Przepustnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiecie może co poza silniczkiem krokowym może wpływać na ruch(otwarcie - zamknięcie) przepustnicy???
TPS?
Podcisnienie?
  
 
mało sie znam ale ostatnie boje uświadomiły mnie trochę w tym temacie. TPS to czujnik otwarcia i on nie steruje jej otwarciem, otwarciem przepustnicy steruje sie poprzez linke gazu a silnik krokowy jest od wolnych obrotów, tzn gdy przepustnica jest zamknięta na wolnych obrotach powietrze przechodzi przez silnik krokowy i to on steruje tym że po zapaleniu samochodu najpierw mamy wyższe obroty a potem stabilizują się i nawet obciązenie włączeniem świateł nie powoduje obniżenia obrotów. To tyle mam nadzieje że w miarę jasno sie wyraziłem
  
 
Tomasz - luzy na osi przepustnicy, jak masz wyrobione to przepustnica nie jest szczelna i puszcza "fałszywe powietrze" na wolnych obrotach i krokowy głupieje. TPS daje tylko sygnał o kącie otwarcia przepustnicy dla ECU (przy małych kątach - na luzie sygnał się prawie nie zmienia)