ELPIGAZ - czy warto ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Zgodnie z moimi wcześniejszymi planami i haromonogramem nadszedł czas założenia w moim autku instalacji gazowej. Postanowiłem założyć instalkę Elpigazu z kompem Nikolaus ze zbiornikiem toroidalnym.
Krótko o żródłach mojej decyzji. Wybór instalacji - w poprzednim autku taką miałem i przez 3 lata mnie nie zawiodła (fakt że był to gaźnikowiec, ale sentyment i zaufanie pozostało), poza tym na terenie Trójmiasta jest dość bogaty wybór warsztatów gdzie można toto założyć i serwisować. Wybór kompa - analiza zasobów forum plus konsultacje z warsztatem. Wybór zbiornika - kwestia gustu - wolę widzieć w bagażniku koło lub dojazdówkę w estetycznym pokrowcu niż zbiornik z witaliami. Wlew jednak chyba dam na zderzak. Pod klapką mam jakoś wątpliwości.
Oferowana cena - 1900 PLN.
Mam pytanie - czy mój wybór jest w jakimś tam stopniu trafny i czy cena jest adekwatna, czy można też na te pieniądze znaleźć coś znacznie lepszego ? Liczę głównie na wypowiedzi użytkowników takiej instalacji - obecnych i byłych. Zaznaczam, że zasoby forum przejrzałem. Z góry dziękuję za wpisy. Mam czas do czwartku - wtedy mam podstawiać auto, więc jeszcze można mnie przekonać.
Aha - silnik 2.0 , przebieg 117 000 km. Zużycie benzyny zanotowane przeze mnie mieści się w przedziale od 6,8 l/100 km (spokojna jazda na trasie) do 10,7 l/100 km (dynamiczna jazda po mieście). Zużycie mierzone przy wyłączonej klimie.
Z góry dzięki
Sławek.
  
 
Ja mam instalke Elpigaz'u i absolutnie nie mam powodów do zmartwień. Zbiornik w kole 38 litrów, nie pamiętam jaki komputer. Zamontowana w zeszłym roku w styczniu przy 107 tys. NA samym początku jedna jedyna regulacja, auto pali góra do 11.5 litra gasu przy dynamicznej jeździe i szerokich oponach (205-tki). Ostatnio tylko na trasie 9 litrów (nie jechałem wolno). Nie mam jakichkolwiek problemów z instalacją, dynamika na LPG zaskakująco dobra.
Auto identyczne jak Twoje 2.0 CD, instalacja kosztowała 2.150 zeta, niestety do zbiornika wchodzi tylko 32 litry a to dla mnie mało, ale z drugiej strony nie chciałem walca w bagażniku. Jeśli zamontują Tobie tak porządnie jak mnie to polecam.
  
 
Ja równierz posiadam instalke elipgazu. No jest to instalka II generacji zakladana dwa lata temu i do tej pory odpukać niema rzadnych problemów. Więc myśle że możesz śmialo w nia inwestować Jeśli chodzi o warsztat to polecam na szybowcowej tam mnie niegdy niezwiedli
  
 
Ja za instalke tydzień temu zapłaciłem 1700. Instalacja tomasetto, zakładana w Pegazie. Zastrzeżeń na razie większych nie mam. No może poza tym, że na gazie czasem przygasa na jałowym biegu podczas dłuższego łuku w prawo.
Acha toroid mam na 42 litry (znamionowo)
  
 
Lanos ma tam robioną... Gaśnie na luzie przy wyższych prędkościach

Nie mam czasu podjechać...


Ps.

Pogadaj o pomiarach na hamowni... Może zgodzą się na tańszy pomiar... 50 zł mogę dać
  
 
Też mam instalkę elpigazu i nie mogę nażekać. 9-11,5 litra na 100 to dość dobry rezultat, a i dynamika jest ok. Tylko ja mam zbiornik walcowy 40 litrów (wchodzi ok 36).
No i wlew koło wlewu paliwa, co jest bardzo praktyczne!
  
 
Zoltar na wyższych prędkościach to chyba każdemu gaśnie. Ja mam dobże ustawiona i ponad 80km/h na luzi to zgasnie i dlatego jade na 5 biegu i cisne a nie zwalniam
  
 
ja tylko sie zapytam czy nicolaus jest dobrym wyborem..
obecnie najwiecej jest al700 i bingo-s i gazownicy chyba ustawianie tych kompow maja najbardziej opanowane, dodatkowo najlatwiej dorwac interfejs z softem...
ja zdecydowalem sie na al700 ze wzgledu na powszechnosc...
  
 
Cytat:
2005-04-19 22:21:42, Pilot pisze:
Zoltar na wyższych prędkościach to chyba każdemu gaśnie. Ja mam dobże ustawiona i ponad 80km/h na luzi to zgasnie i dlatego jade na 5 biegu i cisne a nie zwalniam



Mnie zgasl moze ze 2 razy gdzies przy 120 na szczycie gorki, jak wrzucilem na luz. Teraz tez czasami tamtedy jezdze i nie gasnie. Czsami bujna sie obroty, ale nie az tak, wiec nie jest to normalne - tymbardziej przy 80km/h
  
 
Cytat:
2005-04-19 22:21:42, Pilot pisze:
Zoltar na wyższych prędkościach to chyba każdemu gaśnie. Ja mam dobże ustawiona i ponad 80km/h na luzi to zgasnie i dlatego jade na 5 biegu i cisne a nie zwalniam



Mi raz zgasł przy 130... Na obwodnicy... hehe

I ostatnio jak dłużej zmieniałem bieg... Chwila zawachania i zgasł

Potem ciężko pali... Lipa
  
 
Gaśnie przy 130... ciężko potem pali...
Przecież wystarczy wrzucić piątkę i delikatnie puścić sprzęgło - silnik sam zaskoczy bez żadnego problemu.
  
