| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
daar HF MEMBER hyundai lantra sosnowiec | 2005-04-23 15:18:51 tak patrzę na te wyniki z gtech-a i poniacz wg. tego przespiesza do setki w 11 s !? (najlepszy wynik ) -czy te autka miały tunnig napędu ,bo jak to się odnosi do lantry która wg. różnych opisów przyspiesza 10,5-11,5 (wersja 114 i 107 km )a ma więcej kucy w stosunku do masy ?,przymierzałem się do zakupu tego ustrojstwa a teraz nie wiem jak jest z tą wiarygodnością .
acha w opisie aukcji na allegro piszą o kalibracji -napiszcie na czym ona polega pozdro d......... |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2005-04-25 21:51:05 Jak potrzeba 3 biegow do setki to nie jest auto do sprintow ? Dla przykladu. Nowy Type R tez potrzebuje tylu i ma calkiem podobne predkosci maksymalne na pierwszych 3 biegach jak pony a mysle ze autko jest troszku sportowe (Type R) Przy krotkiej skrzyni osiaga sie dobre przyszpieszenia, mniejsa predkosc maksymalna i wysokie spalanie Inna sprawa ze Pony nie jest samochodem ztworzonym do katowania. Co do fabrycznych kierocow, to co marka to inne warunki. Moze to byc "jakis" zaladunek, czy full paliwa, czy dociąganie biegów do pewnego poziomu, rozniasto to jest. W niektorych przypadkach np Hondy realna roznica katalogu do "jezdni" to 0.6-0.8s. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-04-26 07:50:56
type r ma zdaje się 200 kucy, zdrowych, jeszcze chwila i uwierzę że styrany poniacz po 200kkm jest żwawszy od nowego, na poniaczu zrobiłem grubo powyżej 100kkm, mam trochę zapisków z tamtych lat, na fabrycznych (rozmiarowo) gumach 1.5 daje tak: I - 44,5 II - 77,0 III - 117,0 IV - 145,0 V - 176,5 biegi I - III kręcone do 6, IV do 5,5, V to teoretyczna Vmax przy 5,5 co z tego że na I - III wykręca 6 skoro powyżej 5,3-5,5 zwyczajnie nie ciągnie, a najlepiej przyspiesza kręcony do 5; przy 100km/h na III ma jakieś 5150obr, wydaje się być ok. bo to prawie obroty mocy, ale to tylko na papierze tak ładnie wygląda |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2005-04-26 10:49:30 No ale jeszcze jedna kwestia jest - ciągnięcie powyżej obrotów w których auto ma najwyższą moc ma taki sens, że po zmianie biegu na wyższy ma większe obroty i szybciej się wkręca ![]() |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-04-26 10:59:48 jeśli uda mi się Ponym przyjechac do Maca to możemy mojego zmierzyc wiem jakie czasy robił na zawodach i porównamy je z wynikami z G-techa ![]() |
PELE HF MEMBER WWA | 2005-04-26 17:17:22 Mobias ma racje i to niestety prawda, wystarczy wziac kalkulator i sobie pare rzeczy przeliczyc. Szczegolnie w przypadku lekkich aut o malej mocy roznice miedzy 60mph czyli teoretycznymi 96kmh, a 100kph moga dochodzic nawet do 1 sekundy.
