MotoNews.pl
  

[fiat_125] atrapa przód

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanko właśnie stałem się posiadaczem atrapy starego typu (tej chromowanej ) Czy można założyć ją zamiast tej plastikowej ?

POZDRAWIAM
  
 
Witam!!!

Nie jestem co prawda posiadaczem DFa,ale z tego na ile sie orientuje to bez rzezby sie nie obedzie. Fiat 125 klasyk ma inny pas przedni. Ale najlepiej uderz do Remiasa,on ma spasowana stara atrapke z blotnikami od MRa.

Pozdro
  
 
a to tak niby po za tematem widzieliście taki przodzik

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47669797
  
 
klik

nowy styl audi?
  
 
a to tak niby po za tematem widzieliście taki przodzik

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47669797
  
 
z tego co mi wiadomo mozesz ja zalozyc...musisz jednak wykombinowac listwe dolna chromowana do atrapy....z tego co mi wiadomo rozstaw koleczkow mocujacych na dole tej atrapy jest taka sama jak tych nowszyc wiec nie bedzie problemu...pozniej jesli chodzi o listwe dolna bedziesz musial ja lekko przyciac (dopasowac) do nieco wiekszych kierunkowskazow z MRa no i chyba tyle...generalnie mysle ze nie powinno byc z tym problemow....no chyba ze masz ta atrape jakas bardzo ladna i chcesz mi ja sprzedac
  
 
Cytat:
2005-04-09 21:20:41, Yanec pisze:
Witam. Mam pytanko właśnie stałem się posiadaczem atrapy starego typu (tej chromowanej )


z dość dobrze poinformowanego źródła wiem, że ona nie jest chromowana, ino z polerowanego aluminium. ale wygląd jednego i drugiego jest bardzo podobny, na oko (bez wzięcia w łapę) można odróżnićjedynie po tym, że nie rdzewieje, jak by byla z pochromowanej stali to zapewne by rdzewiała.
ale to tylko taki wstęp dla ścisłości.
zamontować się da, ale o ile pamiętam, to stara atrapa ma bolce wtykane w pas u dołu, a przykręca się ją u góry, natomiast elementy plastikowe wkołoreflektorowe mają na odwrót - bolce z góry i śrubki z dołu, kratka ma odwrotnie.
Cytat:
2005-04-09 21:38:57, Yanec pisze:
a to tak niby po za tematem widzieliście taki przodzik http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47669797


ch...nia maksymalna!!!
szkoda fiaciora, rocznik około 1980, wąskotunelowiec, ech
tak jak jeden z przedmówców napisał, w styl nowego audi
ale mi to też przypomina stare alfa romeo.
pozdrawiam
  
 
Ja co prawda jeszcze swojej nie zamontowałem, ale chyba trzeba sama atrape troche skrócić (zwęzić), bo chyba sie nie mieści pomiedzy kierunkami. Życze powodzenia w zakładaniu
  
 
Cytat:
2005-04-10 00:20:11, Drag-On pisze:
Ja co prawda jeszcze swojej nie zamontowałem, ale chyba trzeba sama atrape troche skrócić (zwęzić), bo chyba sie nie mieści pomiedzy kierunkami. Życze powodzenia w zakładaniu





stop dla niszczenia atrap...nie szkoda wam ich ja je z przyjemnoscia przyjme
  
 
zadne polerowane aluminium ,....
to nierdzewka wypolerowana.
tak dla sprostowania
  
 
Ooooo, jest i ten co powinien sie znać najlepiej na montowaniu chrom grill'ów do MR'ów
  
 
Nierdzewka polerowana, a nie chromowana???
Chociaż Fso zapewne robiło i takie i takie...
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-10 01:05:03, Wujek-Kajtek pisze:
Nierdzewka polerowana, a nie chromowana??? Chociaż Fso zapewne robiło i takie i takie... Pozdrawiam


polerowana chrom by odpadal. mialem juz w rece kilka takich atrap i wszystkie byly z nierdzewki polerowanej. (tak samo jak np wycieraczki, listwy na progi. potem w mrach listwy na drzwi, ramki okien tesz sa z nierdzewki itp itd)
co do tego tematu to wszystko sie da ale do kierunkow z mra trzeba niestety ja przyciac:/ (dlatego ja mam jeszcze zapasowa atrapke gdyby mi w przyszlosci wpadl pomysl co by powracac do 100% oryginalu)
  
 
Cytat:
2005-04-10 01:13:13, PG pisze:
polerowana chrom by odpadal. mialem juz w rece kilka takich atrap i wszystkie byly z nierdzewki polerowanej. (tak samo jak np wycieraczki, listwy na progi. potem w mrach listwy na drzwi, ramki okien tesz sa z nierdzewki itp itd) co do tego tematu to wszystko sie da ale do kierunkow z mra trzeba niestety ja przyciac:/ (dlatego ja mam jeszcze zapasowa atrapke gdyby mi w przyszlosci wpadl pomysl co by powracac do 100% oryginalu)



