Brak ciągu... :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być z moją 104..? Silnik s31
Na wstecznym praktycznie nie ma ciągu, pod nawet minimalną górkę nie ma siły podjechać..
Na biegach do przodu jeździ całkiem sprawnie, oprócz czwórki, na której nie ma siły się rozpędzić bardziej niż do 75 km/h ..

Co może z nią być?
  
 
pewnie to sprawdzałeś ale może w gaźniku jest za mało paliwa, a może hamulce blokują??
  
 
pytanie dodatkowe.

nie ma ciągu, bo silnik się dławi czy silnik pracuje na wysokich obrotach a auto się nie porusza?

jezeli to drugie, to sprawa prosta.
albo mechanizm wolnego koła już sobie odpuścił pracę albo sprzęgło pracuje w ciągłym poślizgu.


jezeli silnik się dławi, znaczy nie ma mocy.

pomijam uszkodzony układ hamulcowy i blokowanie kół.

zweryfikować należy:

układ paliwowy - pompa paliwa czy podaje właściwe ciśnienie (ja bym to wykluczył), zapchany gaźnik, zbyt niski poziom paliwa, nieprawidłowości w układzie zapłonowym.

zużycie gładzi cylindrowych i tłoków, brak ciśnienia sprężania.



  
 
Hamulce nie trzymają, bo auto do przodu rwie aż milo, choc tylko do pewnego momentu.
Ale nie to mnie obecnie martwi..
Na wstecznym nie ma ciagu, tzn nawet mimo wysokich obrotów silnik gasnie, tzn zadlawia się i stopniowo ucicha.. (nie umiem tego lepiej wytłumaczyć, to tak wygląda jakbyś próbowal ruszyć samym sprzęgłem bez gazu i zadławił samochód z powodu zbyt niskic obrotów)

Admiral, napisałeś, ze emchanizm wolnego koła może być przyczyną.. Ale jak to sprawdzić? I dlaczego do przodu jedzie a do tyłu nie chce?

Poza tym to pompa paliwa jest nowa, gaźnik też, paliwo w baku jest i uklad zapłonowy OK
  
 
To ze jakies elementy sa nowe, to nic nie znaczy. Czasem to nawet gorzej, bo nie sa sprawdzone w akcji.

Wolne kolo sie wylacza - to chyba oczywiste. Wylacz, i sprawdz jak zachowuje sie samochod bez wolnego kola.
  
 
kolega pisze, że auto gaśnie, czyli awarię układu przeniesienia napędu możemy wykluczyć.

pozostaje jeszcze sam silnik i jego osprzęt...



  
 
1. Trzeba wyregulowac poziom paliwa w komorze gaznika
2. Trzeba wlasciwie wyregulowac gaznik i wolne obroty
3. Ustaw zaplon na 4,4 przed ZZ dla kazdego cylindra
4. Wstaw nowe swiece, kosztuja grosze
5. Sprawdz sprezanie w kazdym z cylindrow-moze ktorys pierscien zawiodl?
6. Sprawdz zawor podajacy paliwko w gazniku. Moze podaje zbyt wolno, i na wiekszych obrotach nie nadaza i silnik sie dusi?
7. Sprawdz uklad wydechowy - moze zapchany?
8. Sprawdz filtr powietrza - moze brudny...?
9. Sprawdz kondensatory - moze nie maja wlasciwego styku z masa? Musza sie stykac z obudowa, w ktorej siedza (kolo aparatu zaplonowego). A moze ktorys padl?
10. Po przejechaniu 10 km sprawdz wyglad swiec (kolor), moze zly sklad mieszanki? Moze zla przerwa na swiecach?

Jesli wszystko zrobisz, to MUSI byc OK

[ wiadomość edytowana przez: Citoz dnia 2005-04-19 10:12:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: Citoz dnia 2005-04-19 10:13:48 ]
  
 
zwróćcie tylko uwagę na to co Jarek napisał, auto do przodu jedzie, do tyłu ma problem
  
 
Cytat:
2005-04-19 11:16:11, cwaniak pisze:
zwróćcie tylko uwagę na to co Jarek napisał, auto do przodu jedzie, do tyłu ma problem



rozleciały się szczęki i podczas jazdy do tyłu blokują???



  
 
Cytat:
2005-04-19 12:42:35, Admiral pisze:
rozleciały się szczęki i podczas jazdy do tyłu blokują???

przynajniej jedna. ta która jest współbieżną jadąc do tyłu,
  
 
Może zielony kabelek? (JOKE)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jeżeli byłaby to wina gaźnika, zapłonu czy regulacji, to do przodu też by nie jechała, prawda..? A jedzie..
Układ wydechowy, filtr - to samo, zreszta są OK.. Świece też są nowe, no chyba, że faktycznie zapłon jest źle ustawiony, ale to do przodu tez by chyba ni chciała jechać, prawda..?

Szczęki sprawdzę, może faktycznie.. Ale na prostym jako tako się kula na wstecznym, a pod najmniejszą nawet gorkę (do garażu mam nachylenie 5% na odcinku 40m ) juz ma problem..
  
 
witam,
czy rozbierales skrzynie (np do remontu??) i jezeli tak to czy ja -dobrze poskladales? Jezeli sie dlawi na wstecznym a na IV-ce tylko 75km/h to moim zdaniem klopot moze byc w skrzyni biegow.
  
 
nie rozbierałem skrzyni..
Poblem się rozwiazał poprzez banalną rzecz
Wolne koło było włączone, a wystarczyło je wyłączyć (czy też odwrotnie, nie wiem dokładnie jak to dziala) i autko już na wstecznym jeździ normalnie, a Vmax jeszcze nie sprawdzałem..
  
 
Cytat:
2005-05-04 12:06:58, Jarek104 pisze:
nie rozbierałem skrzyni.. Poblem się rozwiazał poprzez banalną rzecz Wolne koło było włączone, a wystarczyło je wyłączyć (czy też odwrotnie, nie wiem dokładnie jak to dziala) i autko już na wstecznym jeździ normalnie, a Vmax jeszcze nie sprawdzałem..


Przeciez pierwszy moj post wlasnie tak brzmial "wylacz wolne kolo i sprawdz". Szybko sie orientujesz!!!