Światła STOP w blendzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
otóz bardzo przypadkowo zauważyłem że nie świeci mi stop w blendzie, pozycyjne światła świecą. Żarówki sa chyba ok bo wczoraj na szybko sprawdziłem, i wygladały dobrze.
jeśłi to ni eżarówki to co to może byc , bo jeśli pozycyjne świecą to chyba nie żaden bezpiecznik.
jadąc wczoraj zauważyłem w dwóch espero jakie spotkałem po drodze że tez im nie świeci stop w tej blendzie, a tylko w jednym zauważyłem że świeci ten stop, to jakaś standartowa usterka w espero jest?
  
 
standardowo w blendzie nie świeci stop (przynajmniej u mnie) - ale niektórzy robią sobie małą przeróbkę - ponoć bardzo łatwo to zrobić, bo jest to jakby juz przygotowane - ten temat był juz szeroko omawiany wpisz w wyszukiwarce światła stop (lub stopu) i znajdziesz ten wątek. Jest tam chyba też zdjęcie zapodane z koreańskiej galerii i gościowi świeci się calusieńka blenda przy stopie
  
 
Cytat:
2005-04-24 09:21:44, elChopin pisze:
standardowo w blendzie nie świeci stop (przynajmniej u mnie) - ale niektórzy robią sobie małą przeróbkę - ponoć bardzo łatwo to zrobić, bo jest to jakby juz przygotowane - ten temat był juz szeroko omawiany wpisz w wyszukiwarce światła stop (lub stopu) i znajdziesz ten wątek. Jest tam chyba też zdjęcie zapodane z koreańskiej galerii i gościowi świeci się calusieńka blenda przy stopie


nie świeci standartowo mówisz hmmm, powiem ci że teraz mnie zastrzeliłes tą odpowiedzią, bo teraz nie wiem czy u mnie świecił bo auto mam ponad pół roku.
Ale żarówki sa dwuwłoknowe w tej blendzie
  
 
Są dwuwłuknowe, ale nie świeciły Też tak miałem i dlatego podjąłem się przerobienia, bo nawet żarówki były dostosowane, więc szkoda by było, żeby się zamrnowały
Natomiast za elChopinem powtórze - skorzystaj z wyszukiwarki - jest opisane wszystko!!!
  
 
Cytat:
2005-04-24 11:03:55, plump pisze:
Są dwuwłuknowe, ale nie świeciły Też tak miałem i dlatego podjąłem się przerobienia, bo nawet żarówki były dostosowane, więc szkoda by było, żeby się zamrnowały Natomiast za elChopinem powtórze - skorzystaj z wyszukiwarki - jest opisane wszystko!!!


Dzieki za odpowiedź, skorzystam z wyszukiwarki
  
 
Cytat:
2005-04-24 11:04:45, SebaE pisze:
Dzieki za odpowiedź, skorzystam z wyszukiwarki


Pomogę Ci bo wszyscy tylko..."wyszukiwarka, wyszukiwarka"...jakieś tabu się z tego zrobiło....spróbujcie chytrusy coś tam znaleźć !!...tak "łatwo" że czasem trzeba godzinę kopać

Poczytaj tutaj :WĄTEK O "ZROBIENIU" STOPU W BLENDZIE

Powodzenia!
  
 
SebaE, Normalnie światła STOP w blendzie nie ma (nie świeci). Koreańce przygotowali po te stopy "infrastrukturę",np. żarówka dwuwłóknowa, oprawka z dwoma dziurami, ale w tej "właściwej" dziurce brak jest styku. Jak chcesz przerobić stopy, to musisz sobie ten styk do żaróweczki dorobic samemu. Ja zrobiłem go ze styków wyjętych z przelotowej oprawki od bezpiecznika (takiej na kabel do samochodu), pasuje jakby była oryginalna. Do tych dodatkowych styków musisz podłaczyć kabelek od stopu i albo go pociągniesz z okolicy świateł stop z tyłu, albo wykorzystasz dodatkowy przewód do świateł stop w klapie bagażnika. Ponoć wymaga to jeszcze włożenia przekaźnika w skrzynce obok nóg kierowcy (nie srawdzałem tej wersji). Ja u siebie przeciągałem dodatkowy kabelek od tylnych stopów.

