MotoNews.pl
  

Co się może zepsuć w kluczyku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!

Mój problem to taka pierdoła, ale może ktoś będzie wiedział o co chodzi.

Dotychczas wymieniałem baterię w kluczyku średnio co 2 lata.
Niestety ostatnio muszę co miesiąc.
Najpierw myślałem, że sprzedali mi starą baterię, więc zjechałem sprzedawcę z góry na dół
Ale dałem mu ostanią szansę i kupiłem jeszcze jedną (Maxcell).
Okazało się, że też wytrzymała miesiąc

Kupiłem więc w innym sklepie Duracell.
Minął miesiąc i znowu to samo ... samochodu nie można otworzyć z kluczyka. Dioda zapala się coraz słabiej i to dopiero po silnym naciśnięciu przycisku, co niekiedy skutkuje otwarciem/zamknięciem wozu.

Sytuacja na chwilę się poprawia po zsynchronizowaniu ze stacyjką, tzn. można kilka razy spokojnie sterować zamkiem.

Kluczyk?
Odbiornik?
Co jest walnięte?

--
Pozdrawiam
Ryszard

PS.
Nie mam zamiaru wydawać 12x5zł=60zł rocznie na głupie baterie!
  
 
Najprawdopodobniej masz jakieś zwarcie w kluczyku.
Weź miernik i sprawdź.
  
 
Cytat:
2005-04-15 09:40:55, Slawekp pisze:
Najprawdopodobniej masz jakieś zwarcie w kluczyku. Weź miernik i sprawdź.



OK. Mogę zmierzyć. Tylko co?
Dwa scalaki, dwa przyciski, kilka oporników i kondensatorów.
Chyba żeby porównać z takim samym kluczem ale nie znam nikogo takiego

Ile może kosztować nowy kluczyk?

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Witam
nie wiem co kluczyk ma wspólnego z otwieraniem i zamykaniem drzwi u mnie ta bateria służy wyłącznie do włączenia żaróweczki jak jest ciemno by pdświetlić zamek jest jeszcze układ do mobilajzera przy uruchamianiu silnika ale on nie ma nic wsólnego z tą baterią u mnie ta bateria wytrzymuje rok a może i więcej może3 masz problemy z centralnym lub alarmem pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-15 13:11:08, X20XEV pisze:
OK. Mogę zmierzyć. Tylko co? Dwa scalaki, dwa przyciski, kilka oporników i kondensatorów. Chyba żeby porównać z takim samym kluczem ale nie znam nikogo takiego Ile może kosztować nowy kluczyk? -- Pozdrawiam Ryszard



To niestety idź do fachowca, chyba że masz schemat klucza, ewentualnie zmierz jakie natężenie pobiera klucz.

Nie wiem ile kosztuje Twój ale załatwiałem kuzynowi do Fabii i kosztowało 250,- /oczywiście w salonie firmowym/


[ wiadomość edytowana przez: Slawekp dnia 2005-04-15 19:51:10 ]
  
 
Jeśli w kluczyku jest sterowanie centralnym zamkiem, to wyglądałoby, że można otworzyć przyciskiem zdalnie, a kluczykiem niezależnie od tego.
Rozładowywanie się baterii świadczy o zwarciu, zanim zaczniesz latać po warsztatach spróbuj rozebrać i dokładnie obejrzeć, czy nagromadzony brud nie powoduje jakiegoś zwarcia. Jeśli takie zabiegi nie dadzą rezultatu, pozostaje naprawa, nie wiem jak w twoich okolicach, gdybyś był z wawy, to znam warsztat, ktory za ok 40 zł zrobi to bez trudu.
Pozdr,
  
 
Cytat:
2005-04-15 16:18:43, Frog pisze:
Witam nie wiem co kluczyk ma wspólnego z otwieraniem i zamykaniem drzwi u mnie ta bateria służy wyłącznie do włączenia żaróweczki jak jest ciemno by pdświetlić zamek jest jeszcze układ do mobilajzera przy uruchamianiu silnika ale on nie ma nic wsólnego z tą baterią u mnie ta bateria wytrzymuje rok a może i więcej może3 masz problemy z centralnym lub alarmem pozdrawiam



jeśli masz uzbrajanie/rozbrajanie alarmu z pilota (fabryczne) połączone z centralnym to tak właśnie jest że bateria nie jest potrzebna do żaróweczki tylko właśnie to nadajnika od alarmu...

poszukałbym jakiejś upływności - może za duża wilgoć w kluczyku, jakieś brudy i prąd powolutku sobie ucieka, lub stare kondensatorki które "puszczają"... jeśli ci się uda to zmierz pobór prądu z baterii... bez naciśnięcia przycisku powinien być chyba zerowy albo naprawdę minimalny (kilka mA - nie wiem czy nawet nie mniej) - zobacz jaki jest też po naciśnięciu - w momencie skutecznego nadawania
niestety nie zagłębiałem się tak w piloty od alarmów żeby znać poprawne wartości pobieranego prądu... ale jak je zmierzysz - to możesz przynajmniej popytać na jakimś typowo "elektronicznym" forum... tam ktoś powinien wiedzieć...

POZDR
  
 
Nie wiem jak wygląda to w twoim przypadku, u mnie po naciśnięciu przycisku pilot wysyła krotki sygnał i diodka zapala się na ułamek sekundy, po czym gaśnie, a drzwi się otwierają, bądż zamykają. Stąd sądzę, że tryb pracy pilota w sensie elektrycznym jest 0 -1. Jeśli w stanie spoczynku jest jakikolwiek pobor prądu, świadczy to o zwarciu, gorzej z poborem w chwili kiedy pracuje, jeśli jest zbyt duży, też może rozładowywać baterię, ale konia z rzędem temu, kto wie, jaki powinien być pobór podczas pracy.
  
 
no właśnie - mi też wydaje się że przy nie przyciśniętym przycisku nie powinien pobierać żadnego prądu...

a poprawne wartości... HEH jeszcze nie znalazłem
  
 
Jeśli masz kody, to nowy kluczyk w serwisie kosztuje ok 350zł. jeżeli nie masz kodów to odtworzenie kodów na podstawie numeru VIN kosztuje ok 100 zł. Dorabiałem do astry II, tak więc cała impreza kosztowała mnie ok. 450 zł
 
 
Jak masz dostęp do elektroniki w kluczyku to umyj ją porządnie spirytusem, wysusz i wsadź nową baterię. Możliwe że dostał ci się do kluczyka jakiś syf który jest elektrolitem i robi gdzieś lekkie zwarcie (już to przerabiałem)

Powodzenia...
  
 
Witajcie!

Dziękuję za zainteresowanie i propozycje.

Okazało się, że z kluczykiem jak z komputerem:
jak się zawiesi to wyłącz go i włącz ponownie.

Otwarłem kluczyk, dmuchnąłem kilka razy, zamknąłem i ...
działa

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
W Gdansku za klucz do omegi z imobilajzerem w serwisie chcieli 120 PLN ale rok temu i bylo o polowe teniej niz chcieli w zakladach zajmujacych sie kluczami.