Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-04-15 11:26:43 ja jezdze na LOTOS CITY DIESEL 20w/50
kosztuje 50zl/5l.czyli prawie tyle co 1l Castrola jest to naprawde przyzwoity olej. |
automatic | 2005-04-15 13:33:39 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 12:26:28 ] |
zibbizibbi Kraków | 2005-04-17 05:00:42 hajko, ta historia z za malymi tlokami to jest prawda, bo rzeczywyscie do rajdowych poldkow kiedys sie ladowalo tloki o numer mniejsze. Wtedy poloneza nie sposob bylo zatrzec. Ale taka kombinacja na ulice jest bezsensu, bo nie dosc ze to halasuje to jeszcze zre oleju chyba ze 2 l na 1000 km. |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-04-17 12:36:24
poztym trzeba pamietać ze przy obrotach rzedu 8000 szcelność sie nie liczy |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-04-23 23:29:24 Cała sprawa z ciśnieniem się wyjaśniła... Z jednej strony pozytywnie, bo ciśnienie jest i już nie ucieka ani przy hamowaniu ani na bardzo wolnych obrotach, ale niestety panewki minimalnie słychać... Ale dużo mniej niż przed wymianą oleju, przy której okazało się, że stary olej miał konsystencję WODY!!... ![]() ![]() Tak więć po spuszczeniu tej wody olejowej i zalaniu Castrolem 10W60 jak na razie wszelkie problemy z lampką ciśnienia ustały (odpukać!) i silnik się nieco wyciszył, chociaż niestety przez jazdę na wodzie panewkom się trochę dostało i minimalnie je słychać... |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-04-24 16:17:07 ja miałem podobnie ale olej wymieniłem odrazu i jesyna zaleta tego była ze niezle mi umył silnik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-04-25 11:39:56
Do takiej wiedzy nie trzeba być żadnym mechanikiem. Każdy kto choć trochę bawi się z silnikami, wie (lub powinien wiedzieć) jak działa silnik i co się dzieje z benzyną która dostaje się do silnika a nie zostaje spalona. Na rozum laika - spłynie do miski olejowej. A o zgubnym wpływie benzyny na olej jak się nie wie - to pretensje można mieć tylko do siebie. |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-14 10:22:58 Jakie jest minimalne ciśnienie oleju w silniku DOHC przy obrotach jałowych?? Pisząc minimalne, mam na myśli takie, które zapewnia dostateczne smarowanie silnika przy 800RPM.
Z góry dzięki za odpowiedź Pozdro |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2005-10-14 19:15:03 Ta sama zasada co przy nowych autach , jak nie pali się kontrolka od zbyt małego / braku ciśnienia oleju na biegu jałowym to wszystko jest w porządku.
Podczas wyższych obrotów ciśnienie powinno być min 2-3 bar. W niektórych autach dochodzi nawet do 6 bar. Cały czas mowa o autach seryjnych. |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-15 15:07:33
U mnie wygląda to następująco: Olej 5W30 hydrosyntetyk, Ciśnienie oleju (temp. wody 90st C): - około 0,8 Bar przy 800RPM, - około 3,5 Bar przy 3000RPM, - maksymalne 4,5 Bar Istnieje podejrzenie ze kontrolka na Check Panelu od cisnienia nie dziala, dlatego chce wiedziec jakie jest minimalne. Wskaznik cisnienia posiadam. |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2005-10-15 17:36:15 Napisałeś jakieś widzisz ciśnienia przy podanych obrotach, czy wolnych nic nie wskazuje, znaczy się jest zero lub mniej ??
Czy przy 8000 masz mniejsze ciśnienie niż przy 3000 ?? Jaki masz stan oleju ?? Może masz go za mało . Z check panelem może być tak ( przynajmniej ja tak mam w argencie ) że kontrolka braku ciśnienia oleju i braku ładowania zapala się dopiero po około 10-15 sekundach |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-15 18:09:37 nie pisałem 8000 tylko 800 RPM ![]() do 8000 silnika nie kręce! wiem, ze kontrolka cisnienia i ladowania zapala sie po opoznieniu. mi sie zapala tylko od aku. wiec podejrzewam, ze cisnienia jest zepsuta. przy 800 obrotach ma 0,8 bara. |
![]() tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2005-10-15 23:22:41 Przepraszam ,mam 38 stopni gorączkę, napisałeś to wtedy wszystko razem i odczytałem to błędnie.
0.8 bara przy 800 rpm to według mnie dobre ciśnienie. Jak miałem kiedyś poldka nówkę sztukę 1.5 GLE , to przez pierwsze 15 tyś km na wolnych obrotach było ciśnienie 2 bary ( tylko że wolne obroty około 950- 1000 RPM ). Potem niestety poldek się zapodział i nie wiem jak długo by się takie ciśnienie utrzymywało. W nowym DOHC pewnie też by takie było. W mojej zjeżdzonej argencie, przelot około 350 tyś , robiona była tylko głowica, ciśnienie na wolnych ( mam ustawione około 1000 RPM ) wynosi około 0.2 bara ( rozgrzany olej przed wymianą ), jeżdzę na Lotosie mineralnym. |
jazyna24wawa warszawa | 2005-10-17 00:21:07 w nowym silniku złozonym na igłe ręcznie jest około 4 bar cisnienie a nowym fabrycznym było około 3.pozdrawiam jak jakies pytania to 605189916
a jesli jest 08 bara to nie próbuj sie scigac ani palic gum bo jebnie w szwach ten silnik ja zabiłem z 8 takich .teraz robie od podstaw sobie silniki na oryginałach wszystko sie ręcznie skłąda i to jezdzi i zamiast 112 koni na gazniku wyciągam 135 bez zadnej zezby tylko porządna obróbka i poprawienie fabryki plus dopręzające tłoki.0.8 bara to smietnik za przeproszeniem.pozdrawiam |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-10-17 19:19:27
0,8 bara przy 800 rpm przy 2000 rpm cisnienie jest ponad 3 bary. oczywiscie mowa o rozgrzanym silniku, olej 5W30 |