Problem z termostatem???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam escorcika 1.6 16V Problem polega na tym że włącza mi się wentylator dopiero gdy wskazówka temp. jest już w całości na czerwonym polu. Czy Ten typ tak ma?? mam go od niedawna więc nie wiem wsześniej kiedy było chłodno nie zwracałem na to uwagi, teraz kiedy postoję chwilę w korku widzę jak włazi na czerwone, zaraz spada, ale włazi Co nawaliło waszym zdaniem, termostat czy czujnik temp?? dzięki za pomoc!! pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-29 18:22:42, radeusa pisze:
Mam escorcika 1.6 16V Problem polega na tym że włącza mi się wentylator dopiero gdy wskazówka temp. jest już w całości na czerwonym polu. Czy Ten typ tak ma?? mam go od niedawna więc nie wiem wsześniej kiedy było chłodno nie zwracałem na to uwagi, teraz kiedy postoję chwilę w korku widzę jak włazi na czerwone, zaraz spada, ale włazi Co nawaliło waszym zdaniem, termostat czy czujnik temp?? dzięki za pomoc!! pozdrawiam


Jezeli chcesz wykluczyc termostat - to musisz zobaczyc czy ciecz chlodzoca silnik jest puszczana na tzw. duzy obieg - czyli czy po prostu przechodzi przez chlodnice - aby to sprawdzic - zobacz czy oba weze dochodzoace do chlodnicy ten gorny i ten dolny nagrzewaja sie wraz z nagrzewaniem sie silnika - jezeli tak to oznacza to ze termostat sie otwiera i w zasadzie jest sprawny. Mysle jednak ze problemem jest czujnik ktory podaje ci temp. na konsole do wewnatrz samochodu - to jest od dolu termostatu (gorny do czujnik do komputera). Mam dokladnie ten sam problem - ale ja nie dopuszczam do wejscia na czerwone pole ( bawie sie nagrzewnica - jako chlodnica) - a dopiero w weekend bede sprawdzal czy to na pewno ten czujnik. A oto jak to zrobie :
1) wymontuje termowylcznik (ktory zalacza wentylator - znajduje sie on na gornym wezu od chlodnicy do silnika - wkrecony od dolu), wymontuje termostat - zabieram do domu i pogotouje w garnku z woda kontrolujac temp. wody - odpowiesz jezeli termostat sie otworzy , a na termowylaczniku zmieni sie opor przez zagotowaniem wody to znak ze oba te urzadzenia sa sprawne.
2) A wtedy na bank padl ci wlasnie ten czujnik od pokazywania temperatury wewnatrz samochodu. Z reszta czytajac TIS'a przeczytalem ze jest to popularna usterka w silnikach ZETEC do 98 r. ze w temeraturach otoczenia zwyklych wskaznik na zegarach pokazuje czerowne pole.

Polecam zrobic to samo jezeli chcesz byc spokojny.

p.s jezeli czegos nie rozumiesz skorzystaj z wuszykiwarki slowa kluczowe wenty* i pokaze ci wiekszosc watkow na ten temat.
  
 
zmien czujnik - koszt niewielki (ze 20zl jesli pamietam), ale sa rozne wersje (wlaczaja sie przy roznej temperaturze).
  
 
Cytat:
2005-04-29 19:47:46, Phyt0n pisze:
zmien czujnik - koszt niewielki (ze 20zl jesli pamietam), ale sa rozne wersje (wlaczaja sie przy roznej temperaturze).



Mysle ze problem nie polega w czujniku bo jest on sprawny tzn zalcza wentylator - a ze wskazanie jest na czerwonym polu - to wcale nie oznacza ze plyn chlodzacy sie gotuje.