MotoNews.pl
  

Wymiana płynu w układzie wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam do wszystkich znających się na sprawie pytanie. Ponieważ chciałbym wymienić sam płyn do wspomagania proszę o POMOC w jaki sposób można to zrobić czyli chodzi mi o to gdzie trzeba odkręcić żeby spuścić płyn stary i jak odpowietrzyć układ po wlaniu nowego płynu?. Posiadam Omegę B z silnikiem 2.0 16v.
I jaki płyn zalać który jest najlepszy?
Pozdrawiam
  
 
Nie wiem, jak go spuścić. U mnie ta operacja dokonuje się sama, bo pompa leci jak głupia

A płyn, to Castrol ATF220 (taki czerwony) do skrzyń auto.
  
 
Ja zrobiłem to w bardzoprosty sposób odkręciłem opaskę na przewodzie biegnącym od zbiorniczka wyrównawczego do pompy płyn zleciał następnie na krótki okres uruchomiłem silnik i kręciłem kirownicą do oporu w prawo i w lewo. Następnie zalałem zbiorniczek płynem do wspomagania, ja użyłem " HIPOLU - do skrzyń automatycznych i przekładni kierowniczych ". Odpaliłem silnik i na wolnych obrotach powoli obracałem kierownicą do olporu w prawo i w lewo w międzyczasie uzupełniałem płyn w zbiorniczku, kiedy dość głośna praca pompy ustała sprawdziłem jeszcze raz ilość płynu w zbiorniczku. Odpowietrzenie układu następuje podczas obracania kołami kierownicy w prawo i w lewo. Operacja moim zdaniem jest bardzo prosta. POWODZENIA
  
 
calkowicie potwierdzam ten sposób - sam to robiłem. Odkręcić pod zbiorniczkiem wypuścić, a to co nie wyleci delikatnie kręcąc kołami. uwaga nie zajechać pompy!!!!
Co do oleju to polecam firmowy Opla albo jakiś elf do wspomagania, uważam że jeżeli chodzi o płyny to lepiej stosować to co zaleca producent.
pozdr
  
 
Panowie!!!!!!!!!

Ale czy przy odkręconym już wężu można kręcić kołami do oporu aby płyn już całkowicie wyleciał z pompy??????????
Czy jest jakiś zakres skrętu kół aby pompy nie załatwić bo to rzecz kosztowna

Pozdrawiam
  
 
ja wymienialem u siebie i krecilem kilkakrotnie kolami poniewaz i tak w mojej pompie na dluzych trasach cisnienie nie jest juz za dobre - ale nic sie jej przez to nie stalo ze pare razy pokrecilem do oporu aby reszte starego plynu wypompowac .Mysle ze od 2 - 3 razy machania kierownica nic jej sie nie stanie .Pozdr
  
 
Pompa pracuje bez wzgledu na to czy sie skreca czy nie jest stale napedzana Roznica polega przy skrecaniu na podaniu cisnienia do odpowiedniego silownika.
  
 
No no tylko nie rzadne silowniki .Silownik to jest w listwie zebatej ale oma tego niema .W omie w przekladni jest wirnik i teraz w zaleznosci od tego w ktora strone krecisz zawor kieruje plyn na lewy albo prawy obieg ot wszystko.
Odnosnie wypompowywania oleju to zgadza sie pompa i tak caly czas sie kreci ale jak dasz do oporu to nawet na zalanym ukladzie slychac syk bo tak duze jest cisnienie w tym przypadku mozna sobie krecic ale nie do oporu>
Pozdr.
  
 
Jak nie ma silownika to na co dziala ciecz???
  
 
tak przy okazji a co ile trzeba wynieniac ten plynik

pozdro
  
 
Ciecz dziala na taki fajny wirnik ktory jest w przekladni ma on ksztalttakiego walca z lopatkami i porusza sie on w szczelnej obudowie.sa doprowadzone kanaly zasilajace>zmieniajac kierunek przeplywu cieczy uzyskuje sie lewe albo prawe obroty.
Cos ala silownik jest np w kadecie bo tam jest przekladnia zebata na listwie .W obudowie przekladni jest tlok i podanie cisnienia na lewa albo prawa strone tego tloka daje wspomaganie przesowu listwy.
Juz rozumiesz
Pozdr
Olej sie zmiena co okolo 60tys.
  
 
Czyli mialem racje. Nie mialem na mysli ze musi wygladac jak silownik ale zasada pracy jest podobna cisnienie cieczy dziala na cos co sie przesuwa, obraca itd.
  
 
Właśnie dzisiaj wymieniłem płyn wwspomagania
Jak różnica stary który dziś wylewałem był prawie czarny a teraz wiem co to lepsze wspomaganie.
  
 
W omie nie ma listwy, cały układ wspomagania jest w przekładni kierowniczej.co do reszty święta prawda, jedno zastrzeżenie, olej HIPOL nie jest dobrym pomysłem, powinien być DEXTRON, w końcu ti tylko litr i jedne 40 zł, raz na parę lat chyba należy się omesi coś dobrego
  
 
Święta prawda. A Hiplou nie używam mam tylko przekonanie do lepszych rzeczy i firm Pozdrawiam
  
 
Janusz czy ja pisalem ze oma ma listwe no daj zyc
Podawalem rodzaje ukladow kierowniczych.
No jakby mi ktory zalal hipolem to bym go z tirem zapoznal
Przeciez hipol to olej przekladniowy a Dextron to olej silowy innymi slowy hydrauliczny ale nie mylic z hydraulicznym od maszyn.
Cena zgadza sie 40 za litr jak to jest dextron II E ta literka E oznacza ze to jest juz syntetyk a dextronIID to olej mineralny i on kosztuje cos kolo 20 co do stosowania to jak instrukcja nakazuje
Pozdr
  
 
Senator, przepraszam, rzeczywiście nie pisałeś, że oma ma listwę, coś mi widocznioe padło na oczęta a skoro znasz się na przekładni, to może zregenerujesz moją, bo wzięła małpa i zaczęła cieknąć z lekka, a w wawie okrutnie dużo chcą za taką operację
  
 
No wiesz Janusz caly pic polega na tym ze to trwa a z B nie rozbieralem.No i teraz sprawa czesci no dokladniej uszczelnien czy da sie wstawic inne niz orginaly tzn czy sa takie wymiary no a po drugie to jak sobie wyobrazasz nasze spotkanie
  
 
Tylko uważajcie z tym dextronem, bo jak ostatnio zalałem wspomaganie syntetykiem (v40 2002 r) to pompa strasznie rzęziła. Po zalaniu minerałem się uspokoiło i chodzi jak trzeba. Stosujcie to co w instrukcyji. W A na peno minerał a w Be to nie wiem.
  
 
Pytanie, do tych co maja VB 3.0 z 99r
Jaki Dexron II stosowac, mineral, czy syntetyk ?