MotoNews.pl
  

Rozrząd inaczej opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koleżanki i Koledzy,

Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:
mam espero 1,5 z 1997 przebieg 134 tys (może byc wiekszy jestem III właścicielem). Samochód kupiłem z przebiegiem 105 tys km. Przy przebiegu 110 tys km wymieniłem rozrząd ( pasek niemal bez ząbków , napinacze szumiały). W zeszły czwartek zauważałem ubytek płyny chłodzącego - zlokalizowałem że to pompa. Kupiłem ją i dałem samochód mechanikowi do wymiany. W ciągu dnia telefon "prosze Pana sprawa jest poważna ma Pan rozrząd na wykończeniu - pasek ma powyrywane ząbki, napinacze szumią nie wiem ile Pan na tym pojedzi". Zaznaczam, że mechanik serwsiuje samochód od początku i nigdy mnie na nic nie naciągał. Zdecydowałem wymienić cały rozrząd (przejechał 24 tys km) . Diagnoza - koła zębate od silnika niszczą pasek i rolki. Kół na razie nie wymieniłem bo nie dostałem ich od ręki. Jak się wymieni koła to wówczas rozrząd ma trzymać te 50 -60 tys.
I teraz pytanie :
czy to możliwe, że te koła niszczą rozrzad, nie czytałem nigdzie w listach o takim przypadku.
Czy wymiana kół pomoże ? Czy samochód zyska na mocy(ogólnie słabo jeździ ale w końcu mam gaz)
A może przyczyna jest gdzie indziej i po prostu trzeba spradzac ten wóz - bo mnie nie stać na wywalanie kilkuset złotych co kilka miesięcy.
Pomózcie, bo już tracę siły.
PZDR
Bojkot
  
 
może masz zatarty któryś wałek rozrządu?
  
 
Dzięki,
co to znaczy wałek zatarty , a jaką cześć chodzi?
Jeżeli Kolega jest z Marek to drobne pytanie, a gdzie naprawiasz Espero bo ja u Pana Krzysztofa Liwaka. Chętnie bym się spotkał ale nie mam się czym pochwalić a już zwłaszcza Espero ( teraz mnie dobił )
  
 
Cześć,
I co nie ma zadnych sugestii?
Nikt nie miał takiej przypadłości?
PZDR
Bojkot
  
 
oczywiscie ze mozliew ze kola niszcza pasek.Kola sie zuzywaja i jak spojrzysz na nie z profilu zobaczysz ze tworzy sie taki zadzior ktory podcina zeby paska -dlatego
co dwie ,trzy wymiany paska zaleca sie wymiane kol zebatych rozrzadu.
Jak auto jest bardzo malo warte i nowe kola bylyby nieproporcjonalnym wydatkiem w stosunku do wartosci auta mozna probowac wyprofilowac zeby iglakiem tak zeby zaczely przypominac to czym byly pierwotnie czyli trapez ale to tylko
taka prowizorka