MotoNews.pl
  

Cewka zapłonowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moduł, czy jak tam To się nazywa (chodzi o te coś z czego idzie kabel WN na kopułkę), w każdym bądź razie zaczyna chyba sprawiać problemy... Czy ktoś może sprawdzić czy podczas pracy silnika (LPG, E98 - obojętnie), powinno być słychać jakiś dzwięki z tego urządzenia ? U mnie pojawiły się strzały na LPG a na E98 nierówna praca no więc wymieniłem palec rozdzielacza (24zł), niestety objaw nie ustąpił, za to zaobserwowałem charakterystyczne "cykanie" coś jakby przeskakująca iskra przy przebiciu, własnie z okolic cewki. Niestety pomimo obesrwacji w ciemności nie zaobserwowałem żadych przebić (przeskakujących iskier). Za to podczas testów wystąpiła dodatkowa "atrakcja" - przy szybkim dodaniu gazu i odpuszczeniu (silnik na wolnych obrotach, naciskam gwałtownie pedał gazu i gwałtownie puszczam, silnik dochodzi do max 2000 obr/min), silnik czasami zaczyna pracować na 3 cylindrach, ale jak przygazuję, wyrównuje pracę. Kontrolka Check engine nie zapala się.
Jeżeli ktoś może to proszę o sprawdzenie pracy tej cewki i ew. podpowiedzi gdzie szukać ? Wymieniać kopułkę ?
Przewody WN są silikonowe, z tego co się orientuję dobrej klasy. Filtr powietrza nowy, świece Bosch champion w dobrym stanie. Ponieważ kłopoty (strzelanie) zaczęło się po jeździe na oparach LPG, czy jest to związane z filtrem gazu ? Ale czemu ta nierówna praca na E98 ? nie mam pomysłów... pomocy bo nie dojadę do Borek
  
 
Eeee, to ze kalbe silikonowe to nic.

Ile maja przejechane, zagladales do nich, jak wygladaja koncowki, podczas "testow w ciemnosci" psiknales je woda?
  
 
Wodą na kable WN ?? końcówki jak nówki, zero przypaleń czy korozji, ile przejechane to nie wiem bo poprzedniego właściciela ale tak max 50 000 (auto ma 150 000, do 100 000 była gwarancja, wpisu w książeczce nie ma)
  
 
Cytat:
2005-04-26 20:53:32, Jacenty pisze:
Wodą na kable WN ??


chyba najlepszy i najprostszy sposób sprawdzenia kabli
Moje tez wygladały spoko, ale jak popsikałem to miałem dyskoteke, po wymianie autko płynniej chodzi i przyspiesza.
  
 
Tak to coś to cewka zapłonowa.Słychać cykanie.To po prostu transformator impulsowy i taka jago uroda.Gdybyś miał tyle cykli na sekundę to nie tylko byś cykał.
  
 
Cytat:
Słychać cykanie.To po prostu transformator impulsowy i taka jago uroda.Gdybyś miał tyle cykli na sekundę to nie tylko byś cykał.



He, tylko że zrobiłem próbę wodną i niestety - przewody przebijają, poza tym cewka też ma jednak przebicie - sprawdziłem i okazuje się że gdzieś pomiędzy zwojami cewki a blaszkami rdzenia jest przebicie i to takie że aż dziwne że silnik działa. Myślę że te "disco" to nie jest normalny objaw ? Bo iskier nie widać tylko widoczne jest typwe dla przebić światło, wydostające się gdzieś z wewnątrz. Gdzie i za ile można nabyć cewkę ? Sprawa jest pilna Borki tuż tuż ....
  
 
Dla wysokich napięć próby wodne to jakaś paranoja.Kto to wymyślił .Wiadomo że każda wilgoć to obniżenie klasy izolacji każdego układu elektrycznego.Wtedy zaczynają się tzw.uloty odserwowane jako świecenie wokół kabli i innych elementów wiodących prąd lub będących pod napięciem.Gdyby twoja cewka przebijała do blach to po pierwsze wypadałyby ci zapłony im wyższe obroty to silnik bardziej by czkał a ponadto dawno sfajczyłaby się cewka lub szlag trafił moduł zapłonowy.Nie twórz swych teori bo się zapedzisz sam w koszty.Lepiej słuchać ,czytać i wyciągać wnioski.Na tym forum jest na ogól bardzo dużo mądrych rad.Powodzenia.
  
 
Cytat:
2005-04-27 22:02:23, Rysiek2 pisze:
Dla wysokich napięć próby wodne to jakaś paranoja.Kto to wymyślił .Wiadomo że każda wilgoć to obniżenie klasy izolacji każdego układu elektrycznego...


Sprawdza się rozpylając mgiełkę z spryskiwacza.
Jeżeli układ WN jest sprawny niema prawa preskoczyć iskra.
Układ WN pracuje w tak dalece niekorzystnych warunkach że na taki test jest i musi być odporny.
  
 
Tylko nie pomyl się kiedyś i nie zrób testu "mgiełkowego" przy WN o innej rezystancji źródła.
  
 
A ile kosztuje taka cewka do ESPERO?? 1,5?
  
 
Cewke na razie zostaw w spokoju. Ja miałem to samo. Przewody firmy leader dwa miesiące. Cewka w nocy (sucha) iskrzyła ja sztuczne ognie na sylwestra szarpał jakby jeden cylinder nie działał,dziwny na wolnych obrotach,( silnniczek krokowy wymieniłem i nic to samo) słaby, na kablach też iskrzyło. Pierwsza myśl cewka kupiłem nową i... gó... to samo. I tu się moja wiedza kończyła dałem do elektryka i co się okazało KABLE do wymiany 2-3 tysiace km (w dwa miesiące) I więcej tych kabli nie kupwałem kosztowały 140 złotych Chciałem zaoszczędzić i nie kupiłem oryginalnych za 260 tylko za 140, kupiłem niepotrzebnie cewkę 80 zł inastępne kable jarmory 50zł abym mógł jeździć, jeden strzał w filter powietza - pęknięty ( jedyny strzał 40 tys. km), silnik krokowy 80-90 zł, elekktryk 100 zł i (świece miesiąc wcześniej kupiłem) a na końcu 260 zł nowe oryginalne kable WN.
Cewka cyka i to jest normalnie cyknięcie to impuls elektryczny.
Mam w domu cewkę za 40 zł używana - dobra
  
 
Najtaniej będzie chyba na allegro
kable 59zł
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=69418768
cewka 65zł
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=69420107
  
 
Czyli kolega twierdzi ze ta dyskoteka na cewcer jaką mam moze byc wina kabli??i po zmianie kabli moze ustac??czy to tak ma byc
Moze ktos to sprawdzi??Tylko zaznaczam ze musi byc kompletna ciemnosc
Czekam na relacje
  
 
Słyszałem o takich testach. Nie próbowałem, bo sie boję . Czasami lepiej nie widzieć. A jak na LPG nie strzela to jest dobrze.
  
 
Wczoraj, pod wpływem kolegi Tommiego przyjżałem sie swojej cewce i mam podobnie - tzn. iskier nie ma, ale widać jasno niebieskie, delikatnie pulsujące światło w szczelinach pomiędzy tym plastikiem i metalem - tak jak opisywał to Jacenty. Kable i świece nówki - mają tydzień. Więc powinno tak być Zaznaczam, ze na gazie chodzi idealnie, natomiast na PB pływają trochę obroty, lubi szarpać, a czasem przy wysprzęglaniu nawet zgasnąć.
  
 
U mnie cewka padła przy 150tkm (no gas), objawem była nierówna praca silnika i ból przy dotknięciu obudowy cewki.