Nic nei trzeba przycinac! Wysatrczy na czas montazu atrapy zdemontowac jeden z kierinkowskazow, wsunac atrape pod drugi i wszyswtko ladnei pasuje! Poza tymi dziurami miedzy atrapa a MRowsimi kierunkami i dziurami w blotnikach przy kierunkach (klasyk mial tam dodatkowy kawalek blaszki. Atrapa w istocie jest z nierdzewki, do belki do ktorej mocuje sie maske trzeba dorobic piec uszu do zamocowania atrapy, na dole zas dowiercic 3 otwory na "kolki" atrapy i kilka orowro na spinki listwy. Cala filozofia, bez zadnego ciecia atrapy
  
 

przyciąć trzeba tylko dolna listwe , ktra nie jest częścią atrapy!! dosłownie po 1,5 cm , a sama atrapa - gril czy jak kto woli pozostaje nie naruszona , trzeba tylko do górnej części pasa przodu wyczarować mocowania , ja zrobiłem to z pasków blachy przynitowanych do górnej krawędzi pasa , i odpowiednio wygietych i ponawiercanych , ATRAPA POZOSTAJE NIE NARUSZONA .
Kto nie wierzy , foto mojego byłego czarnego kanta w profilu .
  
 
to ja pewnie mialem te dluzsze atrapy eksportowe
  
 
Cytat:
2005-04-10 13:08:24, PG pisze:
to ja pewnie mialem te dluzsze atrapy eksportowe



a moze to kanta masz wezszego
  
 
Co do chromów i "chromów: wszystko jest w ksiażeczkach Chromowane sa klamki, ramki reflektorow, wloty na slupkach, kołpaki, zderzaki i ramki kierunków. No i kółko na kierownicy. Moze jeszcze jakies detale (popielniczki i takie tam pierdółki w środku). Reszta to polerowana stal, a listwy progowe to polerowane aluminium.

("Polski Fiat 125p. Budowa, działanie, obsługa", Mgr inż. Roman Skwarek, Wydawnictwo komunikacji i łączności, Warszawa 1969)

Cięcie tej atrapy - aż mi sie jakos zle robi jak slysze o takich pomyslach. Decyzja uzytkownika i wlasciciela, ale jakos tak dziwnie sie z tym czuje. Mam mieszane uczucia, bo zawsze jest prawdopodobieństwo spartolenia roboty (zeby nie było, nie mam tu na myśli nikogo, czsta teoria), a to jest najgorsze co może być. Wole chyba solidnie wykonany wiejski tuniing niz spartolenie takiej atrapy, czego nkomu nie życze. Ale lepiej to ladnie podciac niz robic to co tam nizej pokazali
  
 
a ja mam pytanie zwiazane z atrapa i pozycjami.na stronce stronka
widac kancika ze zmienionymi kierunkami od MR u mnie to samo jest.i chce zrobic na oryginalna pozycje ale nie moge znalesc odpowiednich błotnikow i na tej stronce na 8 fotce ktos wykombinował to nawet chyba niezle.jak myslice dało by cos takiego rade zrobic??
  
 
Cytat:
2005-04-10 16:44:09, Julo_ pisze:
Co do chromów i "chromów: wszystko jest w ksiażeczkach Chromowane sa klamki, ramki reflektorow, wloty na slupkach, kołpaki, zderzaki i ramki kierunków. No i kółko na kierownicy. Moze jeszcze jakies detale (popielniczki i takie tam pierdółki w środku). Reszta to polerowana stal, a listwy progowe to polerowane aluminium. ("Polski Fiat 125p. Budowa, działanie, obsługa", Mgr inż. Roman Skwarek, Wydawnictwo komunikacji i łączności, Warszawa 1969) Cięcie tej atrapy - aż mi sie jakos zle robi jak slysze o takich pomyslach. Decyzja uzytkownika i wlasciciela, ale jakos tak dziwnie sie z tym czuje. Mam mieszane uczucia, bo zawsze jest prawdopodobieństwo spartolenia roboty (zeby nie było, nie mam tu na myśli nikogo, czsta teoria), a to jest najgorsze co może być. Wole chyba solidnie wykonany wiejski tuniing niz spartolenie takiej atrapy, czego nkomu nie życze. Ale lepiej to ladnie podciac niz robic to co tam nizej pokazali


o ktorych listwach mowisz?? tych na progach od wewnatrz czy na zewnatrz tych dlugich... bo jezeli o tych drugich to znowu chyba mam jakies exportowe wersje bo u mnie jest nierdzewka
co do ciecia atrapy to ja sobie czasem lubie tu przyciac tam podgiac gdzie indziej poklepac (np jakas piekna pupe )
zaznaczam ze przy tego typu zabiegach nikt niechce zrobic klasyka a tylko poprawic wyglad kancika(czasem sie zdarzaja wyjatki).
a jak ja bede chcial miec 100% klasyka to go bede mial ale nim nie bede jezdzil po ulicach i marnowal go po dziurach tak jak niektorzy.
bedzie stal sobie w cieplutkim garazu pod kolderka i czasem bedzie jezdzil na zloty F&F albo jakies inne takie i do kosciola w niedziele.
pozatym ksiazka to dobra rzecz ale doswiadczenia praktyczne przy uzyciu metod organoleptycznych jest lepsze.