Wg przepisów światło przeciwmgielne (wg mnie świecące światło przeciwmgielne) powinno się znajdować min.10cm od światła STOP, jest to w wymaganiach technicznych.

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2005-04-25 07:37:20 ]
  
 
Cytat:
2005-04-25 07:36:48, AsterixGal pisze:
.. Do tych dodatkowych styków musisz podłaczyć kabelek od stopu i albo go pociągniesz z okolicy świateł stop z tyłu, albo wykorzystasz dodatkowy przewód do świateł stop w klapie bagażnika. Ponoć wymaga to jeszcze włożenia przekaźnika w skrzynce obok nóg kierowcy (nie srawdzałem tej wersji). Ja u siebie przeciągałem dodatkowy kabelek od tylnych stopów... [ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2005-04-25 07:37:20 ]


Otórz nie bardzo da się go podpiąć do dodatkowych kabli które są do stopu w spojlerze(albo na półce), ponieważ tam jest inne rozwiązanie. Jest stały plus, a ten dodatkowy przekaźnik załacza masę, czyli nie można podpiąć do obudowy która jest w blendzie bo cały czas by świeciło. Można by oczywiście to obejść wkładjąc jeszcze 1 przekaźnik ale po co kombinować. Zostaje więc tylko pdciągnięcie od stopów w błotniku, ja tak zrobiłem i chula proste i skuteczne.
  
 
mam pytanie po co jest wtyczka w klapie bagarznika??? niegodzi mi o tą czarną pod półką tylko o taką co jest bezposrednio w klapie tak mniej więcej po srodku wychodzi z tej iazki kabli... zastanowiło mnie to wczoraj..

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Cytat:
2005-04-25 08:56:25, Wiktor_ pisze:
mam pytanie po co jest wtyczka w klapie bagarznika??? niegodzi mi o tą czarną pod półką tylko o taką co jest bezposrednio w klapie tak mniej więcej po srodku wychodzi z tej iazki kabli... zastanowiło mnie to wczoraj.. Pozdrawiam Wiktor


To jest bodajże właśnie od stopu do spilera. Tak mi się wydaje, taka na 2 kabelki, jej nie mierzyłem ale jak jest stały plus na jednym po zapłonie to na 99% tak będzie. Taka sama jest na środku pod półką w wiązce z kablami głośników.
  
 
Obie te złączki (pod klapa i pod półką) potrzebują przekaznika ktory umieszcza sie przy nogach kierowcy w tej skrzyneczce. Tam jest to opisane. Inaczej nie bedą działać.
  
 
z innej beczki..skoro juz o tym styku do 3go stopu mowimy..kiedys byla o tym mowa ze w katalogu istnieje tzw oryginalny 3 stop..tzn lampa na deske pasujaca idealnie w otwory w bagazniku..po prostu oryginalny 3ci stop do espero..czy ktos moze zna nr katalogowy tego cacka?? ja mam na polce diodowe swiatlo ale wolalbym taki oryginal wlasnie
  
 
Cytat:
2005-04-25 17:12:22, qbaj pisze:
z innej beczki..skoro juz o tym styku do 3go stopu mowimy..kiedys byla o tym mowa ze w katalogu istnieje tzw oryginalny 3 stop..tzn lampa na deske pasujaca idealnie w otwory w bagazniku..po prostu oryginalny 3ci stop do espero..czy ktos moze zna nr katalogowy tego cacka?? ja mam na polce diodowe swiatlo ale wolalbym taki oryginal wlasnie



Sprawdź czy Twoje diodowe światełko nie pasuje do otworów we wnętrzu bagażnika. Gdy przymierzałem sobie światełko Hella to pasowało idealnie rozstawem śrub.

