Pony” i „Golfcar” (po 10 zdjęć)
Ogólnie cała strona zajmuje 66,582 megabajtów.

*******************************************************

O kurde, ale Was zanudziłem. Chyba trafię do księgi guinnesa za najdłuższy post na forum. Przepraszam za długość postu, ale bardzo chciałem się podzielić tym, jak to było od kuchni. W ten sposób chciałem pokazać, jak duże było to poświęcenie z mojej strony. Nie będę jakiś fałszywie skromny, bo jeżeli włożyłem bardzo duży nakład pracy, to nie można udawać, że był to pryszcz. Owszem, nie czuję się jakimś super bohaterem, ale na pewno mogę powiedzieć bez fałszywej skromności, że dla klubu zrobiłem dużo.

No dobra, już nie zanudzam, bo pewnie chcecie tą stronę zobaczyć na własne oczy, a nie tylko czytać o kulisach powstania i denerwować się moim gadulstwem.
A ZATEM – DZIAŁ MODELE ODDAJĘ W RĘCE WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW, MAM NADZIEJĘ, ŻE DOBRZE POSŁUŻY JAKO RZETELNE I PRZYDATNE ŹRÓDŁO INFORMACJI, CZEGO SOBIE I WAM ŻYCZĘ. NO I ZAPRASZAM JUŻ DO OGLĄDANIA – JESZCZE RAZ PODAJĘ LINKA: Modele.
DZIAŁ MODELE UWAŻAM ZA W PEŁNI GOTOWY!



[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2005-04-08 12:20:59 ]


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2005-04-08 12:27:31 ]
  
 





  
 
Mily: gratulacje ))) Podziwiam samozaparcie i dazenie do ukonczenia pracy..

Znalazlem jeszcze kilka drobnych literowek, i postaram sie wszystkie poprawic.. Jesli ktos bedzie przegladal stronke Milego od dechy do dechy a natknie sie na jakis blad niech da znac.. postaram sie go poprawic...

P.S. Do calej statystyki wymienionej przez Milego nalezy tez dodac az trzy krotne uzycie w swoim poscie slowa "pierdylic" w roznych formach )))

  
 
brawo
udalo sie...
  
 
Miły! Gratuluje!!
Mam pytanie co do silnika diesla montowanego w 2107. To byl w koncu diesel czy turbodiesel??
  
 
Jednak "halogieny" zostały...
  
 
Ten silnik to był wolnassacy diesel
  
 
Cytat:
2005-04-08 14:35:23, krycho pisze:
Miły! Gratuluje!! Mam pytanie co do silnika diesla montowanego w 2107. To byl w koncu diesel czy turbodiesel??



Przecież z tekstu jednoznacznie wynika że turbodiesel.
Cytat:
21075 także jest produkowana tylko dla ruchu prawostronnego. To turbodoładowany diesel 1,5 (1,524) l o mocy rzędu 65 KM przy 4600 ob/min. Moment obrotowy jest równy 122 Nm przy 2500 ob/min. Prędkość maksymalna dla 21075 wynosi 127 km/h, a czas przyspieszania to 25 s. średnie spalanie oleju napędowego to 7,2 l/100 km


No chyba że turbodoładowany to nie to samo co turbo diesel
  
 
Dobra robota stary.
  
 
Dźwięki Miły!!! Napracowałeś się, ale było warto!!!
  
 
Brawo. Respekt dla Ciebie za wytrwalosc i kawal dobrej roboty !
  
 
Wytrwałość godna podziwu.
Uważam jednak by przyśpieszyć ładowanie strony tytułowej poprzez ograniczenie na niej ilość zdjęć.
Dalej nauka PHP i dalszy rozwój stylistyczny strony.
  
 
Dziś zacząłem przeglądać to, co stworzyłeś. Jestem pod wrażeniem. Zdobycie tak szczegółowych informacji na temat tylu różnych wersji samochodów musiało kosztować Ciebie wiele wysiłku. Materiał jest bardzo ciekawy. Jestem pod wrażeniem nie tylko zgromadzonego materiału, ale przede wszystkim Twojej wytrwałości. Gratuluje!
  
 
No MILOSZ!!! Kawal Dobrej Roboty!
Gratulacje, a ja ciagle myslalem ze o sportowych klasykach to wiem wszystko(co mozna wygrzebac w sieci i dowiedziec sie od ludzi) a tu taka MILA niespodzianka. Nawet ja sie moge czegos nauczyc.

Niezle niezle!
  
