Czy zalewacie olej na dotarcie silnika po remoncie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
i wymieniacie go po 1000km czy jak juz zalejecie to zostawiacie??
  
 
Jeżeli robiłeś szlif bloku..(nowe tłoki nadwymiarowe z pierścieniami,) oraz szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe np: na pierwszy czy kolejny szlif to lepiej po przejechaniu ok 2000 km wymień olej gdyż w trakcie docierania może się tam rzeczywiście znaleść w nim syf (opiłki czy tym podobne).Czasami po szlifie bywają jeżeli nie całkiem dokładnie umyjemy blok oraz wał ( mam tu na myśli wybijanie zaślepek wału i czyszczenie kanałów olejowych wewnątrz wału) co powinno się robić po szlifie wału.Jeżeli natomiast nie robiłeś szlifów tylko podłożyłeś same pierścionki i nie zmieniałeś panewek to myślę że wymiana oleju po 2000km nie jest konieczna ( chociaż nigdy nie zaszkodzi).Nie sądzę żeby znalazły się w nim w tym przypadku jakieś pozostałości po docieraniu ( bo tak naprawdę nie bardzo ma się w tym przypadku co docierać)
  
 
ja tam mam w planie zmienic po 1000km oleum. Mialem wymieniane pierscienie, regenerowane korby i zakladane inne tloki uzywki. Mysle ze nie zaszkodzi.
  
 
Cytat:
2005-04-25 13:16:12, rex pisze:
ja tam mam w planie zmienic po 1000km oleum. Mialem wymieniane pierscienie, regenerowane korby i zakladane inne tloki uzywki. Mysle ze nie zaszkodzi.



Napewno nie zaszkodzi .Wydaje mi się,że im częściej tym lepiej
  
 
robione jest szlifowanie głowicy, korbowodu, panewek głównych i korbowych, nowe pierścienie, nowe uszczelki, nowy pasek i napinacz, zamierzam zalac mobilem super m na koniec, ale co zalac na poczatek mam 3L lotosa minerala, ale są o nim niepochlebne opinie, a moze dokupic 2L mobila w sumie bedzie 7 i starczy na 2 calkowite zalania?? poradzcie bo juz nie wiem mobil kosztuje nie mało 94zł/5L
  
 
najlepsza instrukcja jaka dotej pory znalazłem ja się do niej wpełni zastosuje

By Bullitt from Streetracing.pl

"Już mówię jak robisz...

Zalewasz minerał.Robisz 1000 kilomterów bardzo oszczędnie i powoli... powiedzmy dokrecasz do jakichs 2500 obr. Wymieniasz olej i filtr na taki sam. (ja jeżdziłem na najtańszym Orlenie). Robisz kolejne 1000 km ale dokrecasz już do 3000. Wymieniasz olej i filtr na taki sam. Robisz kolejne 1000 km i dokręcasz juz do 3500- 4000. Wymieniasz olej na docelowy filtr ofcrz tez) i robisz pierwsze 500 do 5000-5500 a drugie 500 już normalnie ale bez przegięć typu odcinka na każdym biegu. Zmieniasz olej i filtr na ten sam co poprzednio i możesz pałować. Najlepiej oczywiście jeżdzic w ruchu miejskim ze zmiennym obciążeniem, ale wg. mnie spokojnie możesz wybrac się w polskę np trasa wawa katowice kraków katowice wawa ze 2 razy a reszta po miescie."
  
 
Cytat:
2005-04-25 14:50:34, ManiaQ pisze:
robione jest szlifowanie głowicy, korbowodu, panewek głównych i korbowych, nowe pierścienie, nowe uszczelki, nowy pasek i napinacz, zamierzam zalac mobilem super m na koniec, ale co zalac na poczatek mam 3L lotosa minerala, ale są o nim niepochlebne opinie, a moze dokupic 2L mobila w sumie bedzie 7 i starczy na 2 calkowite zalania?? poradzcie bo juz nie wiem mobil kosztuje nie mało 94zł/5L



No fajnie czyli nie robiłeś szlifu cylindrów, panewki rozumiem że poszły nowe i nadwymiarowe.Czyli to notabene nie był remont silnika...zresztą nie istotne.Dla bezpieczeństwa zmień olej po 1000-1500km.Rzeczywiście może nie ma sensu lać na ten pierwszy raz aż Mobila.Piekna instrukcja postępowania którą przytoczył Noxx tyczy się raczej silnika po pełnym remoncie ..ciasno spasowanego przez szlifierza, który powinien byc delikatnie docierany w początkowej fazie eksploatacji ze względu na ciasne spasowanie tłoków i pierścieni oraz panewek po szlifach.Oczywiście jeżeli sie do niej zastosujesz to będzie tylko z korzyścią.Skoro jednak cylindry nie były szlifowane i honowane to raczej z tej strony nie grozi Ci nic złego.Twój silnik siłą rzeczy i tak prawdopodobnie jest w tej chwili i tak luźniej spasowany niż w momencie kiedy był nowy
Ja osobiście zrobiłbym tak.Wlałbym mu na początek coś tańszego ...przejechał te 1500km i zrobiłbym wymiane juz na tego Mobila ( włącznie z filtrem).Do niczego jednak absolutnie nie namawiam i zrobisz jak będziesz chciał. A tak z czystej ciekawości..co kryje się pod pojęciem"szlifowanie korbowodu"? bo nie bardzo rozumiem.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-04-25 16:21:52 ]
  
 
Cytat:
2005-04-25 16:18:14, Henryk pisze:
A tak z czystej ciekawości..co kryje się pod pojęciem"szlifowanie korbowodu"? bo nie bardzo rozumiem.



chodziło mi o wał korbowy czyli miejsca styku wału z panewkami
  
 
Cytat:
2005-04-25 20:26:19, ManiaQ pisze:
chodziło mi o wał korbowy czyli miejsca styku wału z panewkami



I który szlif wału Ci wyszedł?