MotoNews.pl
  

KLIMA włącza się dopiero po nagrzaniu silnika??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Układ jest pełny.
Czy to jakiś czujnik ciśnienia (tzw. bańka) ??

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu dość upierdliwego problemu .

pozdro
3
  
 
U mnie również nie włancza się od razu klima po uruchomieniu silnika (gdy jest w pozycji auto), dopiero po pewnym czasie-coprawda jest czas ok. 1 minuty
  
 
Cytat:
2005-04-30 16:22:20, Diro pisze:
U mnie również nie włancza się od razu klima po uruchomieniu silnika (gdy jest w pozycji auto), dopiero po pewnym czasie-coprawda jest czas ok. 1 minuty


I tak ma być. ECC dostaje sygnał od Motronica zezwalający na start.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-04-30 16:22:20, Diro pisze:
U mnie również nie włancza się



Diro, sorry, ale to nie do przyjęcia , w polskim nie ma głoski "an" tylko "ą", pisze się i mówi "włącza", "wyłącza", "przełącza", "dołącza" itd, przepraszam, ale to bardzo powszechny bład i osobiście mnie irytuje wyjątkowym niechlujstwem językowym, tylko sie nie obrażaj, nie o to mi chodzi.
Pozdro
  
 
A tak w kwestii samego tematu, to mam wrażenie, że "3" pytał o co innego, czy klima startuje dopieru po osiąfnięciu przez silnik jakiejś określonej temperatury pracy.
Mam wrażenie, że jedno z drugim nie ma chyba nic wspólnego, zwłaszcza w klimatrokiku, gdzie jest funkcja "studzenia " auta, gdy postoi na słońcu. Sam nie mam doświadczeń, bo niestety klimy nie mam
  
 
Witam.
Ja mam klime manualną i po uruchomieniu silnika włączam klimę
i pracuje od razu. W Waszym przypadku wydaje mi się, że opóż-
nienie może wynikać z faktu, że silnik musi ustabilizować obroty.

Janusz, popełniłeś literówki bo chyba nie robisz podlądu.

Pozdr.
  
 
Literówki robi każdy , i nie zwracam na nie uwagi nikomu
  
 
Cytat:
2005-04-30 20:58:38, JanuszGnitecki pisze:
Literówki robi każdy , i nie zwracam na nie uwagi nikomu



Myślałem, że zwracasz uwagę skoro poprzednikowi zwróciłeś uwagę na pisownię, a skoro nie to ja już uwagi nie zwrócę.

Pozdr.
  
 
Dla uściślenia.
Jak się klimatronik w B zachowuje wiem. Chodzi o to, że to nie jest normale aby się włączał w pozycji AUTO dopiero po nagrzaniu silnika. Dlatego staram się ustalić przyczynę takiego zachowania.

pozdrawiam wszystkich którym się klima włącza i włancza

  
 
3- ka, tak mi przyszlo do głowy po ostatnich bojach z przewiewem ciepłego powietrza do kabiny mimo zamknięcia dopływu pokretłem. Był w tym warsztacie gość, ktoremu naprawiali coś w klimie i mechanik sprawdzał czy włącza się jakiś mikro przełącznik przy obrocie pokrętła na max w kierunku niebieskiego pola, oraz sprawdzał czujnik temperatury w kabinie, niestety nie pamiętam gdzie jest zlokalizowany. Może za twoje kłopoty on właśnie odpowiada
  
 
Komentarz dotyczący pozycji auto:
Jeśli auto się nagrzeje w środku od słońca, to czujnik wykrywa dużą różnicę temperatur i zaraz (10-15 sekund) po włączeniu silnika zaczyna bardzo mocno dmuchać zimnym powietrzem, znaczy że układ klimy startuje od razu.

Jeśli jest odwrotnie, czyli w zimę - auto zimne, to nawiewy startują dopiero po osiągnięciu określonej temperatury przez nagrzewnicę - u mnie około 5-10 minut.
  
 
hmm ja mam klime manualna przyciskam przycisk i po kilku sekundach czuc juz chlodek, czytajac wypowiedz Janusza zaciekawilo mnie cos bo mam wrazenie ze bez klimy jest w aucie za goraco tak jak by jakies cieple powietrze sie przedostawalo minimalnie, jak najprosciej mozna to sprawdzic ?
  
