Syntetyk czy pól...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...co wlać na wymianę...przebieg 130 tyś
  
 
... ja maam fuulsyntetyk ...... i za około 1000 km tesh będe lał fullsyntetyk ......
  
 
a co miales wczesniej??
i czy bierze olej??
  
 
Cytat:
a co miales wczesniej

...niewiem
  
 
no to jak nie jestes pewein to polsyntetyk
  
 
... hmmmm .... nie masz żadnej info odnośnie tego jaki olej miałeś .... .....
  
 
Ok dzięki Puniu...a co warto polecić...byle nie drogo
  
 
ja jezdzilem na penzoilu 10w40 i byl ok wczesniej na aralu i tez bylo ok
  
 
Z ciekawostek to powiem wam że spora częśc olejów któe się opisuje jako syntetyki syntetykami nie jest Ale cóż niema to jak agresywny marketing i niektóre wyroki amerykańskich sądów

Np. castrol RS 10W60 syntetykiem nie jest
  
 
Jak nie wiesz co miales wczesniej to najlepiej wlej mineralny bo na pewno nie zaszkodzi, bo odwrotnie to jakos nie mam przekonania, tymbardziej ze nie dawno sasiad mial ten problem ze myslal ze byl syntetyk i lal syntetyk a okazalo sie ze poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralu i pewnego razu samochod odmowil mu posluszenstwa - naprawa kosztowala kolo 1000zl - w nexii - i ponoc wlasnie ten olej byl przyczyna. Takze ja bym radzil mineralny - castrol albo shell
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-13 22:43:32, Azrael pisze:
Np. castrol RS 10W60 syntetykiem nie jest



fordowski 5w30 też nie
  
 
Pytania - syntetyk nie syntetyk. Może ktoś wyjaśni oznaczenia olejów 10w40 5w40 0w40 i będzie jasne.

Mechanik wyjaśnił mi, że 10 to minerał, 5 półsystnetyk, a 0 syntetyt. Nie wiem czy sobie to wymyślił czy tak jest.

A eksperci zalecają do TD Mobil 1 0w40 do TD, chyba im za to płacą - ale skusić się dałem.
  
 
Ja mam 10w40 i na opakowaniu pisało że to półsyntetyk....
  
 
Cytat:
2005-04-13 23:16:59, map78 pisze:
Jak nie wiesz co miales wczesniej to najlepiej wlej mineralny bo na pewno nie zaszkodzi, bo odwrotnie to jakos nie mam przekonania, tymbardziej ze nie dawno sasiad mial ten problem ze myslal ze byl syntetyk i lal syntetyk a okazalo sie ze poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralu i pewnego razu samochod odmowil mu posluszenstwa - naprawa kosztowala kolo 1000zl - w nexii - i ponoc wlasnie ten olej byl przyczyna. Takze ja bym radzil mineralny - castrol albo shell Pozdrawiam



nie mozna przejsc z mienaralu na syntetyk bo rozszczelnisz silnik w ten sposob
i to samo w druga strone - z syntetyka na mineral - oba te oleje nie sa mieszalne i moze sie nowy zwazyc i bedzie dupa
  
 
Cytat:
2005-04-14 00:45:59, Kao pisze:
Pytania - syntetyk nie syntetyk. Może ktoś wyjaśni oznaczenia olejów 10w40 5w40 0w40 i będzie jasne. Mechanik wyjaśnił mi, że 10 to minerał, 5 półsystnetyk, a 0 syntetyt. Nie wiem czy sobie to wymyślił czy tak jest.



1. Zmień szybko mechanika

2. Google Twoim przyjacielem


Po prostu nie chce mi sie rzeczy które można bez problemu w necie znaleźć pisać, ale podpowiem hasłowo - zarówno TWS 10W60 jak i Motul 300V Competition (15W50) oraz Le Mans (20W60) to są pełne syntetyki, podobnie jak np. przekładniówka Motula 70W90....
  
 
Cytat:
2005-04-14 07:15:12, PUNIU pisze:
nie mozna przejsc z mienaralu na syntetyk bo rozszczelnisz silnik w ten sposob i to samo w druga strone - z syntetyka na mineral - oba te oleje nie sa mieszalne i moze sie nowy zwazyc i bedzie dupa




Dobrze że niektóre silniki o tym nie wiedzą.....


BTW: nie wiem jak inni ale ja zdecydowanie wolę silniki uszczelniane uszczelniaczami a nie syfem i nagarem.
  
 
Cytat:
2005-04-14 09:02:15, Azrael pisze:
Dobrze że niektóre silniki o tym nie wiedzą..... BTW: nie wiem jak inni ale ja zdecydowanie wolę silniki uszczelniane uszczelniaczami a nie syfem i nagarem.



i zapewne kupujac nowy uzywany samochod od razu zrobilbys remont silnika i zalal syntetykiem
  
 
Cytat:
2005-04-14 09:38:02, PUNIU pisze:
i zapewne kupujac nowy uzywany samochod od razu zrobilbys remont silnika i zalal syntetykiem




Zależy jakie auto i jaki przebieg. Nie wiem co było w Seicento więc profilaktycznie zostało wylane i zalane TWSem. W Cossie silnik został rozebrany w celu sprawdzenia z czym mamy doczynienia.

Zauważ że każdy Ford jeździł na mineralnym oleju - więc zgodnie z Twoją zasadą żaden Ford nie powinien jeździć na syntetycznym.
  
 
daltego najbezpieczniejszym w obu przypadkach jest przejscie na polsyntetyk
  
 
Masz rację, google przyjacielem, szkoda, że odpowiedź była nie pełna. Sam sobie musiałem odpowiedzieć, ale mimo wszystko istnieje pewien związek między tym co powiedział ten mechanik /a w zasadzie pan o zmiany płynów/ a olejami dostępnymi w Polsce - w najpopularniejszych markach w Polsce oleje 15 są mineralne, a 0 syntetyki. Mały cyctacik dla wyjasnienia, wyjaśnia to moim zdaniem również część problemów z uruchomieniem w niższych tempraturach:

"Klasyfikacja lepkościowa według SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych)

Oleje zimowe:

0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Przy cyfrze literka W (winter – zima), są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym.

Oleje letnie:

20, 30, 40, 50, 60

Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie oznacza się bez literki W. W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych."

http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm