MotoNews.pl
  

Sprężyny progresywne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak prawidłowo powinna być założona sprężyna progresywna???
Gęstymi zwojami na górze czy na dole???
  
 
Witam.
Odnosnie sprezyn.
Ponizej cytat z "Wysokich obrotów":
" W górnej części sprężyny są dłuższe, z mniejszą liczbą zwojów, co zapewnia miękkie resorowanie na małych nierównościach. Dolna część sprężyny ma gęstą spiralę, co z kolei pozwala na tłumienie większych przeszkód i zapobiega efektowi "dobijania".
Ciekawe jak to sie sprawdza w praktyce.

Pozdrawiam
  
 
Sprtężyny o zmiennym skoku montuje się "rzadkim" do góry i gęstym do dołu.
Ale pytanie - pytasz o sprężyny na przód czy na tył? Bo my z tyłu MAMY sprężyny progresywne, a z przodu jakoś nie wydaje mi się, żeby mogła wejść tam progresja...
  
 
Mam zamiar zamontowac cos takiego na przód pochodzące z Kadeta
  
 
Dziwne by było gdyby działanie sprężyny było uzależnione od orientacji w terenie , a nie od jej konstrukcji, przecież siły działające na nią są takie same z obu stron .
Ja z tyłu miałem jakieś podwójne, takie duże a w środku każdej jeszcze taką miniaturke zewnętrznej
  
 
Cytat:
2005-04-12 14:08:27, jenes pisze:
Dziwne by było gdyby działanie sprężyny było uzależnione od orientacji w terenie , a nie od jej konstrukcji, przecież siły działające na nią są takie same z obu stron . Ja z tyłu miałem jakieś podwójne, takie duże a w środku każdej jeszcze taką miniaturke zewnętrznej


To też jest układ progresywny, ale minibloki (czyli to co jest u nas w uryginale) jest leposze - linia przyrostu siły jest łagodnie rosnąca w postępie geometrycznym, a taki układ to linia prota o ostrym punkcie przegięcia.
Co do kierunku wbrew pozorom ma to znaczenie. W praktyce producenci inaczej zakańczają każdy z końców) i wszyscy robią to tak jak opisałem). Widocznie mają swoje powowdy... Jest to chyba głównie stabilności sprężyny.

ZieMa - Hmmm. Daj znać jaki będzie efekt. Obawiam się, że może ci opaść trochę przód. Teoretycznie nie mam pojęcia jaki moze byc skutek bez mozliwości porównania konstrukcji i charakterystyki sprężyn.
  
 
Cytat:
2005-04-12 10:38:06, Hornblower pisze:
Ponizej cytat z "Wysokich obrotów": " W górnej części sprężyny są dłuższe, z mniejszą liczbą zwojów, co zapewnia miękkie resorowanie na małych nierównościach. Dolna część sprężyny ma gęstą spiralę, co z kolei pozwala na tłumienie większych przeszkód i zapobiega efektowi "dobijania". Ciekawe jak to sie sprawdza w praktyce. Pozdrawiam


Brawo wysokie obroty! jest dokładnie odwrotnie Małe ruchy zbiera "gęściejsza" część sprężyny a "rzadka" większe bo ma większą sztywność a ta gęściejsza jest już wtedy zblokowana - czuli zaciśnięta na sztywno.


[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2005-04-12 20:14:13 ]
  
 
Nie ma jak to fachowa opinia, fachowej gazety .
Skoro tak każą montować producenci to pewnie wiedzą dlaczego, gęstszy zwój częściej pracuje i pewnie jak jest na dole to ulega zmniejszeniu masa nieresorowana, chyba tak się to nazywa, a pewnie co się z tym wiąże zużycie elementów zawieszenia i komfort jazdy.
Może by to spowrotem wsadził te małe do środka nowych twardszych sprężyn , jeżeli charakterystyka się poprawi.