 
Najprościej sprawdzić jeżdżąc bez klimy. Rano wszystko jest ok, jak się ruszy leci chłodne powietrze. Potem, jak się zostawi auto, to po wejściu z powrotem za stery już leci ciepłe. Normalnie po kilku minutach wentylator powinien przechłodzić kanały nawiewu, u mnie niestety nie był w stanie. Im częściej zostawiałem auto, a jeszcze kiedy jest upał, to włłączanie nawiewu dawało efekt jakbym włączał ogrzewanie. Pozostawało jedynie otwierać szyby, a i tak było nie do zniesienia.
Okazało się, że winowajcą było sterowanie nawiewami, po prostu klapy nie domykały się dokładnie.
Nie wiem jak to jest w aucie z klimą , ja jej nie mam, więc nie mam też żadnego zaworu nagrzewnicy.
Niemiłe jest to, że żeby się dostać do obudów nagrzewnicy, trzeba zdemontować CAŁĄ deskę rozdzielczą i schowki, panel z pokrętłami, robota straszna, ale mnie sie opłaciło, teraz mnie latem nie grzeje dodatkowo.
  
 
Poza czujnikiem nasłonecznienia, który znajduje się między nawiewami przedniej szyby, powinien gdzieś jeszcze być...
Cytat:
2005-05-01 14:12:37, JanuszGnitecki pisze:
czujnik temperatury w kabinie


Niestety ja też nie bardzo wiem gdzie on się znajduje. Poszukiwania trwają....

pozdro
3
  
 
Cytat:
2005-05-02 16:10:30, 3 pisze:
Poza czujnikiem nasłonecznienia, który znajduje się między nawiewami przedniej szyby, powinien gdzieś jeszcze być... Niestety ja też nie bardzo wiem gdzie on się znajduje. Poszukiwania trwają.... pozdro 3



a nie jest on przypadkiem w okolicach panelu klimatronika? ( za tymi dziwnymi wycięciami zrobionymi w tej wspanialej imitacji bliżej nieokreślonego "drewna")
pokrętnie ale może da się znaleźć
  
 
Cytat:
2005-05-02 16:18:35, MEGA_3 pisze:
a nie jest on przypadkiem w okolicach panelu klimatronika?


Tam ci on jest, tyle że nie przypadkiem, a z wyroku germańskich inżynierów. Jak na dwustrefową klimę, to wysyt.
Czasem może dotykać czegoś, wtedy ECC robi dziwne rzeczy, ale chyba nie takie co u 3.

pozdr, Robert
  
 
Witam; Nie wiem czy już wszystkie wątpliwości wyjaśniliście, ale klimatronik w OMCI działa właśnie w ten sposób, że za wszystko odpowiada czujnik temp. wnętrza umieszczony w centralnej części kokpitu pomiędzy regulatorami nawiewu za wycięciami imitującymi "mały nawiew”, co śmieszniejsze ten czujnik ma swój własny wiatraczek, który powoduje "pompowanie" powietrza z wnętrza kabiny. Jeżeli jest zima to klimatronik zaczyna działać dopiero po uzyskaniu temp. przez silnik, aby dodatkowo nie chłodzić powietrza w kabinie i nie "zamrażać" kierowcy. Natomiast latem, kiedy pojazd jest nagrzany na słońcu najlepiej włączyć pozycję "LO" i wtedy po chwili wieje chłodem, ale klima też dopiero po chwili przełącza się na pełną moc. No przynajmniej tak to działa u mnie i jest super
  
 
a ja klimy nie mam i zyje, ale latem bede mial nie raz ucho albo oko przewiane
  
 
Ja mam tam.
Jak rano odpalam zimna fure, klima wlacza sie do okolo 1min.
Jezeli silnik jest cieply, klima zaczyna dmuchac po kilku sekundach mrozem.

Tutaj u 3 faktycznie moze byc walniety czujnik temperatury.
Jam mam jeszcze jeden czujnik temp. na zewnatrz, pod przednim zderzakiem
od strony lewej, pod lewym leflektorem.

Najlepiej to podlaczyc TECHa i sprawdzic klime.
Ale mozna tez zrobic jakos test klimy, naciskajac jakies guziki, ale nie pamietam jakie.
Moze jakis Weteran LOB podpowie ?

Ogolnie, to bez klimy jest porazka, to jest moje pierwsze auto z klima.
Nie wyobrazam sobie auta bez Air-conditioning
  
 
Cytat:
2005-05-04 11:35:10, KOLIBERk pisze:
Jam mam jeszcze jeden czujnik temp. na zewnatrz, pod przednim zderzakiem od strony lewej, pod lewym leflektorem. {...) Ale mozna tez zrobic jakos test klimy, naciskajac jakies guziki, ale nie pamietam jakie.


Ten czujnik nie ma nic wspólnego z ECC, tylko z MIDem.
Te guziki dają reset - przytrzymać razem AUTO i OFF.
Może coś pomóc, a nie zaszkodzi.

pozdr, Robert