Dystanse do kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cze chłopaki założylem dzis z e36 mojego staruszka piekne 16 calowe falgi i bardzo szerokie niepamietam dokładnie teraz z tyłu pięknie wszytko pasowało ale z przodu tarły ob sprężyny , jak to jet z dystansami ile to kosztuje i wogle bo szczeże nie mam o tym zielonego pojęcia
  
 
mój ojciec dorabiał w takiej firmie zajmującej sie obróbką metalu koszt 2 sztuk + 10 srub to 80 zł (dystanse 10mm do merca 123 taki sam problem jak u ciebie) polecam wlasnie taki ze wzgledu na koszt( sruba w sklepie kosztuje 5zł) i wytrzymałosc (kolega w golfie 4 zmieniał po lecie na zimówki i chciał zdjac dystans(kupił w D&W aluminiowe) i zapiekl sie uderzył młotkiem i po dystansie
  
 
Trzeba było pomyśleć o odpowiednim ET
  
 
jaki jest sens zmieniac stalowe felgi na lzejsze aluminiowe a pozenij obciazac kola ciezarkami w postaci stalowych dystansow a jak juz je zalozyszto i uwazaj zeby ci nie tarlo o nadkole... sam sie przekonalem ze z felgami nie jest tak latwo
  
 
po pierwsze to felga stalowa jest lzejsz od aluminiowej(aluminium jest lzejsze ale jest go duzo wiecej) a po drugie to chyba wzgledy estetyczne głownie zawazają na zmianie z stal na alu
  
 
Felgi aluminiowe wygladaja pieknie i to jest fakt. Ale spelniaja rowniez inna, bardzo pozyteczna role, mianowicie znacznie lepiej odprowadzaja cieplo wydzielajace sie poczas hamowania.
  
 
Cytat:
2005-04-12 22:50:32, piotrfire pisze:
Trzeba było pomyśleć o odpowiednim ET


dokładnie, odsadzenie masz źle dobrane...
  
 
jakie osadzenie opony są po prostu za szerokie
  
 
opony nie mają nic do rzeczy po prostu felga jest za mało wypuszczona na zewnątrz ( ET nie odpowiednie)
  
 
no ja tam nie wiem nieznam sie
  
 
Cytat:
2005-04-13 22:22:57, obajda pisze:
opony nie mają nic do rzeczy po prostu felga jest za mało wypuszczona na zewnątrz ( ET nie odpowiednie)

a dokładniej co to jest ET
  
 
może być tak, że opony są zwyczajnie za szerokie i zmiana felg na inne, z innym ET nic nie da. można jednak sobie wszystko wymierzyć. potrzeba tylko linijki i troszkę chęci. co do ET to już gdzieś wyjaśniałem co to jest, a tolo nawet podawał link do rysunku z objaśnieniami.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-13 21:52:02, draiwer5 pisze:
jakie osadzenie opony są po prostu za szerokie


odsadzenie = ET, a szerokość opony oczywiście że może być za duża, ale zazwyczaj jest ET źle dobierane czyli felga za głęboko wchodzi i mu ociera.
  
 
Tia to drugi bonnusik bo kupiłem sobie felgi z.. buheh niewazne ale osadzenie jest zupełnie inne i nie mam problemu z dystansami bo same felgi mi tak wysuwają koła na zewnątrz jak bym miał dystanse.. problem natomiast miałem do dzisiaj ze srubami bo w obsranym Opolu nic nie mozna dostac.W koncu dostałem po tygodniu poszukiwań gdzies w polsce ale za długie io teraz ciąć musze!!Niom i za same śruby dałem 80zł..a to itak tanio bo i po 12zł od sztuki prubuja sprzedawac pajace! ja nie urok...... nio i jeszcze ten akumulator...

Dobra rada wujka Michała jeśli nie chcecie kombinowac z poszerzaniem, dystansami,srubami etc to sprawdzajcie przd kupnem ET
pzdr i czekam na info w sprawie aku


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-04-14 23:51:51 ]
  
 
no dobra a jeśli bede chciał załozyc sobie te kólka z przodu to jakie dystanse pownienem wybrać gdzie kupić i czy z tyłu tez wtedy trzeba zakładać bo szczeże nie mam o tym zielonego pojecia
  
 
Cytat:
2005-04-15 00:03:55, draiwer5 pisze:
no dobra a jeśli bede chciał załozyc sobie te kólka z przodu to jakie dystanse pownienem wybrać gdzie kupić i czy z tyłu tez wtedy trzeba zakładać bo szczeże nie mam o tym zielonego pojecia



