MotoNews.pl
  

Stacyjka nie odbija

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, bedę to jutro naprawiać, ktoś miał podobny problem (przy przekręceniu kluczyka w pozycję "rozrusznik", przestał odbijać i nie wraca do pozycji "zapłon", trzeba ręcznie cofać), ktoś rozbierał stacyjkę ? Będę wdzięczny za info, stacyjki wymieniać nie chcę ...
  
 
to nie sam mechanizm stacyjki a kostka..mechanizm stacyjki tam gdzie wsadzasz kluczyk sam w sobie nie ma sprezyny..sprzezyna jest w kostce..prawdopodobnie albo pekla sprezyna albo sie wyrobila albo jakis element plastikowy poszedl..chyba skonczy sie na wymianie kostki stacyjki..koszt to okolo 50zl
  
 
Ja miałem zimą trochę inny problem - otóż stacyjka nie odbijała po wyjęciu kluczyka - nie było możliwości zablokowania kierownicy.
Przycedzenie piąchopiryny definitywnie rozwiązało problem
  
 
Kostka pasuje od Nexii i Matołka (Matiza).Załatwiłem sobie 2 kostki na zapas,bo jeden ze styków się upalał i były cyrki z odpaleniem.
  
 
dzięki !
  
 
Wymieniłem kostkę - poszło szybko i bezboleśnie, tylko trochę za późno. Żona jeździła i jak to baba - nie cofnęła kluczyka. Przejechała ok 9 km i auto stanęło (w polu). D domu dojechała taksówką, ja ściągnałem auto i wymieniłem kostkę (45zł) niestety nadal jest zwarcie gdzieś do masy - czy to możliwe że uzwojenie rozrusznika się spaliło i teraz powoduje zwarcie ? Ma ktoś jakieś doświadczenie w demontażu rozrusznika ? Z tego co widziałem to dostęp jest kiepski... Od czego zacząć ?
  
 
No i raport z pola walki
Na razie okazało sie że stopiła się izolacja w wiązce która idzie do rozrusznika ... Kabel masowy stopił się z kablem prądowym. Dziś zaizoluję - będę się modlić żeby rozrusznik ocalał (nowy 1200 zł)
  
 
Cytat:
2005-04-14 08:56:12, Jacenty pisze:
- będę się modlić żeby rozrusznik ocalał (nowy 1200 zł)



uzywany 200-300 watpie zeby ci sie cewka w rozruszniku uszkodzila..naprawde maloprawdopodobne wiec badz dobrej mysli
  
 
Dzięki za słowa pocieszenia ale niestety nic z tego : naprawiłem wiązkę i nie działa rozrusznik. Cewka raz łapie raz nie - słychać tylko dzwięk wyrzucanego sprzęgiełka, czasem nawet tego nie ma. Jutro demontaż rozrusznika - czy wiecie może czy rozrusznik z 1.8 jes taki sam jak w 2.0 ? Jest taki jeden na allegro za 100 ...
  
 
wyluzuj..najpierw sprawdz szczotki..i inne polaczenia elektryczne
  
 
Żona jechała na rozruszniku ok 9 km, myślę że jednak to nie wina elektryki...
Co z tym rozrusznkiem z 1.8 ? W katalogu części nie ma rozróżnienia na silniki, wyglada to tak jakby wszystkie były jednakowe, tylko czy to prawda ?
  
 
Zatem : rozrusznik jest w proszku, potrzebuję (pilnie ) odpowiedzi na pytanie : czy rozruszniki w 2.0 i 1.8 są takie same czy nie ?
tu są zdjęcia tego co się wysypało i co się udało wydłubać :
zdj 1
zdj 2
zdj 3
zdj 4
zdj 5

Zdjęcia są tochę nieostre ale co nieco widać.
Aha, jak macie namiary na jakieś tanie, używane rozruszniki dajcie cyk. Na allegro znalazłem to : Aukcja

[ wiadomość edytowana przez: Jacenty dnia 2005-04-15 20:47:49 ]
  
 
rozruszniki zgodnie z książką są jednakowe do wszystkich modeli espero, mają symbol 5MT-1998525, 12V 1,4kW. Tak że nie powinno mieć to znaczenia. A swoją drogą to ci współczuje
  
 
dzięki
  
 
jacenty ale swoja droga to mistrzostwo swiata tak zalatwic rozrusznik powodzenia
  
 
No i naprawiłem tj. wymieniłem - używany kosztował 170 zł od opla astry (boscha) i działa OK. Wymiary ma identyczne, tylko trochę inaczej mocowanie szczotkotrzymacza i dodatkowe "ucho" żeby przykręcić do bloku i nawet otwór jest, więc można to zrobić - ja tego nie zrobiłem bo niezbyt mi się zgrały otwory. Sprawdzałem też od Omegi A i też pasuje tylko jest 1.5 x większy i cięższy. Aha, przewód od stacyjki na wsówkę zamiast na "ucho" powoduje problemy, nie ma jak dojść z lutownicą, ale jakoś poradziłem.Do zobaczenia w Borkach