| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
cmatt LOB MEMBER OPEL SENATOR i OMEGA Kielce | 2005-04-17 20:25:36 zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny elf sporti 15/w40 w nadziej że omcia go mniej łyknie no ale niestety się myliłem, po zmianie przejechałem jakieś 9000 km, moje pytanie jest nastepujące CZY MOGE TERAZ ZALAĆ PÓŁSYNTETYK CZY JUZ ZA POŹNO JEST I MUSZE NA MINERALNYM JEŹDZIĆ ???????? prosze o szybką odpowiedz bo musze olej wymienić pozdrawiam i dzielki z góry za rady
cmatt |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-04-17 20:30:24 Moim zdaniem możesz, to niewielki przebieg i nic się wielkiego nie stało, a swoją drogą, jest to w pewnym sensie dowód na to, że zalanie mineralnego w domyśle "gęstszego" oleju nie jest lekarstwem na nadmierne zużycie. |
omesiaomesia DEADSOUL AUDI A4 B5 RADOM | 2005-04-17 20:45:38 raczej musisz zalewac teraz mineralny chyba ze zrobisz plukanie |
xiadz LOB NET MEMBER tylko 2.0 Zielona Góra | 2005-04-17 21:24:37 przejedź do 15000 albo zmień z filtrem na np castrol gtx high milleage |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-04-18 12:24:23 a jaka norma jest brania oleju? tyle ile sie wleje czy troche mniej Tak na powaznie to u mnie lyka jakies 1l na 10000 to duzo czy malo? |
cmatt LOB MEMBER OPEL SENATOR i OMEGA Kielce | 2005-04-18 12:50:40 1 LITR NA 10000 PRZEPRASZAM KOLEGA KPI CZY O DROGE PYTA MNIE PALI JAKIEŚ 0,5L NA 1000TO BEDZIE JAKIES 5L NA 10000 A NA RAZIE BRAK FUNDUSZY NA REMONT A TEN CHOLERNIK NIE JEST SŁABY NIE WIEM CO MU ZROBIĆ.
POZDRAWIAM CMATT |
tgk OMEGA tychy | 2005-04-18 12:51:54 sprawa jest prosta - skoro polsyntetyk jest do zastapienia przez mineralny mozesz zamiast mineralnego wlac polsyntetyk - bez problemow |
psinthos LOB NET MEMBER SternenFlotte Warszawa | 2005-04-18 12:59:15 Olej mineralny nie jest w cale co do zasady gestszy, jak by sie to niektorym moglo wydawac. Z racji swej budowy, jest niestabilny w funkcji temperatury - przy niskich temperaturach bardzo gestnieje, a przy wysokich sie rozrzedza (w stosunku do olejow sytetycznych). Wlej z powrotem polsyntetyk, a najlepiej syntetyk. |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-04-18 14:14:57 ee no to spoko, a kazali mi juz robic uszczelniacze i takie tam. K....sy |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2005-04-18 18:57:39
Maksymalne zużycie to o ile dobrze pamiętam (dla c20ne dobrze) to 7,5 litra na 10 tys km. W omie A (c30se/sej/xei) jest to 15 litrów na 10 tys. Dalej jesteście zmartwieni? Oczywiście im mniej tym "teoretycznie" lepiej. |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2005-04-18 22:23:07 no to moj 1l na 10000 to kropla w wiaderku pelnym wody w porownaniu do 15l ![]() |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2005-04-18 22:48:21 A jesli zaczyna zużywać już jakieś duże ilości oleju (tj okolo 1l na 1000 km)to co można najpierw podejżewać głowice czy pierscienie bo nie jest jakś słaba czy coś ale zauważyłem że jak się depnie to czuć olej ale go nie widać. |
silent LOB SYMPATYK ΩB 2.5 Warszawa | 2005-04-18 23:29:32 "rzeczywistym"... dobre słowo. Dzisiaj człowiek niczego nie może być pewien.
No może poza tym, że seweryn ma fajne cycki na zdjęciu |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-04-18 23:42:21 A ja, mam przebieg 270 tys, bierze mi ok 1l/ 3 tysiace i mimo to jeżdżę na syntetyku. wolę to niż mieć zawalony nagarem silnik. |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2005-04-19 00:02:46
Normy, jak ktoś mądrze napisał, służą do zatykania gęby upierdliwym klientom w trakcie gwarancji. Mój SEJ (wciąż na sprzedaż*, niestety) przy przebiegu 290 tys. przy przebiegach międzyprzeglądowych 10tys. nie brał literalnie NIC. Przy wymianie zalewali go (olejem) tak na 2/3 między kreskami, pod koniec miał tak na 1/3 (czarnej smoły). Nikt mi cholera w to nie chce wierzyć .
pozdr, Robert * może ktoś się skusi na karawana ? |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-04-19 16:04:01 Ja ci wierzę NIXON, miewałem takie auta.
Panowie, cała ta rozmowa to sztuka dla sztuki, sprawa jest prosta jak drut. - każdy syntetyk jest lepszy od najlepszego mineralnego - wziąć kartkę papieru, zapisać sobie ceny olejow wraz cenami, zsumować wraz ze spodziewanymi kosztami dolewek - utrzymane w ten sposob trzy liczby porownać - pomnożyć to przez spodziewany okres eksploatacji - zorientować się w kosztach naprawy głównej - podjąć decyzję Powiedziołech
Pozdr |