A oryginał ma nr 96082577
  
 
dzieki robert co do tego czy pasuje czy nie to nie ma znaczenia..bo ono sie trzyma na tasme dwustronna i jest ok..po prostu chcialebym oryginalne jeszcze raz dzieki
  
 
No i ja już mam dodatkowe stopy Tyle że poszedłem po najmniejszej linni oporu i podłączyłem się do lewego światła w błotniku, i tu ciekawostka, nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale: W prawym błotniku kierunkowskaz i pozycyjne mają dodatkwe żarówki (5W) po boku, natomiast z lewej strony już ich nie ma, nawet otworów pod nie, być może ta lampa była wymieniana na nowszy model, i już nie przewidzieli dodatkowych żarówek z boku pojazdu.
Z tego co zaobsewowałem to w większości nie ma tych bocznych żarówek z tyłu, a teraz świeci mi cała lampa
Tom


[ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-05-12 15:05:12 ]
  
 
Zachęcony wcześniejszymi postami również i ja podłączyłem te niewykorzystane STOP-y. I wg mnie dopiero teraz jest super . I wygląda to logicznie: pozycja - palą się dwie lampy, kierunkowskaz - także dwie, więc logika nakazuje aby STOP zapalił się pod całą pozycją, czyli w OBU lampach. Rezygnacja ze STOP-ów w klapie podyktowana była chyba interpretacją przepisów, iż liczba świateł STOP nie może być parzysta, jeśli jest ich więcej niż 2 (poprawcie mnie jeśli się mylę) - jak dla mnie jest to nadinterpretacja, można przecież przyjąć, że dana lampa STOPU jest jedna, a tylko żarówki dwie . Ciekawostką jest , że mój esperak jest z rynku niemieckiego i również miał dwuwłóknowe żarówki w oprawkach z jednym stykiem. Czy te przepisy są jednolite w całej Europie (Unii) ? Zreszą i tak mam jeszcze diody w spoilerze, czyli suma sumarum lamp stopu mam pięć lub trzy (ale zawsze nieparzystą ilość), chyba, że jakiś nadgorliwiec w białej czapce zacznie mi liczyć ilość diod w spoilerze, traktując każdą jako dodatkowy stop .
Zachęcam do tego prostego w sumie zabiegu - efekt wizualny jest naprawdę bardzo dobry, a poza tym - bezpieczeństwa nigdy za wiele.
Pozdrawiam
S.
  
 
Nie chodzi tutaj o to, że stopów jest 4szt.
Bo są samochody które tak mają fabrycznie.

Ale chodzi tu o to, że odległość pomiedzy światłem STOP i przeciw-mgielnym
powinna wynosić min. 10cm.
Prawdę powiedziawszy jak przerabiałem moje STOPy to o tym nie wiedziałem.
Ale teraz wiem
  
 
Cytat:
2005-05-12 15:05:01, kisztan pisze:
Nie chodzi tutaj o to, że stopów jest 4szt. Bo są samochody które tak mają fabrycznie. Ale chodzi tu o to, że odległość pomiedzy światłem STOP i przeciw-mgielnym powinna wynosić min. 10cm. Prawdę powiedziawszy jak przerabiałem moje STOPy to o tym nie wiedziałem. Ale teraz wiem



Czyli wychodzi na to, że większość klubowiczów ma nieprzepisowo i jakaś nadgorliwa pała może się przyczepić...
  
 
To muszę sprawdzić co tyczy się tego 10 cm odstępu. Tak gwoli scisłości gdzie można taki zapis znaleźć??? Kiedyś widziałem rysunki z wymiarami (przepisowymi) jak montować poszczególne lampy (zakres montażu, wysokości, odległości) ale tylko z przodu auta.
W Fordzie Ka mojej mamy wszystko jest w jednej lampie i ciekawe czy tam ta odległość jest zachowana. Chyba, że odległość min 10 cm tyczy się przeciwmgielnych montowanych oddzielnie. Hmmm.
  
 
Cytat:
2005-05-12 15:46:04, the_undertaker pisze:
To muszę sprawdzić co tyczy się tego 10 cm odstępu. (...) W Fordzie Ka mojej mamy wszystko jest w jednej lampie i ciekawe czy tam ta odległość jest zachowana. Chyba, że odległość min 10 cm tyczy się przeciwmgielnych montowanych oddzielnie.


Też się zastanawiam jak te 10 cm ma się do lamp zespolonych . W mojej favoritce, o ile dobrze pamiętam, przeciwmgielne były zaraz obok STOP-ów i nikomu to nie przeszkadzało . I po drugie - jak liczymy te 10 cm - od krawędzi lamp, w osi lamp, czy w osi żródeł światła (żarówek) ? A zresztą kichać na to - w razie poruty wykręcę żarówki z przeciwmgielnych, albo też je przerobię na STOP-y . Posiadanie tylnych przeciwmglaków nie jest chyba obowiązkowe