 
Witam !
No więc założyłem i jeżdżę od wczoraj na LPG. Na razie jestem baaaardzo zadowolony. Instalka założona czysto, schludnie, solidnie, w sposób przemyślany. Reduktor VEGA SUPER z integralnym filtrem. Komputer NICOLAUS z czujnikiem temperatury. Przycisk od sterowania maleńki, założony koło wajchy zmiany biegów (fajnie to wyglada). Z benzyny na gaz przerzuca sie sam, praktycznie niezauważalnie. Dolot do miksera sterowany silniczkiem krokowym. Sygnalizacja rezerwy gazu diodowa. W sumie mogłem sie skusić na centralkę LEONARDO - miałbym wskazanie na desce rozdzielczej, ale uznałem, że ten luksus nie jest wart dodatkowych 300 zł. Osłabienia auta nie czuję - dalej ma kopa, jak miał, prędkość max - wczoraj jechałem 185 km/h ale jeszcze chciał więcej - miałem jeszcze trochę zapasu pod butem. Silnik jakby trochę ciszej chodził na LPG. Obroty jałowe bardzo stabilne. Ciekawe, jak będzie ze zużyciem gazu.
Na razie więc, odpowiadam na postawione sobie pytanie - WARTO !
Aha - przy okazji montażu instalacji wymieniłem: świece zapłonowe, kopułkę aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza, przewód odmy od skrzyni korbowej i co oczywiste - filtr powietrza.
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi w tym watku.
S.

[ wiadomość edytowana przez: SlawekH dnia 2005-04-23 23:25:36 ]
  
 
Cytat:
2005-04-19 23:54:00, Robert_S pisze:
Gaśnie przy 130... ciężko potem pali... Przecież wystarczy wrzucić piątkę i delikatnie puścić sprzęgło - silnik sam zaskoczy bez żadnego problemu.



Wiem.

A;e w korku nic nie ździałasz
  
 
Cytat:
2005-04-23 23:25:52, Zoltar pisze:
Wiem. A;e w korku nic nie ździałasz



No w korku 130 To Ty jesteś dobry
  
 
Cytat:
2005-04-24 09:39:33, plump pisze:
No w korku 130 To Ty jesteś dobry


No faktycznie . Muszę zacząć uważać ... niebezpiecznie w tym trójmieście
  
 
Zwyrole

Analogicznie... Gaśnie przy dojeździe do świateł... I w tym momencie nie można wrzucić biegu... Bo prędkość jest praktycznie zerowa i muszę się zatrzymać

Na drodze dziś mi Espero zgasło... Nie wiem dlaczego

I tak sobie poradziłem spokojnie... Ale jak zgaśnie na parkingu... To trzeba długo kręcić
  
 
Parę moich spostrzeżeń z eksploatacji:
Pierwsze tankowanie: zużycie gazu 11,2 l/100 km
Drugie tankowanie: 10,0 l/100 km
Jazda mieszana miasto trasa pół na pół mniej więcej.
Za pierwszym razem jeździłem jak zwykle, czyli dość agresywnie, za drugim razem starałem się już tak nie deptać ... efekty widać. Generalnie takiego zużycia oczekiwałem i jestem zadowolony.
Na luzie nie gaśnie. Specjalnie na obwodnicy wyrzuciłem na luz przy 180 km/h i było chwilowe wahnięcie obrotów, ale potem ładnie trzymał ok. 800 obr/min i nic się nie działo, czekałem aż zszedł do 120 km/h i nie gasł. Zgasł mi natomiast raz, gdy na luzie z dość dużą prędkością wjeżdżałem w boczną ulicę - przypuszczam że zadziałały siły odśrodkowe na membranę w parowniku, swoją drogą śmieszne uczucie jak nagle kierownica zaczyna stawiać opór - uświadamia sobie człowiek wtedy jak przydatne jest wspomaganie i przy okazji jaką pomyłką były esperaki bez tego udogodnienia.
To na razie tyle, więcej uwag póki co nie mam, oby tak dalej
  
 
Cytat:
2005-04-19 22:21:42, Pilot pisze:
Zoltar na wyższych prędkościach to chyba każdemu gaśnie.


A wcale że nie każdemu, bo mnie to jeszcze nigdy nie spotkało na gazie Za to na Pb praktycznie cały czas sie tak dzieje, ale nie od początku - gdzieś prawie od roku.
  
 
A mozesz się jeszcze pochwalić, w jakim zakładzie to robiłeś i jak go oceniasz? Jakoś nie doczytałem się tej informacji. A pytam, bo Espero mam od niedawna, motoryzacją się wczesniej nie zajmowałem i namiętnie zbieram namiary na uczciwych mechaników


[ wiadomość edytowana przez: jcichonj dnia 2005-05-09 10:40:09 ]
  
 
Mi tez nie gasnie nawet poyzej 120km/h.
Kiedys gasło ale po regulacji przestało, a smigam tak od ok 35 tkm.