Przecietna roznica dla auta ponizej 1 tony to okolice 0,4-0,5s. Dodatkowo przyspieszanie katalogowe przewiduje 1 osobe ok 70kg z pelnym bakiem. Przewaznie NIE przewiduje mega szybkiej zmiany biegow, miedzygazu czy palenia lakow. A najwazniejsza sprawa jest to ze G-Tech z tego co sie orientuje akurat do 60mil bywa bardzo dokladny, duzo gorzej natomiast jest z 400metrami. Ciezej mu zmierzyc dystans niz predkosc, a po drugie odczyt oscyloskopu jest dokladniejszy przy mniejszych predkosciach przy wiekszych przeciazeniach auta. Dodatkowa wazna sprawa jest pochyla nawierzchnia i jej nierownosci. Gtech bierze pod uwage przeciazenia podczas przechylu auta, inne one beda gdy bedziemy jechac pod gorke lub z gorki. Podobnie z nierownosciami. Konkretnie co do G-Techa HFP, w koncu chyba nie bylo mierzone z innym G-Techem jednoczesnie ale wiekszosc osob wypowiadala sie ze przeklamuje o ok 0,1-0,2s na 1/4 mili. |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2005-04-26 18:30:44 Oscyloskop? A nie żyroskop, albo coś w tym stylu? |
termos HF MEMBER Hyundai Getz Warszawa | 2005-04-26 18:45:02 Oscyloskop? Żyroskop? Może jednak akcelerometr Mierzy przyspieszenie i na podstawie podanej wagi samochodu wylicza różne wartości. |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2005-04-26 19:15:21 No zapewne tak właśnie
Skojarzyłem z żyroskopem ze względu na poziomowanie GTecha ![]() |
termos HF MEMBER Hyundai Getz Warszawa | 2005-04-26 20:59:41 Poziomowanie ma na celu wyeliminowanie przyspieszenia ziemskiego (wartość 1G) z pomiaru. Dlatego bardzo ważne jest dokonywanie pomiarów na płaskiej, prostej drodze. Na zakręcie działa siła odśrodkowa, na pochyłym przyciąganie ziemskie. Fałszuje to wyniki i może się wydawać, że auto ma lepsze parametry niż w rzeczywistości.
Muszę się w końcu pomierzyć i zweryfikować teorię z rzeczywistością ![]() |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2005-04-26 21:46:51
No ladne dane techniczne, ale nadal nie rozumiem co maja 3 biegi potrezbne do predkosci 100km/h z tym ze samochod ma nie byc do sprintu. Ja nie napisalem ze stare poniace ladnie chodza Co do krecenia to nie ma reguly. Jedynke zawsze kreci sie maksymalnie z wyzszymi biegami troszke inaczej |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-04-27 07:50:33
w ponym mają wiele, bo zwyczajnie wchodzą do d... autor wątku zadał proste pytanie: czy auta były po tuningu? dla mnie jest to proste, seryjny poniacz, ze sporym przebiegiem nie uzyska 11s do setki |
Vex HF MEMBER Hyundai Accent Warszawa | 2005-04-27 08:21:40 To ze biegi wchodza do dupy to juz zupelnie co innego ale ze sa 3 to dobrze Mysle ze ponizej 12s to sa realne granice. Moj to czysta seria z glowica do roboty i troszke udroznionym wydechem. Kataliztor po 170tys troszke mulic musial ![]() |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2005-04-27 09:20:22 Po pierwsze to nie jest wynik do setki tylko do 60 mil, czyli do około 96km/h. Po drugie wyniki z GTecha podawane tak po poprostu według wskazań to czysta abstrakcja. Jest zasada, że podaje się średnią z 3 a nawet 5 pomiarów
GTecha łatwo wprowadzić w błąd i potem powstają takie historie, że seryjne SC900 zrobiło setkę w 10 sekund, albo samochody katalogowo przyspieszające w 10-11 sekund nagle mają 7-8 sekund do tej upragnionej setki, która setką nie jest
[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-04-27 09:21:49 ] |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-04-27 09:24:59 ja zazwyczaj na 3 biegu wpadam na linie mety 400 m |
Karolek_a HF MEMBER ECLIPSE warszawa | 2005-04-27 15:18:49 Speed a jakie masz mniejwiecej czasy? |
speedmaster HF MEMBER Pony&i30 Częstochowa | 2005-04-27 15:57:04 nie udało mi się zejść poniżej 20 s czyli żenada
przed moda być może był za słaby, a po startowałem tylko raz i wtedy miałem zwalone sprzęgło ale jest też 3 opcja że jest poprsotu słaby |
PELE HF MEMBER WWA | 2005-04-27 20:41:23
caly G-Tech jest akcelerometrem, a o bajerze jakim np jest hamownia lepiej nie wspominac. Mi chodzi o konkretne urzadzenie dzieki ktoremy G-Tech "MIERZY PRZYSPIESZENIE" jak to sam okresliles. Żyroskop, Oscyloskop - kazdy mogl sie pomylic, wazne ze jedni wiedza jak to dziala a inni nie. |