Jakie maksymalne obroty na 1 i 2 podczas przyspieszania TD?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis sprawdzalem jakie obroty osiaga silnik podczas przyspieszania. Na 1 i 2 dobrze przyspiesza do 4200, potem spadek mocy i przy 4400 zupelnie jakby nie dostawal juz paliwa.
Co mnie mocno dziwi, bo przeciez maksymalna moc silnik powinien uzyskiwac przy 4500.

Kiedys, z gorki udalo mi sie go pociagnac do 4800, ale to dlatego, ze z gorki.

Jak jest u Was?
  
 
Cytat:
2005-04-26 14:55:30, darmcdoman pisze:
Dzis sprawdzalem jakie obroty osiaga silnik podczas przyspieszania. Na 1 i 2 dobrze przyspiesza do 4200, potem spadek mocy i przy 4400 zupelnie jakby nie dostawal juz paliwa. Co mnie mocno dziwi, bo przeciez maksymalna moc silnik powinien uzyskiwac przy 4500. Kiedys, z gorki udalo mi sie go pociagnac do 4800, ale to dlatego, ze z gorki. Jak jest u Was?


To może znowu ja ) Chyba pompka wymaga wyczyszczenia/ustawienia. Mój ciągnie do 5000rpm na każdym biegu i nie z górki (tak mi pompiarz ustawił pompę, urzedzając, bym tego nie nadużywał)... Nie wiem, jaką Ty masz pompę, bo ja mam Lucasa, na której można ustawić obroty silnika 5150+/-50. Pompa Bosch ma inne parametry zdaje się...
  
 
Na większości pomp wtryskowych jest ogranicznik maksymalnych obrotów i dlatego nie możesz przejść przez 4400, a co do utraty mocyw golfie 1.6 TD miałem ten sam efekt.... że na wysokich obrotach kończył przyspieszanie.... niestety nie miałem obrotka żeby wiedzieć jakie to obroty...
  
 
Powinien wytrzymać spokojnie do 4800, a chwilowo do 5200, przynajmniej wersja 90 KM.
  
 
A jak to ustawil na pompie Lukasa? Bo ja mam tak ze przy obrotach gdzies 4800do 5000 ale jak stoje na postoju wkreci sie , pozniej przydusi i zgasnie. Niewiem wlasnie dlaczego tak jest?
  
 
No to zdaje sie, ze mam kilka rzeczy do zrobienia. Ale wiem przynajmniej gdzie i czego z grubsza szukac.

1) Na poczatek cisnienie sprezania w komorach, to przy okazji wykrecania wtryskow
2) Jakosc wtryskow - moze sa zjechane i poprzedni wlasciciel aby latwiej pchnac zmniejszyl dawke paliwa na pompie, bo dymily?
3) Moze preparat do czyszczenia ukladu wtryskowego?
4) Przy wymianie uszczelki pod klawiatura /dekiel silnika/, sprawdze ustawienia zaworow.
5) Wymiana oleju, filtrow