| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-04-23 08:45:49 Witajcie.
Siedzę od wczoraj na wyszukiwarce i nie udało mi się znaleźć nic konkretnego więc pytam: Czy ktoś ma przygotowaną intrukcję wymiany tylnych klocków hamulcowych ? Taką dla mało doświadczonych mechaników Z listą zakupów oczywiście - wiem że klocki , zestaw naprawczy i doczytałem też że najlepiej nowe odpowietrzacze ? W ogóle czy będzie trzeba i jeżeli tak to jak odpowietrzyć potem hamulce ?
Chcę to pierwszy raz robić sam. Pamiętam że zawsze jak ojciec wymieniał w fiacie to ... trochę nerwów było. Podejrzewałem najpierw łożysko bo coś chrobotało ale nie czuję żeby któreś koło specjalnie stukało a chrobotanie wyraźnie nasila się przy hamowaniu. Podejrzewam zatem klocki. Czekam na pomoc. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-10 09:26:42 ] [ powód edycji: Zmieniałem tytuł. ] |
![]() picia78 Polonez 1.6 GLE białystok | 2005-04-23 11:24:55 no dobry temat zaczeles ja tez bym chcial wymienic kolcki tylne w swoim kojocie ![]() ![]() ![]() |
![]() picia78 Polonez 1.6 GLE białystok | 2005-04-23 11:37:05 aha napisz tytule ze poszukujesz pomocy instrukcji a nie instrukcja bo moze temu nikt nam nie odpowiada ![]() |
jaceekn 125p Lublin | 2005-04-23 11:44:50 nie no dajcie spokoj wymiana klockow to dziecinna zabawa : lewarujesz samochod zdejmujesz kolo wyciagasz zawleczki 4 sztuki potem wybijasz np mlotkiem i srubokretem 2 prowadnice i zdjejmujesz zacisk hamulcowy no i masz klocki jak na widelcu zakladasz nowe klocki i robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci. i jak nie ma wyraznej potrzeby to radze nie ruszac odpowietrznikow bo jak sa zapieczone to tylko je pourywasz i wtedy sie dopiero zacznie zabawa |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2005-04-23 13:47:47 wszystko to ładnie brzmi, ale zazwyczaj tylne tłoczki za ch... nie chcą się wkręcic |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2005-04-23 14:27:39 WD-40? Przecia to jest "olejowe". Od tego pęcznieje guma i nie ma chuja, żeby uszczelka przy wręcaniu - jak już się uda załapać - nie pękła.
Najlepsze jest smarowidło do tłoczków hamulcowych. |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-23 15:23:09 Nie, tłoczki się wysuwają jak z przodu. Ale chodzi tu o hamulec ręczny-regulacja. Naciskając hamulec tłoczek się wysuwa, powodując wykręcenie gwintu (wewnątrz tłoka) ,kasuje w ten sposób luz mechanizmu naciągu liki ręcznego. Tak w skrócie |
![]() picia78 Polonez 1.6 GLE białystok | 2005-04-23 15:25:37
a nie trzeba zdejmowac linki hamulca recznego ?? przy wymianie klockow ? tylko trza zdjac zacisk tak wkrecic tloczek tak zalozyc klocki i wsio
oki a jak mocno wkrecic ten tloczek ?? i czy wogole nie trzeba tloczka wciskac ani milimetra? |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-23 15:36:17 Linek nie trzeba zdejmować.Tłoczek trzeba wkręcić do końca, bo nie włożysz nowych klocków. Uwaga na kreskę na tłoczku- do góry
|
![]() picia78 Polonez 1.6 GLE białystok | 2005-04-23 15:37:47
ku czemu jest tam ta kreska i czemu ma sluzyc?? i czemu ma byc w takim polozeniu mam nadzieje ze dobrze zrozumialem ze kreska ma byc w pionie ?? |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-04-23 15:42:56 Kreska jest po to, ze jak kupujesz klocki do tylnich hamulcow, to masz na nich kreske i wedlug mnie zapobiega to ewentualnemu wykreceniu sie tloczka. |
![]() picia78 Polonez 1.6 GLE białystok | 2005-04-23 15:48:19
czyli ma sie rozumiec ze kraska z tloczka ma odpowiadac kresce z klocka |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-23 15:49:19 W poziomie nad rowkiem do wkręcania tłoczka.Z mojej i pewnie nie tylko mojej praktyki wynika, że w położeniuodwrotnym ręczny jest słaby, albo blokuje lub nie ma wcale.
|
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-23 15:50:05
|
cybertec Miłośnik FSO Polonez Caro 1.6 GLE ... Łódź | 2005-04-23 16:56:38
wlasnie wlasnie...polecam zakup tego specyfiku...warto przed zlozeniem i wkreceniem przesmarowac tym tloczki... pozdrawiam cybertec |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-04-23 18:14:01 No dzięki wszystkim. Rozebrałem zacisk jednego koła dzisiaj pierwszy raz w życiu i chyba dobrze poskładałem.
Okazało się ze klocki mam jeszcze znosne wiec je zostawiłem. Natomiast stwierdziłem że moje tarcze tylne mają 7mm więc chyba trochę za mało. Do tego chrobotanie chyba jednak pochodziło z hamulców bo ... tłoczek był zapieczony. Nie miałem ani czasu ani na tyle dzisiaj wiedzy żeby brać się za tłoczek ale udało mi się go wkręcić - wykorzystałem klucz francuski Mam nadzieję, że mu gwintu nie uszkodziłem. Czym zwykle wy wkręcacie ?
No i poskładałem, pedał hamulca rochę jakby głębiej wchodzi ale działa ok i nie chrobota. Tak więc muszę nazbierać na tarcze, chce też sobie pomalować te blachy osłonowe bo strasznie skorodowane. No i zobaczymy. W każdym bądź razie najbardziej namęczyłem się ze sprężynkami - bo ni cholery nie wiedziałem jak je włożyć Następnym razem chyba wezmę aparat Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim.
Jakby kto kiedy miał czas to może taki artykulik ze zdjęciami do warto wiedzieć ? [ wiadomość edytowana przez: jarbar dnia 2005-04-23 18:15:46 ] |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-23 20:02:52 Teraz już sobie poradzisz. Dobra rada na przyszłość- zobacz jak jest z drugiej strony. |