MotoNews.pl
  

Sonda lambda, gdzie zamontować

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakupiłem sondę lambda(BOSCH trzyprzewodowa)
Mam zamiar ją załozyć tylko teraz problem gdzie ?
Wiem że powinna być jak najbliżej kolektora wydechowego ze względu na temperaturę pracy ale...
Dwururka w Samarze łączy się w jedną rurę daleko od kolektora jest to dość krótki odcinek
Czy można załozyć sondę w jedną z rur dwururki - czy nie będzie podawać nieprawidłowych sygnałów

Czekam na wasze opinie




pzdr
CHIO
  
 
Można.
Ja mam w obszarze schodzenia się 2 rur w jedną. Najłatwiej było wspawać nakrętke bo tam jest płasko. Bedziesz sie jeb*ć z jej szukaniem bo jest specyficzna
  
 
Jak znajde czas to dam do wspawania jednemu magikowi
A późnie trzeba będzie to ustrojstwo podłączyć
Przy okazji- gdzie można kupić lub jak zrobic wskaźnik AFR ?



pzdr
CHIO
  
 
Cześci mnie wyszły ok 15zł na gusie(na wolcu pewnie by wyszło 1/4 tego). Schemat i opis masz na tej stronie
P1 albo 2 reguluje jasność świecenia diód a ten drugi max zakres(który ustawiamy na 1V).

Jak zrobisz to daj znać bo jestem ciekaw czy u innych to działa. U mnie nie za bardzo. Na gazie cos pokazuje jak jest na jałowych a jak lekko nacisne pegał przyśp to wskazanie ucieka w strone mieszanek bogatych. Na benzynie też dziwnie. Teraz odłączyłem podgrzewanie sondy to wogóle wolniej i jeszcze dziwniej pokazuje
  
 
a co daje ta sąda??
  
 
Mierzy zawartosć tlenu w spalinach. Jak jest go za mało to znaczy że za duzo paliwa nalewamy a jak tlenu za dużo to znaczy ze paliwa za mało.
  
 
Ja mam wstawiona sonde w polaczenie 2 rur z dwururki.
I radzil bym wstawic wlasnie tam, tj najblizej jak sie da, ale w miejscu gdzie z dwuch rur bedzie zbierac.

Wiem na pewno ze Bastek ma wstawiona bardzo blisko, w jedna z rur dwururki.
Ja bym odradzal to bo nei bedzie zbierac sygnalu z wszystkich garnkow, a poza tym uwazam(jest to tylko moje prywatne zdanie) ze moze panowac tam zbyt duza temperatura.

U mnie to bylo raczej podyktowane 2xdellorto, i tym ze kazdy z garnkow reguluje osobno.
Co prawda zeby zrobic to full profesjonalnie nalezalo by zaopatrzyc sie w kolektor wydechowy 4 rury, i do kazdej z nich sonde(dziure na sonde)

Z nakretka nie bedzie problemu - dobry sklep "metalowy" zalatwi sprawe.
Ja mam taka nakretke(o ile sonda Twoja ma ten sam gwint co moja), jesli chcesz to moge zabrac na zlot - chyba ze planujesz wczesniej wstawic sonde.
  
 
aha!- i najwazniejsze - ten schemat na stronce ma BLAD!
Poinformowal mnie o tym moj znajomy elektronik ktory mi to lutowal - cos tam jest dobrane bez sensu jedno do drugiego - dobry elektornik powinien sie poznac.
  
 
Cytat:
I radzil bym wstawic wlasnie tam, tj najblizej jak sie da, ale w miejscu gdzie z dwuch rur bedzie zbierac.


zwykle widuja ja tam, gdzie Krzychu mowi, zatem mowi dobrze...
jesli motor stoi poprzecznie, to lambda jest z jego przodu, lub z tylu (zaleznie od rur), w polowie wysokosci bloku niejako. W kazdym razie tak, by byla dostapna raczej od gory i nie dostawala woda za mocno - bo tego nie lubi i kazda gwaltowna zmiana temp=krotszy jej zywot (tako mi rzekl uczony w ASO
  
 
Sonda została dzisiaj zamontowana
W miejscu schodzenia się dwóch rur w jedną została wspawana nakrętka w taki sposób aby po wkreceniu znajdowała sie pod kątem 30-40 stopni
Patent ściągnięty z ... katalogu części do Samary na wtrysku
Jutro zakładam dwururke do samochodu i ... zacznie się zabawa
Na razie nie mam układu o którym pisał Janisz więc spróbuję pobawić sie miernikiem w sposób opisywany przez OLA z FSO AK


pzdr
CHIO

Dzięki wszystkim za pomoc
  
 
Pamiętaj o rozgrzaniu sondy tymbardziej jeśli ta nie ma podgrzewania.
  
 
Cytat:
2005-04-14 20:57:47, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ja mam taka nakretke(o ile sonda Twoja ma ten sam gwint co moja), jesli chcesz to moge zabrac na zlot - chyba ze planujesz wczesniej wstawic sonde.



Przywieź koniecznie ja też jestem zainteresowany!
  
 
Sonda działa ale
Teoretycznie ma podgrzewanie (takie dwa białe kabelki)
Gdy sorawdzałem ja na krótko to sie nagrzewała
Teraz po zamontowaniu musze odczekać kilka minut zanim wskazania na mierniku mają sensowną wartość
Czy to normalny objaw?
Czy jazda na bogatej mieszance lub zbyt bogatej ma jakieś skutki uboczne ?



pzdr
CHIO
  
 
Chodzi ci o te trzy białe przewody widoczne na samej górze, zaraz po otwarciu maski??
U mnie objawia zbyt bogatej mieszanki objawia się głośnym spalaniem benzyny w katalizatorze przy zdjęciu nogi z wysokich obrotów np. 4000 albo przy dużej prędkości np. 140-150.
  
 
Mam sonde wymontowaną z jakiegos autka na szrocie
Przewody są trzy - dwa białe i jeden czarny



  
 
Cytat:
2005-04-21 13:19:49, chio pisze:
Sonda działa ale Teoretycznie ma podgrzewanie (takie dwa białe kabelki) Gdy sorawdzałem ja na krótko to sie nagrzewała Teraz po zamontowaniu musze odczekać kilka minut zanim wskazania na mierniku mają sensowną wartość Czy to normalny objaw? Czy jazda na bogatej mieszance lub zbyt bogatej ma jakieś skutki uboczne ? pzdr CHIO



Jazda na zbyt ubogiej wypali zawory a na zbyt bogatej nic. Najwyżej więcej nagaru złapiesz albo mocniej zużyjesz gładź bo benzyna będzie zmywać olej.
Normalne że sonda na początku nic nie pokazuje albo to co wysyła jest bez sensu.