Gacek wskaznik temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ten typa tak ma, czy cos jest nie tak ze wskaznikiem temperatury w moim gacku?

wskazowka dochodzi do prawie połowy skali i potem ani drgnie, wentylator wlacza sie i wylacza a wskazowka jak przyklejona.
  
 
Ja też mam problem ze wskaźnikiem temp. Gdy dochodzi do połowy skali (tylko w upalne dni w korku!!!) to włącza się wentylator. Po schłodzeniu spada na 1/10 skali. Właściwie się nie rusza!

Co to może być? Są jakieś 2 czujniki w silniku. Jeden chtyba załącza wentylator a drugi śle sygnał do wskaźników. Albo to jest wadliwy czujbnik albo wskaźnik na desce mi wysiadł...
  
 
z tego co piszesz wynika, ze wlacznik wentylatora jest Oki, za to:
- czujnik temperatury nie podaje takiego sygnalu do wskaznika na desce jak powinen albo
- wskaznik pokazuje dobra temperature ale za to termostat jest walniety i silnika zeby sie nagrzac musi popracowac w korku. Ile ci pali, niedogrzany silnik potrzebuje wiecej paliwa.

Moj teraz potrzebuje ok 2 km do nabrania temperatury, zima do 3 km i wskazowka dochodzi do prawie polowy skali. Przygladajac sie uwaznie wskaznikowi zauwazylem, ze w cyferblacie wskaznika sa calkiem wyrazne dwa punkty i wlasnie pomiedzy nimi zatrzymuje sie wskazowka. Troche sie boje zablokowac wentylator i sprawdzic czy wskazowka przebrnie przez te tajemnicze dwa punkty i dojdzie w okolice czerwonego pola.
  
 
Cytat:
2005-04-22 13:27:29, gniewoj pisze:
Przygladajac sie uwaznie wskaznikowi zauwazylem, ze w cyferblacie wskaznika sa calkiem wyrazne dwa punkty i wlasnie pomiedzy nimi zatrzymuje sie wskazowka.


Ja mam to samo w accencie, tez dochodzi wskazowka miedzy te dwie kropeczki i dalej juz sie nie rusza, czy sie zalaczy wentylator czy nie, nie zaobserowalem praktycznie zadnego ruchu wskazowki. Pytalem o to w ASO Huyndaia, panowie powiedzieli zebym na to nie patrzyl i sie tym nie przejmowal.
  
 
U mnie w lantrze tez sa 2 kropki i nigdy 2 kropki wkazowka nie przekroczyla bo wowczas jak sie zbliza to zalacza sie wentylator. I chyba lekko cofnie sie do tylu ale jest to nie zauwazalne, generalnie wskazowka na rozgrzanym silniku oscyluje tylko w tym waskim polu ograniczonym 2 kropkami.
  
 
No to wykombinowali. Dzieki za info.
  
 
o mnie prawie tak samo ,choć zdarzyło się w małym koreczku ( 500 metrów ,pół godziny ) że wzkazówka dobrneła do środka skali
  
 
Dziś zauważyłem, że wentylator załącza się gdy wskazówka jest w 1/3 skali i wyraźnie po schłodzeniu spada na 1/5 skali czyli prawie na zero.

Owszem auto więcej spala paliwa niż paliło kiedyś. Gazu żłopie 11-12 l/100 km, benzyny 9,5-10,5 l/100 km.

Również długo się nagrzewa wg. mnie.

Nie chcę odkręcać termostatu, bo jak raz próbowałem, to ukręciłem jedną z dwóch śrub. Ale będę musiał się za to wziąć, bo nie może jeździć na jednej śrubie...

/Andrzej.
  
 
Przyjrzalem sie wskaznikom i tez wypatrzylem dwa punkty (to forum jednak ksztalci ).

Zauwazylem inna rzecz zwiazana z wentylatorem, mianowicie zdarza mi sie, że wlacza sie wentylator w czasie parkowania, wylaczam stacyjke, a on wtedy gasnie (po ponownym wlaczeniu stacyjki juz sie nie wlacza).
W innych autkach ktore poznalem wentylator chodzil (jesli bylo trzeba) nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka.
Czy to normalka w Getzu czy u mnie jest cos nie tak?
  
 
W moim Getzie zauważyłem to samo, więc wygląda, że to norma.
  
 
Cytat:
2005-04-24 22:48:23, Kilg pisze: Zauwazylem inna rzecz zwiazana z wentylatorem, mianowicie zdarza mi sie, że wlacza sie wentylator w czasie parkowania, wylaczam stacyjke, a on wtedy gasnie (po ponownym wlaczeniu stacyjki juz sie nie wlacza). W innych autkach ktore poznalem wentylator chodzil (jesli bylo trzeba) nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka. Czy to normalka w Getzu czy u mnie jest cos nie tak?


Ja tez to zauwazylem od razu jakkupilem accenta, bo jakmialem poloneza to bylo tak jak piszesz, ze po wylaczeniu silnika i wyciagnieciu kluczyka wentylatora dalej chodzil, ale zauwazylem tez ze wiele aut juz nowszych ma cos takiego ze po wylaczeniu silnika wszsytko sie wylacza, tak ze to nie tylko w getzach czy w accenta, w wielu innych autkach tez tak jest, ciesz sie jazda i nie zachodz w glowe zbytnioPowodzenia
  
 
Wszystko tak ma być, wskazówka stoi między kropeczkami.
Jeśli chodzi o zatrzymanie wentylatora, to tak, wskazówka zabrnie wyżej. Po prostu czujnik jest ustawiony tak aby utrzymywać w miarę stałą temperaturę i wiatrak włącza się jak tylko temperatura minimalnie przekroczy normę.
Druga sprawa: wentyaltor działa tylko przy włączonej stacyjce/silniku, po co ma się włączać po wyłączeniu silnika jeśli w czasie pracy silnika wiatraczek cały czas pilnuje stałej temperatury? Tak to sobie ktoś tam wymyślił i to chyba się sprawdza
  
 
u mnie "po staremu" wentylator potrafi się włączyć po zatrzymaniu auta już po wyjęciu kluczyka -zjawiska bezwładnosci termicznej powoduje chwilowy wzrost temperatury na czujniku (nie ma obiegu płynu) a reszta to jak jest zaprojektowny obwód wentylatora