Ubywa p³yny ch³odz±cego LPG-dziwne obiawy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
mam LPg golf 3, i mi ubywa p³ynu z zbiorniczka,(wyciekow nie mam) tzn. sa dziwne objawy bo jak jest malo plynu to dolewam, przejade troche i jest ponad max!!- pozniej wyrzuca mi przez zawor bezpieczenstwa! pozatym zauwazylem ze zbiera sie jakies cisnienie, bo jak jest bardzo malo p³ynu w zbiorniku to jak odkrece korek to zaczyna mocno syczec i wyrzuca gór±. Nie wiem co sie dzieje, niektzorzt mowia ze to wina membrany mam Lovato instalacje i przejechane na niej okolo 60.000 km.Dzieki za rade. pozdrawiam
  
 
jak ci idzie duze cisnienie do ukladu chlodzenia to winna moze byc uszczelka pod glowica.
  
 
mo¿liwe, ale to by olej byl z woda zmieszany, lub cos by sie innego dziala, a jak mozna sprawdzic czy to na 100% uszczelka pod glowica? Moze w parowniku uszczelka.?
  
 
A u mnie w renault 19 gdy mam plynu w polowie jest ok ale jak doleje do max to mi cieknie z trojnikow od podpiecia reduktora, jakies cisnienie wzrasta czy co?
  
 
Jak ubywa p³ynu, bez widocznych wycieków to raczej napewno wina uszczelki pod g³owic±!To ¿e gdy dolejesz i poje¿dzisz troche i zaczyna wyrzucaæ ci nadmiar, to istnije takie zjawisko jak rozszerzlno¶æ temperaturow cia³, co jest chyba powodem owego wyrzucania p³ynu poprosty ciep³y p³yn zwiêksza swoj± objêto¶æ, a syczenie spowodowane jest tym ze jak masz ma³o p³ynu w obwodzie, i zostaj± wolne przestrenie w kana³ach to gromadzi siê tam para wodna, która potrafi do¶æ mocno siê sprê¿yæ!
Te¿ mia³em wszystkie te objawy, wymiana uszczelki pod g³owic± za³atwi³a problem.
  
 
dzieki za porade, nie chcialbym zeby to byla uszczelka, wyczytalem ze moze byc wina korka w zb. odpowietrzania w nim siedzi zawor termiczny, moze on sie nie otwiera. Jezeli sie nie uda to niestety wymienie uszczelke. Dzieki
  
 
90% to uszczelka pod g³owic±. Mia³em podobne objawy w passacie. To ci¶nienie które ci sie tworzy w uk³adzie ch³odzenia te¿ nie jest prawid³owe. Ja przed wymin± uszczelki mia³em te¿ takie wysokie ci¶nienie w uk³adzie ¿e jak otworzy³em korek przy rozgrzanym silniku to mia³em gar±c± fontanne, natomiast po wymianie uszczelki i splanowaniu g³owicy wszystko wróci³o do normy. Korek mo¿na by³o otworzyæ przy rozgrzanym silniku. Wymiana uszczelki i planowanie g³owicy to nie takie straszne koszty - no chyba ¿e sie to robi w ASO.
  
 
dzieki za rade
  
 
Speede. Nie zawsze przy walniêtej uszczelce olej miesza siê z p³ynem. W Twoim przypadku moim zdaniem to 99% uszczelka pod g³owic±, ten 1% to nawet nie pytaj co, bo to jest du¿o ciê¿szy kaliber.
Kompresja z cylindrów wali przez uszczelkê do uk³adu ch³odzenia i go zapowietrza, poniewa¿ dziurka jest ma³a to powietrze robi z p³ynu pianê. Jed¼ jak najszybciej i rób uszczelkê bo mo¿e byæ gorzej. A temperatura Ci czasem nie skacze i nie przymarza parownik?, bo to takie dodatkowe czêste objawy.
  
 
wiec moje sugesti eby³y bledne, wujalem uszczelke i jednak jest walnieta na 1 garze, rozebralem wszystko bede myc i powoli robic, ( sam to robie wiec mi zajmie troche),Jednak uszczelka, az mi kolektor 1 pierwszym cylindrze zawalilo szlamem i mazia z olejem breeee, syf. Jutro glowice do naprawy wymienie jeszcze popychacze przy okazji i bedzie chyba oke. Ale roboty to jest sporo . Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Korek mo¿na by³o otworzyæ przy rozgrzanym silniku.

No ja raczej nie praktykowa³bym tej metody, w uk³adzie specjalnie jest podwy¿szone ci¶nienie aby podnie¶æ temperaturê wrzenia p³ynu ch³odz±cego...
Cytat:
Wymiana uszczelki i planowanie g³owicy to nie takie straszne koszty - no chyba ¿e sie to robi w ASO.

lub ma siê V6 opla
  
 
Je¶li do tego jest wzrost ci¶nienia w zbiorniku wyrównawczym p³ynu ch³odz±cego - na 99% uszczelka pod g³owic±.
Mi kiedy¶ a¿ przewody zrzuci³o z kroæców i p³yn siê wyla³ na skrzy¿owaniu - strach by³.
Mój Opelek tak mia³. Kosztowa³o parê z³otych, ale od tego czasu bez problemu. Przy okazji wymieni³em uszczelniacze popychaczy zaworów - tez zbiednia³em o kilka stówek - za to teraz oleju mniej bierze

Podobno akurat w 10% Oplach po za³o¿eniu gazu na u¿ywany silnik
uszczelka puszcza po ok. 10-15 kkm od za³o¿enia gazu.