| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2005-04-13 19:22:09 ...co wlać na wymianę...przebieg 130 tyś |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2005-04-13 19:23:22 ... ja maam fuulsyntetyk ...... i za około 1000 km tesh będe lał fullsyntetyk ...... |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-13 19:23:39 a co miales wczesniej??
i czy bierze olej?? |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2005-04-13 19:24:55
|
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-13 19:26:17 no to jak nie jestes pewein to polsyntetyk |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2005-04-13 19:27:04 ... hmmmm .... nie masz żadnej info odnośnie tego jaki olej miałeś .... ..... |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2005-04-13 19:27:51 Ok dzięki Puniu...a co warto polecić...byle nie drogo |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-13 19:53:48 ja jezdzilem na penzoilu 10w40 i byl ok wczesniej na aralu i tez bylo ok |
map78 Sympatyk FEFK Ford Escort Gościcino | 2005-04-13 23:16:59 Jak nie wiesz co miales wczesniej to najlepiej wlej mineralny bo na pewno nie zaszkodzi, bo odwrotnie to jakos nie mam przekonania, tymbardziej ze nie dawno sasiad mial ten problem ze myslal ze byl syntetyk i lal syntetyk a okazalo sie ze poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralu i pewnego razu samochod odmowil mu posluszenstwa - naprawa kosztowala kolo 1000zl - w nexii - i ponoc wlasnie ten olej byl przyczyna. Takze ja bym radzil mineralny - castrol albo shell
Pozdrawiam |
slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-04-14 00:16:15
fordowski 5w30 też nie |
_muzzy_ Gniezno | 2005-04-14 01:27:17 Ja mam 10w40 i na opakowaniu pisało że to półsyntetyk.... |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-14 07:15:12
nie mozna przejsc z mienaralu na syntetyk bo rozszczelnisz silnik w ten sposob i to samo w druga strone - z syntetyka na mineral - oba te oleje nie sa mieszalne i moze sie nowy zwazyc i bedzie dupa |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-04-14 09:02:15
Dobrze że niektóre silniki o tym nie wiedzą..... BTW: nie wiem jak inni ale ja zdecydowanie wolę silniki uszczelniane uszczelniaczami a nie syfem i nagarem. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-14 09:38:02
i zapewne kupujac nowy uzywany samochod od razu zrobilbys remont silnika i zalal syntetykiem |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-04-14 09:40:24
Zależy jakie auto i jaki przebieg. Nie wiem co było w Seicento więc profilaktycznie zostało wylane i zalane TWSem. W Cossie silnik został rozebrany w celu sprawdzenia z czym mamy doczynienia. Zauważ że każdy Ford jeździł na mineralnym oleju - więc zgodnie z Twoją zasadą żaden Ford nie powinien jeździć na syntetycznym. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-04-14 09:46:25 daltego najbezpieczniejszym w obu przypadkach jest przejscie na polsyntetyk |
Kao Częstochowa | 2005-04-14 09:50:34 Masz rację, google przyjacielem, szkoda, że odpowiedź była nie pełna. Sam sobie musiałem odpowiedzieć, ale mimo wszystko istnieje pewien związek między tym co powiedział ten mechanik /a w zasadzie pan o zmiany płynów/ a olejami dostępnymi w Polsce - w najpopularniejszych markach w Polsce oleje 15 są mineralne, a 0 syntetyki. Mały cyctacik dla wyjasnienia, wyjaśnia to moim zdaniem również część problemów z uruchomieniem w niższych tempraturach:
"Klasyfikacja lepkościowa według SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych) Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Przy cyfrze literka W (winter – zima), są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym. Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60 Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie oznacza się bez literki W. W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych." http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm |