MotoNews.pl
  

Od kiedy OCYNK w Omegach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Czy to prawda ze po drobnym liftingu w 1997 roku (choc ja tego liftingu szczerze mówiąc nie widze) Omegi były juz lepiej zabezpieczone przed korozja (cynkowana blacha). Spotkałem sie z takimi opiniami i chce je zweryfikowac...
No i po czym rozpoznać ten lifting (ponoc zmieniona była kierownica i zagłowki...)
  
 
Prawda
  
 
nie mam pewnosci ale chyba od roku modelowego 97 weszła TC
  
 
Cytat:
2005-04-12 18:39:15, typ pisze:
No i po czym rozpoznać ten lifting (ponoc zmieniona była kierownica i zagłowki...)


Róznic jest sporo, choć w większości mało rzucają się w oczy.
Najłatwiej po zagłówkach - fakt.
Kierownica, przyciski konsoli centralnej, xenony z poziomowaniem, dłuższy kolektor dolotowy v6, inne radia, TC+ (czyli hamulce+przepustnica), blokada postojowa ASB, 3-cie światło stop, do 4 poduszek.
Tyle z pamięci.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-04-12 22:11:47, Nixon pisze:
Róznic jest sporo, choć w większości mało rzucają się w oczy. Najłatwiej po zagłówkach - fakt. Kierownica, przyciski konsoli centralnej, xenony z poziomowaniem, dłuższy kolektor dolotowy v6, inne radia, TC+ (czyli hamulce+przepustnica), blokada postojowa ASB, 3-cie światło stop, do 4 poduszek. Tyle z pamięci. pozdr, Robert



...inny wygląd logo opla tylnej klapy w sedanie jak i w caravanie
(ale to , jak i pełne zagłowki szło dopiero od 98 roku)
  
 
zdaje mi sie ze roznica tez jest w tylnej szybie tz. w tych po 97 roku paski od ogrzewania ida do konca szyby, a w tych "starszych" schodza sie do pionowego grubszego paska ehhehehe moze to szczegol ale tym tez sie roznia

a co do ocynkowanej blachy w oplu to powiedzmy sobie szczerze to nie jest audi czyt. najlepsze blachy !! ja swoja sciagalem z Niemiec i nadkole, drzwi byly troche zjedzone przez rdze (drzwi do wymiany) moj kolega jest lakiernikiem i malowal omege c gdzie juz byla rdza na drzwiach i nadkolach takze gdzie ten ocynk Panowie?? Moze polozyli jakas warstwe zabezpieczajaca a w swiat rozniosla sie wiesc ze to blacha ocynkowana

  
 
zdaje mi sie ze roznica tez jest w tylnej szybie tz. w tych po 97 roku paski od ogrzewania ida do konca szyby, a w tych "starszych" schodza sie do pionowego grubszego paska ehhehehe moze to szczegol ale tym tez sie roznia

a co do ocynkowanej blachy w oplu to powiedzmy sobie szczerze to nie jest audi czyt. najlepsze blachy !! ja swoja sciagalem z Niemiec i nadkole, drzwi byly troche zjedzone przez rdze (drzwi do wymiany) moj kolega jest lakiernikiem i malowal omege c gdzie juz byla rdza na drzwiach i nadkolach takze gdzie ten ocynk Panowie?? Moze polozyli jakas warstwe zabezpieczajaca a w swiat rozniosla sie wiesc ze to blacha ocynkowana

  
 
Cytat:
2005-04-13 00:05:14, misiek71 pisze:
takze gdzie ten ocynk Panowie?? Moze polozyli jakas warstwe zabezpieczajaca a w swiat rozniosla sie wiesc ze to blacha ocynkowana



No tutaj musze interweniowac !!

" Anti-Corrosion Protection

Over 60% use of zinc-coated sheet metal, zinc phosphated bodyshell primered electrostatically (cathodic). All weld seams and joints sealed with special compound. Areas prone to stone damage on underbody coated with stone-impact primer. Anti-corrosion primers used extensively on bonnet, boot lid, tailgate, doors, wings and other panels. Paint finish applied electrostatically. PVC coating applied to wheelarches and other underbody areas. Polymer reinforced anti-corrosion wax pumped into door sills and other underbody cavities. Plastic front wheelarch liners."

czyli:

"System zabezpieczenia anty korozyjnego w Oplu Omega B.

W 60% użycie warstwy cynku na zewnętrznych warstwach metalu, cynk fosforyzowany kładziony w pierwszej kolejności na karoserie auta - elektrostatycznie (katodowo).

Wszystkie spawy zszywane i łączone spoiną ze specjalnym związkiem chemicznym. Obszary skłonne na uszkodzenia na odpryski na podwoziu, okryte powłoką odporną na uderzenia kamieni. Główne zabezpieczenia antykorozyjne występują na masce silnika, płycie bagażnika, tylnej klapie, drzwiach i innych powierzchniach płytowych.

Końcowa faza malowania zakończona elektrostatycznie.

Nadkola i niektóre elementy podwozia zabezpieczone warstwami z PCV. Wosk polimerowy wzmacniający zabezpieczenie anty-korozyjne, wpompowany do drzwi, progów i innych jam w podwoziu. Plastyczne przednie nadkola."

Tak wiec, Omegi maja pokryte zewnetrzne warstwy maski, drzwi, blotnikow, dachu, wszystko co na zewnatrz, a wewnatrz sa nie ocynkowane, co nie znaczy ze nie sa zabezpieczone.

Jezeli chodzi o slabe blach i zabezpieczenie, to Mercedes Sprinter nie nalezy do dobrze zabezpieczonych, bo juz w nowych autach korozja rzre tylne drzwi i posowa sie do przodu.

O auto trzeba ogolnie dbac, to bedzie OK.
  
 
Witam.

W związku z tym, że temat rozwija się rzeczowo nie bedę brutalny

Ale na marginesie powiem, że omawialiśmy już kwestie różnic na przełomie 97/98 dwukrotnie (conajmniej).
Autorowi tego wątku polecam lekturę poprzednich tematów
  
 
A ja dzisiaj oddalem auto do lakiernika, bo mam nadkola do zrobeinia i w drzwiach mi wyszla rdza (pod uszczelkami przy szybach - drzwi przednie), dolna krawedz przednich drzwi od pasazera i cos tam na krawedzi klapy od bagaznika. ale w domu policzylem ze auto nie ma 6 lat ! i ze chyba jakas gwarancja moze pwoinna byc ? Okazuje sie ze jest, wlasnie na 6 lat. ale po zawodach jest bo przegapiony zostal jeden przeglad, a dwa ze gostek juz to "rozebral" i zagruntowal wiec lipa....

Dzownilem do ASO i wlasnie powiedzieli ze musi byc ciaglasc w przegladach, co 15k albo co 12 miesiecy. Jakbym wczesniej wiedzial, to bym nie odpuscil tego jednego przegladu, zaraz po kupnie.

Takze slabo z tym ocynkiem, skoro 6 lat nie ma jeszcze a wylazlo.... (wylazlo juz jak jej 5 sie konczylo). Strasznie slabe.....