Dobrze by to było pomierzyc..to podstawa.. ja przypuszczam ze z 10mm dystans wystarczy ale mierzymy.. nie bedziesz gdybac.. kupic mozesz wszedzie.. na allegro (odradzam bo oszuste i złodzieje )w sklepie z częściami (podobnie hehe)nie wiem czy dobrym pomysłem nie było by zlecenie tego zaprzyjażnionemu takażowi z tym że nie może ci robić gwintów tylko przelotowe otwory! tzn ja bym tak zrobił bo to bezpieczniejsze! kupujesz potem atestowane sruby i sie nie martwisz..ze koła poodlatuja
Co do tyłu to juz chyba kwestie estetyki wchodza w gre.. przód bedziesz miał szeroki a tył nie?!! blleeee przemysl
Niom i bierz pod uwage że im dłuższy (grubszy) dystans tym wieksza siła działająca na piaste, łożysko bla bla bla
Powodzenia


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-04-15 02:47:25 ]
  
 
Cytat:
2005-04-15 02:43:33, mibhell pisze:
Dobrze by to było pomierzyc..to podstawa.. ja przypuszczam ze z 10mm dystans wystarczy ale mierzymy.. nie bedziesz gdybac.. kupic mozesz wszedzie.. na allegro (odradzam bo oszuste i złodzieje )w sklepie z częściami (podobnie hehe)nie wiem czy dobrym pomysłem nie było by zlecenie tego zaprzyjażnionemu takażowi z tym że nie może ci robić gwintów tylko przelotowe otwory! tzn ja bym tak zrobił bo to bezpieczniejsze! kupujesz potem atestowane sruby i sie nie martwisz..ze koła poodlatuja Co do tyłu to juz chyba kwestie estetyki wchodza w gre.. przód bedziesz miał szeroki a tył nie?!! blleeee przemysl Niom i bierz pod uwage że im dłuższy (grubszy) dystans tym wieksza siła działająca na piaste, łożysko bla bla bla Powodzenia [ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-04-15 02:47:25 ]

niewiem czy dobrze rozumiem czyli co jak są otwory to stosuje się po prostu dłuższ śruby tak? bo jeśli chodzi o tokarza znalazł by się jakiś napewno
  
 
tak jak ci pisałem kilka postów zrob a w wtej firmie co mój ojciec dorabiał to klient daje nawet zaswiadczenie na te śruby i dystanse oni tam robą czesci do zajebistych maszyn dystanse i śruby zostały wykonane z nowego materiału nigdy wczesniej nie uzywanego wiec na twoim miejscu (co do śrub) to szukałbym wlasnie jakiejs porządnej firmy a nie zwykłego tokarza który ci zrobi z materiału który był uzywany przez 30 lat w kopARCE bezpieczenstwo na 1 miejscu
  
 
dzięki za porade
  
 
Cytat:
2005-04-15 11:17:24, pawełO pisze:
tak jak ci pisałem kilka postów zrob a w wtej firmie co mój ojciec dorabiał to klient daje nawet zaswiadczenie na te śruby i dystanse oni tam robą czesci do zajebistych maszyn dystanse i śruby zostały wykonane z nowego materiału nigdy wczesniej nie uzywanego wiec na twoim miejscu (co do śrub) to szukałbym wlasnie jakiejs porządnej firmy a nie zwykłego tokarza który ci zrobi z materiału który był uzywany przez 30 lat w kopARCE bezpieczenstwo na 1 miejscu



Tia nie czytacie mnie!! to przecież mówie że sruby nie robione przez tokarza tylko kupione z ATESTEM!!!!jeslichcesz pożyć!Ja kupiłem z 5zł sztuka.. do tych moich niestandardowych felg...

A dystanse może ci zrobic każdy tokarz który zna sie na swojej robocie a oni sie z reguły znają bo to bedzie nic innego jak "podkładka" która ci odsunie felge od piasty!Otwory tak jak mówiłem przelotowe i wkrecasz to na tych atestowanych srubach! To tak jak byś miał taką felge jak ja... z tym ze ja mam takie osadzenie a Ty dystans...

Ja wiem o takim rozwiazaniu innego bym sie bał... ale popytaj ,poczytaj.. jesli coś jest drogie nie znaczy że jest lepsze!a jesli nie widac różnicy to po co przepłacac..

A nio i pamietaj że to koła wiec dośc wazna część auta!! Wierc nie przekombinuj...

Podjec do jakiegos lepszego wulkanizatora powinien Ci sprawe naswietlic..
pzdr