Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-04-12 21:47:19 Prawda |
![]() BBronx Opel Omega B 2,5v6 Parczew | 2005-04-12 22:03:21 nie mam pewnosci ale chyba od roku modelowego 97 weszła TC |
![]() Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2005-04-12 22:11:47
Róznic jest sporo, choć w większości mało rzucają się w oczy. Najłatwiej po zagłówkach - fakt. Kierownica, przyciski konsoli centralnej, xenony z poziomowaniem, dłuższy kolektor dolotowy v6, inne radia, TC+ (czyli hamulce+przepustnica), blokada postojowa ASB, 3-cie światło stop, do 4 poduszek. Tyle z pamięci. pozdr, Robert |
misiek71 Opel Omega B 2,5 TD ... Wrocław | 2005-04-13 00:03:30 zdaje mi sie ze roznica tez jest w tylnej szybie ![]() ![]() ![]() a co do ocynkowanej blachy w oplu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
misiek71 Opel Omega B 2,5 TD ... Wrocław | 2005-04-13 00:05:14 zdaje mi sie ze roznica tez jest w tylnej szybie ![]() ![]() ![]() a co do ocynkowanej blachy w oplu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2005-04-13 10:12:56
No tutaj musze interweniowac !! ![]() " Anti-Corrosion Protection Over 60% use of zinc-coated sheet metal, zinc phosphated bodyshell primered electrostatically (cathodic). All weld seams and joints sealed with special compound. Areas prone to stone damage on underbody coated with stone-impact primer. Anti-corrosion primers used extensively on bonnet, boot lid, tailgate, doors, wings and other panels. Paint finish applied electrostatically. PVC coating applied to wheelarches and other underbody areas. Polymer reinforced anti-corrosion wax pumped into door sills and other underbody cavities. Plastic front wheelarch liners." czyli: "System zabezpieczenia anty korozyjnego w Oplu Omega B. W 60% użycie warstwy cynku na zewnętrznych warstwach metalu, cynk fosforyzowany kładziony w pierwszej kolejności na karoserie auta - elektrostatycznie (katodowo). Wszystkie spawy zszywane i łączone spoiną ze specjalnym związkiem chemicznym. Obszary skłonne na uszkodzenia na odpryski na podwoziu, okryte powłoką odporną na uderzenia kamieni. Główne zabezpieczenia antykorozyjne występują na masce silnika, płycie bagażnika, tylnej klapie, drzwiach i innych powierzchniach płytowych. Końcowa faza malowania zakończona elektrostatycznie. Nadkola i niektóre elementy podwozia zabezpieczone warstwami z PCV. Wosk polimerowy wzmacniający zabezpieczenie anty-korozyjne, wpompowany do drzwi, progów i innych jam w podwoziu. Plastyczne przednie nadkola." Tak wiec, Omegi maja pokryte zewnetrzne warstwy maski, drzwi, blotnikow, dachu, wszystko co na zewnatrz, a wewnatrz sa nie ocynkowane, co nie znaczy ze nie sa zabezpieczone. Jezeli chodzi o slabe blach i zabezpieczenie, to Mercedes Sprinter nie nalezy do dobrze zabezpieczonych, bo juz w nowych autach korozja rzre tylne drzwi i posowa sie do przodu. O auto trzeba ogolnie dbac, to bedzie OK. |
![]() Res best memory O-ka | 2005-04-13 13:29:57 Witam.
W związku z tym, że temat rozwija się rzeczowo nie bedę brutalny ![]() Ale na marginesie powiem, że omawialiśmy już kwestie różnic na przełomie 97/98 dwukrotnie (conajmniej). Autorowi tego wątku polecam lekturę poprzednich tematów ![]() |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-04-13 19:26:22 A ja dzisiaj oddalem auto do lakiernika, bo mam nadkola do zrobeinia i w drzwiach mi wyszla rdza (pod uszczelkami przy szybach - drzwi przednie), dolna krawedz przednich drzwi od pasazera i cos tam na krawedzi klapy od bagaznika. ale w domu policzylem ze auto nie ma 6 lat ! i ze chyba jakas gwarancja moze pwoinna byc ? Okazuje sie ze jest, wlasnie na 6 lat. ale po zawodach jest bo przegapiony zostal jeden przeglad, a dwa ze gostek juz to "rozebral" i zagruntowal wiec lipa....
Dzownilem do ASO i wlasnie powiedzieli ze musi byc ciaglasc w przegladach, co 15k albo co 12 miesiecy. Jakbym wczesniej wiedzial, to bym nie odpuscil tego jednego przegladu, zaraz po kupnie. Takze slabo z tym ocynkiem, skoro 6 lat nie ma jeszcze a wylazlo.... (wylazlo juz jak jej 5 sie konczylo). Strasznie slabe..... |