MotoNews.pl
  

Blokujące się jedno koło......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem na ile to subiektywne odczucie lub, czy jest to spowodowane dziurami w jezdni, ale od pewnego czasu mam wrażenie, że raz na jakiś czas przy ostrzejszym hamowaniu blokuje mi się jedno z przednich kół i nie w tym żadnej zasady, ale jednaj czasami coś takiego występuje. Czym mieliście kiedyś coś podobnego w waszych Ladach??
P.S
To blokowanie wygląda jak bym miał ABS.
  
 
Witaj!
Hmm...
Moze wez samochód na podnosnik i sprobuj zakrecic kolem. Zobacz czy kreci sie w miare normalnie, czy nie stawia oporu.
Z przodu zaciski i tarcze masz w porzadku? (tarcze niepokrzywione?)
Zbieżność kół prawidłowa?

Edit: Chyba jeszcze spie.. Dzieje sie to przy hamowaniu?
A hamulce są dobrze wyregulowane? Klocki w porządku?


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-04-16 10:24:09 ]
  
 
Tzn. tak klocki na 90% są Oki no a tarcze maja odpowiednia grubość, a czy są proste to………. No z regulacją hamulców może gorzej, bo sam to kiedyś robiłem, a ponownie mam zamiar do nich zajrzeć na za jakiś czas jak będę wymieniał płyn hamulcowy.
Naturalnie to dzieje się podczas hamowania jednak nie zawsze.
  
 
tak jak kolega mowi, przod w gore i proba, jesli ktores kolo sie ciezej kreci, to znaczy ze zacisk slabo popuszcza klocki na jednym kole, i trzeba go posmarowac lub nawet wymienic jak smarowanko nie pomoze, jesli zauwazyles przy okazji wieksze spalanie auta ostatnio to tez moze byc wina zacisku
  
 
Tarcze hamulcowe gną się w miarę łatwo. Wystarczy, że są rozgrzane, wjeżdżasz do głębokiej kałuży i już tarcza pogięta..
  
 
moze nie odpuszczac zacisk, a moze to byc tez zator w przewodzie elastycznym. Przewod parcieje i wewnatrz tworzy sie cos na ksztalt zastawki: pompa daje cisnienie, wiec plyn idzie do przocu. Jak ma sie cofnac, zastawka opada i cisnienie w danym zacisku spada wolniej niz w pozostalych. Spada i odpuszcza niby normalnie, ale duzo wolniej. Pierwszym objawem "zastawki" jest szybsze zuzycie ktorys klockow.
U mnie zastawka zrobila sie na prawym tyle - zacisk rozebrali, a on zdrowy.
Klocek starty niemal calkiem, a z drugiej strony 50 proc.
Dopiero zdjecie przewodu ujawnilo defekt. Z wierzchu wygladal OK, nawet nie sparcial, ale od wewnatrz sie rozlazil. Jesli to to, to radze wymioenic wszystkie elastyczne - u mnie kazdy wygladal podobnie, bo sobie je w warsztacie z nudow cialem na plasterki....
  
 
Własnie we wtorek przeszedłem wymianę prawie całego ukł. ham. , bo działo się podobnie a jak już robiłem to stwierdziłem że powymieniam wszystko na nowe i mam spokój. Także 99% nie odbija cylinderek (sam w sobie lub poprzez zacisk), zdejmij zacisk wyciągnij klocki zobacz czy cylinderek chodzi, jak tak to przesmaruj tylko te szpile i powinno wystarczyć.

Przy okazji - po raz pierwszy samara zaskoczyła mnie ceną za części (negatywnie), za klika sprężynek do szczęk zapłaciłem wiecej jak za tłoczek.