Chrysler Imperial vs. PF 125

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może to głupie, ale jakiś czas temu zauważyłem, że z przodu polskie modele 125 (te najwcześniejsze) przypominają bardziej przód Chryslera Imperial (głównie grill i światła) niż włoskiego kuzyna, czy możliwe jest, że modyfikując światła wzorowano się na samochodzie amerykańskim?
Dla porównania załączam fotkę CI
  
 
He,he.Ja wiem,chyba jednak nikt z nikogo nie ściągnął, choć trzeba przyznać, że 125(wszystkie) ma pewne elementy przypominające amerykańskie samochody z 2. połowy lat 60.(chociażby nasza "kreska śmierci" czy pontonowa (nie lubię tej nazwy)sylwetka ).
  
 
Zasadniczo to już tak jest że jedni podgladają drugich. Warszawa to kopia ruskiej Pabiedy, a ta wierną kopią Dogge amerykańskiego. W sumie nie wiem na czym bazowali włoscy styliści projektując Fiata, ale wszystko jest możliwe
  
 
W PFie zmodyfikowano swiatla, bo te z wloskiego Fiata bardzo lubily pekac i w ten sposob wyeliminowano ta wade. A na czym sie wzorowano, to nie wiem, ale podobienstwo jest.
  
 
Majchal, zasadniczo tak, ale nie do końca...
Warszawa to jest legalna licencja Pobiedy, a nie żadne zrzynanie ;)
A Pobieda to nic innego jak licencja Forda B, którą ZSRR dostał od USA z pomocy UNRA.
Jednak, z tego Forda w Pobiedzie to są tylko podzespoły i podłoga, Nadwozie to już porojekt i wytwór Radzieckiej myśli technicznej...

Pozdrawiam Cosmo
  
 
ai tylne zawieszenie 125p jest w niezawodnym stylu sztywny most na resorach
  
 
po prostu w tej rpoce modne byly 4 reflektorki, podobnie jak teraz w prawie kazdym modelu od lanosa do mondeo, merola i czego tam jeszcze reflektory nachodza na blotniki i maske. wlasnie mi sie przypomnialo, jak mialem fiata 124 i podjechalem w nocy pod blok i oswietlalem balkon sasiada na trzecim pietrze:)
o zadnej regilacji nie bylo mowy. ale to taka dykteryjka!
pagan