 
Cytat:
No MILOSZ!!! Kawal Dobrej Roboty!


Cytat:
Dziś zacząłem przeglądać to, co stworzyłeś. Jestem pod wrażeniem. Zdobycie tak szczegółowych informacji na temat tylu różnych wersji samochodów musiało kosztować Ciebie wiele wysiłku.


Cytat:
Wytrwałość godna podziwu.


Cytat:
Brawo. Respekt dla Ciebie za wytrwalosc i kawal dobrej roboty !


Cytat:
Miły! Gratuluje!!


Bardzo mnie cieszą te komentarze, są bardzo miłe... ale Panowie, jak to czytam to też jest mi wstyd za Was!!! Przecież do cho***y jasnej mówiłem, żeby docenić pracę także i wszystkich tych którzy tłumaczyli teksty, bo naprawdę się poświęcili, często mieli obszerne teksty do tłumaczenia, a czemu Wy ich nie doceniacie?! Jak tak można?! Czytać nie umicie? Przecież napisałem:
Cytat:
Jak się domyślacie nad działem o modelach nie pracowałem tylko ja. Pomogli bowiem ludzie, którzy tłumaczyli teksty i Humel, który wgrał wszystko do sieci… Gdyby nie oni prezentacja modeli nie mogłaby istnieć
(...)
Mam nadzieję, że pozostali członkowie klubu za pośrednictwem tego wątku na forom docenią trud pracy, jaki włożyli tłumacze. Ja w każdym razie nie pozwolę na to, by osoby, które włożyły tak duży trud pracy pozostały niezauważone, tak więc proszę o docenienie ich pracy.


Czyli wychodzi na to że tylko Góral umi czytać.


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2005-04-09 19:45:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-04-09 20:01:35 ]
[ powód edycji: literowka ]
  
 
Cytat:
2005-04-09 18:25:31, Krzysztof-Fleszer pisze:
ja ciagle myslalem ze o sportowych klasykach to wiem wszystko(co mozna wygrzebac w sieci i dowiedziec sie od ludzi) a tu taka MILA niespodzianka. Nawet ja sie moge czegos nauczyc. Niezle niezle!


Tutaj to nie przesadzaj, bo w końcu ja też wszystko co tam zamieściłem ściągałem wyłącznie z netu z różnych stron i dowiedziałem się od ludzi (w tym m.in. od Ciebie), także to nie są jakieś materiały, które były niemożliwe wcześniej do zdobycia. W zasadzie to chyba nic nowego dla Ciebie.
A poza tym muszę przyznać, że generalnie sportem to ja raczej się nie interesuję, więc opisywanie sportowych modeli nie sprawiało mi przyjemności i raczej robiłem to na odwal na zasadzie byle by coś tam było. Najczęściej były to żywcem zerżnięte teksty z innych stron przetłumaczone na polski przez naszych tłumaczy. W ładach moja działka to raczej najnowsze modele, a więc typoszereg 110 i nowsze. O tych mógłbym w swoich prospektach pisać całe wypracowania i sprawia mi to dużą frajdę. Ale sport i rajdy to nie bardzo. No ale ważne, że coś tam też udało mi się napisać i każdy model ma jakiś opis.


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2005-04-09 20:04:08 ]
  
 
Cytat:
2005-04-09 19:42:30, mily_byd pisze:
Czyli wychodzi na to że tylko Góral umi czytać.



no przestań bo się zarumienię...
  
 
Cytat:
2005-04-09 20:01:53, mily_byd pisze:
W zasadzie to chyba nic nowego dla Ciebie.



Jak mowie ze cos nowego, to znnaczy ze tak jest, a nie ze chce Cie dowartosciowac.
Prosta sprawa, chocbym tysiac razy przegladal internet, to zawsze cos przeocze, albo za tydzien bedzie cos nowego o czym ja nie wiem.

A jak mowisz ze nowosci z lad Cie interesuja, to powiedz mi bedzie jakis nowy sedan tylnonapedowy? Bo sluchy mnie dochodza ze takie cos bylo by wielka atrakcja dla szerokiego grona odbiorcow(albo przyszlych odbiorcow)
  
 
Zaskoczyła mnie ta 2105 MTX nie wiedziałem ze takie coś było

faaaaaajna stronka
  
 
No z tego, co wiem Lada szykuje nowy model pędzony na tył, zapomniałem numery (zawsze w tym byłem słaby) osobiście nie lubię porównywać samochodów, (bo to jak porównywanie obrazów albo rzeźb), ale jak dla mnie jest podobna do nowego avensis`a.