| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2002-12-30 16:34:27 ... [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 11:23:15 ] |
![]() Gabrys ppp | 2002-12-30 21:41:24 sprawdzałem ten przewód jest oki, a z serwem nie mam problemu
|
Grynio VECTRA Oleszyce | 2003-01-01 20:46:44 Ja jezdze astra II 1.6 8V i mam problemy z nia podobnej natury, trzyma wysokie obroty, szarpie i ciezko zapala. Na dodatek ostatnio jechalem i zaswiecil sie silnik, pozniej okazalo sie ze to wina zaworu EGR, choc nie wymienili a tylko skaswali blad w ASO, (pisalem w innym poscie o tym), ale zauwazylem ze w trybie awaryjnym (gdy swiecil silniczek) astra zachowywala sie poprawnie tzn. chodzila rowno, szybko spadaly obroty, nie stracila na mocy. Wiec problem musi tkwic w ktoryms z czujnikow. Aha skasowali blad, silniczek zgasl i znowu tak dziwnie chodzi !!! |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2003-01-02 13:52:45 .... [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 11:22:30 ] |
Grynio VECTRA Oleszyce | 2003-01-03 21:22:25 no dobra Panie Piotrze ale goscie z ASO, skasowali blad i powiedzieli ze to przez paliwo. Wiec narazie tankuje na dobrej stacji i czekam czy cos sie zmieni..... |
PiotrS Forumowicz ![]() LO016 Gdańsk | 2003-01-06 16:52:06 ... [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 11:20:46 ] |
konar astra 1.6 8V Ostrołęka | 2003-01-16 22:40:52 nie jestem pewien ale panowie powinniscie sprawdzic tzw. sonde LAMBDA? nie wiem czy to moze miec cos wspolnego ale to od niej zalezy jakosc mieszanki paliwowo-powietrznej i moze w trakcie hamowania [puszczasz gaz nie 'wyluzowywujac motorka'] wtedy tzw'doly ' silnika dostaja 'po dupie' i moze sonda zle to odczytuje..... takie mam skojarzenia nie jestem pewien |
RWicik Chevrolet Lacetti WA, PL | 2003-02-18 09:39:43 Może sonda lambda padła? |
RWicik Chevrolet Lacetti WA, PL | 2003-02-19 10:12:04 Może to tylko przez uszczelniacze zaworów dmucha. Ciekawe, że nie ma dymku. |
genewa Vectra A 1.6i + LPG ... Wrocław | 2003-02-20 08:54:21 Witam,
Wykonałem pomiary ciśnienia i oto one: 1 - 13,25 kG/cm2 2 - 13,5 kG/cm2 3 - 12,5 kG/cm2 4 - 14,0 kG/cm2. I tu nasuwają się pytania. Jakie powinno być ciśnienie dla tego typu silnika? Czy różnica ponad 1,5 kG/cm2 między 3 a 4 cylindrem kwalifikuje silnik do remontu? Podejrzewam, że jest coś nie tak z głowicą gdyż z otworu na bagnet bardzo słabiutko dmucha. Poza tym klepią zawory podczas jazdy, na biegu jałowym nic nie słychać. Sprawdziłem czy katalizator nie jest zasyfiony, ale wygląda czyściutko (15 kkm na LPG). Jeździłem bez tłumików (tylko z katem - super efekty dźwiękowe) i samochód na II biegu do prędkości 40 km/h rozpędzał się z trudnością, ale powyżej 40 "szedł" jak burza. Sprawdziłem również jak jest z tłumikami i okazało się, że powyżej 40 (na II biegu) dławi się. Jako winnego zaistaniałej sytuacji wskazuję na końcowy tłumik. No ale wszystko się okażę jak przejadę się bez niego. Pozdrawiam marek |
gbos Opel Vectra A/B Koszalin | 2003-02-20 09:53:53 Witam
Moim skromnym zdaniem różnica jest do przyjęcia. Przecież nie uwzględniasz błędu pomiaru. Ale może któryś z Kolegów mechaników wypowie się w tej sprawie; sam jestem ciekawy. Przed wymianą popychaczy na trzech miałem 13,5 a na czwartym 12,5. Na weekendzie sprawdze jakie jest teraz. PS Jaki masz przebieg? Pozdrawiam |
genewa Vectra A 1.6i + LPG ... Wrocław | 2003-02-20 10:34:38 Przebieg 160 kkm.
Uważam, że to jest ważne. Otóż po wyjęciu bagneta delikatnie dmucha (u kumpla w Vectrze, taki sam silnik, dmucha tak samo), zaś po odkręceniu korka wlewu oleju, korek sam wyskakuje do góry a dmucha jak w "kieleckim" (nie ma spalin), u kumpla dmucha bardzo delikatnie (ponad 200 kkm). Podejrzewam, że to głowica, tylko który z elementów (oring, prowadnice, samoregulator). Ile może kosztować remoncik głowicy? Pozdrawiam Marek |