MotoNews.pl
  

Regulacja zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko, czy regulację zaworów lepiej zrobić w dużym serwisie, czy jest to czynność na tyle nieskomplikowana, że m,ożna podjęchać do każdego mechanika.

escort 1.3
1997 rok
  
 
można pojechac do zwykłego mechanika

p.s. czasami zwykli mechanicy mają lepsza wiedzę i doświadczenie od tych w DUŻYCH serwisach
  
 
A sam nie możesz wyregulować, zawsze parę groszy w kieszeni zostaje. Jedyny koszt to nowa uszczelka pod pokrywę.
  
 
Cytat:
2005-04-09 23:41:57, Miro pisze:
A sam nie możesz wyregulować, zawsze parę groszy w kieszeni zostaje. Jedyny koszt to nowa uszczelka pod pokrywę.



Szczerze mówiąc nie znam się na tym zbytnio i wolę niczego nie zepsuć delikatnie mówiąc, taka regulacja nie jest chyba zbyt droga a i tak mam jeszcze kilka innych rzeczy do naprawy.
Gdzieś wyczytałem, że do zaworów potrzebne są jakieś specjalne klucze w przypadku essiego z silnikiem 1.3 i stąd moje pytani. Nie chciałbym żeby jakiś mechanik zwykłym kluczem zniszcył mi te zawory.
  
 
klucze najzwyklejsze na świecie i oczywiście szczelinomierz, a sama regulacja to nic trudnego.
  
 
Cytat:
2005-04-09 23:41:57, Miro pisze:
A sam nie możesz wyregulować, zawsze parę groszy w kieszeni zostaje. Jedyny koszt to nowa uszczelka pod pokrywę.


Oraz szczelinomierz.
  
 
Witam!
Sorry ze sie podlącze ale jaki konkretnie jest koszt regulacji tych zaworow u mechanika?? Bo tez by mi się przydało. Wie ktos moze?
Pozdrawiam i z gory dzieki za info.
  
 
Cytat:
2005-04-10 14:10:29, map78 pisze:
Witam! Sorry ze sie podlącze ale jaki konkretnie jest koszt regulacji tych zaworow u mechanika??


Taxi zabral mnie do jakiegos mechanika w Lodzi i on chcial za to 40zl. Tylko, ze musi byc zimne auto wiec troche to trwa...
  
 
już sobie podregulowałem, przy okazji mechanik podregulował mi linkę od ręcznego i przeczyścił przy tylnym kole hamulce.
Tylko czasami teraz na jałowym biegu wydaje mi się czasmi jakby silnik się odrobine dławił. Innym słowy praca silnika nie jest idealnie równa. Nie wiem czy to może mieć coś wsppólnego właśnie z tą regulacją zaworów.
Wcześniej też czasami czasami nierówno chodził ale teraz się to chyba troche nasiliło.
  
 
Cytat:
2005-04-15 19:13:34, tomi_esc pisze:
już sobie podregulowałem, przy okazji mechanik podregulował mi linkę od ręcznego i przeczyścił przy tylnym kole hamulce. Tylko czasami teraz na jałowym biegu wydaje mi się czasmi jakby silnik się odrobine dławił. Innym słowy praca silnika nie jest idealnie równa. Nie wiem czy to może mieć coś wsppólnego właśnie z tą regulacją zaworów. Wcześniej też czasami czasami nierówno chodził ale teraz się to chyba troche nasiliło.



Jeżeli ustawił za ciasne to tak moze być na gorącym silniku....i jeżeli tak jest tylko na gorącym to raczej ustawiłbym troszkę luźniej.
  
 
nie zawsze tak się dzieje i chyba nie jset to związane z temperaturą silnika.
I jeszcze jedno pytanko czy to może uszkodzić silnik?
  
 
Pzowole sobie zacytować (z książeczki ) - DOTYCZY WŁASNIE SILNIKA 1.3 (monowtrysk J6A)

SPRAWDZANIE I REGULACJA LUZU ZAWORÓW

Wymontować zespół filtru powietrza.

Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych.

Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania.

Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „O" na pokrywie napędu rozrządu (rys. D.1).

Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego tzw. mijanie się zaworów).

Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu rys. D.2) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luz zaworów dolotowych powinien wynosić 0,20 mm, a zaworów wylotowych 0,30 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu (rys. D.3)

Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.

Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie.

Obrócić wał korbowy o 360° oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych^ poprzednio cylindrów.

Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej-i zakładać je tak, aby jej nie złamać.

Zamontować pokrywę głowicy.

Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych.

Zamontować zespół filtru powietrza.

Wolałem sam tego nie robić :p
A co do kosztów.... Znajomy mechanik wzioł tylko butelke dobrego piwka