ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Załozyłem gaz i na drugi dzien zapaliła mi sie kontorlka od ABS-u.Cos mi chrupie przy skrecaniu w kołach noi abs nie działa,co to moze byc?
Espero to fajny samochod ale elktryke ma do bani nie działa mi ten przycisk WINTER,
napiszcie chłopaki gdybyscie cos wiedzieli na ten temat dzieki
  
 
Chrupać to może rdza blachy auta

Albo zewnętrzny przegub jest do wymiany (to tak poważniej)
  
 
Cytat:
2005-04-19 11:18:46, szeryfx pisze:
Załozyłem gaz i na drugi dzien zapaliła mi sie kontorlka od ABS-u.Cos mi chrupie przy skrecaniu w kołach noi abs nie działa,co to moze byc? Espero to fajny samochod ale elktryke ma do bani nie działa mi ten przycisk WINTER, napiszcie chłopaki gdybyscie cos wiedzieli na ten temat dzieki


A co znaczy że ci Winter nie działa?
Bo efekt nie jest taki oczywisty...
  
 
może jemu chodzi o windows - okna
  
 
Hahaha no w zimie jak wciskałem WINTER to nic sie nie dzialo,ruszał tak samo i zadna kontrolka sie nie zaswieca,a co do absu to własnie cos tam chrupie i to nie jest ptrzegub,chrupie nawet jak sie jedzie prosto,ale jezeli macie racje to dobra przegob to nie problem,co moze byc z tym absem?powaliło sie cos kontroka sie cały czas swieci i prawie nie ma hamulcow
  
 
Sprawdź czy Ci gazownik nie powypinał kostek przy kładzeniu kabli od LPG. Mnie odłączyli spryskiwacz szyby na przykład.
Pewny jesteś, że chrupie w kole a nie na przykład w tapicerce?
  
 
Może kabel się urwał i szoruje po oponie ? A może podczas instalacji nadwyręzyli kabelki i czeka Cię wymiana ?
  
 
co do winter - może on działa, a tylko kontrolka się nie pali (po prawej stronie od power) - w sumie to niewielkaa jest różnica jak go włączysz, tzn. dużo daje (pod takie wjazdy lightowo podjeżdzałem będąc na Słowacji w zimę, że szok) - poprostu silnik działa tak jabyś ruszął np. z 3.
  
 
gdzie jest guzik winter ?
  
 
W automatach na dźwigni, w manualach brak.
  
 
Pewnie jestem naiwny, ale nie macie moze takich ciekawszych zegarow razem ze skrzynia automatyczna?

  
 
Cytat:
2005-04-23 09:15:22, AnJay pisze:
W automatach na dźwigni, w manualach brak.


Nie na dźwignie (tam jest Power) tylko za dżwignią a przed dźwigną ręcznego. Manuale mają w tym miescu "miejsce na przycisk".

Co do działania Winteru - fajktcznie Jak się nie wie że działa to trudno poznać. Generalbnie jest to mieszanka "ruszania z trójki" ze ślizgającym się sprzegłem. I wyłącza się automatycznie po przekroczeniu 80 / h. Jeżeli jednak nie świeci ci się kontrolka po wciśnięciu power to sprawdź żaróweczke. Jeżeli okaże się, że żaróweczka jest OK, to nie jest dobrze.
Chrupanie, nie działający winter, i inne objawy MOGĄ oznaczać, że albo coś się wali ze skrzynią albo coś faktycznie jest źle podłączone a skrzynia głupieje i źle steruje. Co może doprowadzić do poważniejzej awarii. Na Twoim miejscu wydałbym to 7 dych na skaner...

Cytat:
Pewnie jestem naiwny, ale nie macie moze takich ciekawszych zegarow razem ze skrzynia automatyczna?



Ja mam ciekawsze bo takie, ale z ramkami

  
 
a po co jest to P u góry zegarów paliwa i temp. ???

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
auto ma wlaczony postoj (tego przelaczenia uzywa sie pozostawiajac auto na parkingu np. po zakonczonej jezdzie)
  
 
Cytat:
2005-04-23 11:54:59, Wiktor_ pisze:
a po co jest to P u góry zegarów paliwa i temp. ??? Pozdrawiam Wiktor



tryb skrzyni biegow..pewnie akurat ustawione na Parking..wrzucisz na luz i bedzie N
  
 
Nie wiem muse pojechac na skaner bo mnie to wkorza u mnie w salonie Opla powiedzieli ze mi sprawdza za 50zł
i mam sprawe nie działa mi predkosciomierz i licznik stoi?co to moze byc?
  
 
Składając do kupy wszystkie opisane przez Ciebie objawy stawiam (trochę szaloną) hipotezę, że gościom zostało dużo niepodłączonych kabli (w tym linka prędkościomierza) i wszystkie je upchnęli koło maglownicy. Teraz jak skręcasz to się kable gnotą, rwą it. Stąd brak ABSu, prędkościomierza i chrupanie.
Ale takich partaczy to chyba nie ma...