Co ja jeszcze moge wymienic w alternatorze??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. U siostry w fieście 1995 (silnik 1.3 CVH, taki jak w escorcie )jest taki problem, że na wolnych delikatnie żarzy się kontrolka ładowania. Ładownie po moich zabiegach OK (14.2V)
Wymieniłem w tym alternatorze:
1. Regulator napięcia
2. Szczotkotrzymacz
3. Szczotki
Następnie wyczyściłem paiperem ściernym ten cały elektromagnes, bo było troszkę rdzy, i jeszcze dałem na tokarkę te takie miedziane okręgi, po których ślizgają się szczotki, bo były rowki juz wyrobione (sorry za tłumaczenie ). Zmieniłem nawet pasek od alternatora. Założyłem i... Na wolnych lekko żarzy się kontrolka. Na wyższych obrotach sie nie swieci, a na wolnych lekko siweci. Pomóżcie, siostra bardzo na mnie liczy, a ja przyjechałem az do wrocławia jej to naprawic. Z góry dzięki za Waszą pomoc
  
 
A styki w miejscu połączenia z alternatorem ?? ..... sprawdzałeś je ??
  
 
Tak, sprawdzałem. Dośc dziwnie jest to połaczone. Z alternatora idzie kabel do rozrusznika i z rozrusznika dopiero idzie do akumulatora. No ale nic widocznie tak ma byc. Dalej mnie to nie pokoi. Przebicia jakies czy cos? Sam j uz nie wiem. Moze jeszcze jakas rade wszystkie się przydadzą!
  
 
Co mozna wymienic w alternatorze? Alternator Zaloze sie, ze tego jeszcze nie probowales
  
 
Napięcie regulowane w alternatorach stosowanych w Fordach jest w zakresie 14.0-14.6V, więc Twoje 14.2 V jest w normie.
Jeżeli masz wątpliwości to możesz jeszcze sprawdzic mostek prostowniczy, może któraś z diód dała ciała i nie przepuszcza.
  
 
Z tego co zauważyłem to nie jest fordowski alternator, tylko jakis zamiennik. W jaki sposób sprawdzić diodę, gdzie to sie znajduje, i czy jestem w stanie sam wymienic?
  
 
??
  
 
Już znalazłem. Dla zainteresowanych i szukających o podobnym w przyszłości podaje link jak wymienic diody.

link
  
 
Na przyszłość... zacznij od sprawdzenia klem akmulatora. mialem taki problem i ostatnie co sprawdziłem to klemy. Okazało się, ze "-" był poluzowany
  
 
wyciągając alternator tak i tak musiałem odpiąć kleme całkowicie pozdrawiam
  
 
Ale niech ktoś mi powie - czy jakaś spalona dioda może mieć coś wspólnego z żarzącą się kontrolką??
  
 
Do Fordów są stosowane alternatory: Magneti Marelli, Bosch i Mitsubishi, nie słyszałem o Fordowskich.
Odradzam samodzielną wymianę diód są wrażliwe na wysoką temperaturę i może szlag je trafić podczas lutowania.
  
 
Żaróweczka może Ci żażyć od niewielkich upłynności, np. jakieś zwarcie w instalacji lub w samym alternatorze.
  
 
sprawdz dokladnie polaczenia samych koncowek kabli ja mialem kiedys naderwany kabel przy oczku ktore przykreca sie do szpilki przy rozruszniku
  
 
Cytat:
2005-05-02 22:21:01, hepos pisze:
Ale niech ktoś mi powie - czy jakaś spalona dioda może mieć coś wspólnego z żarzącą się kontrolką??



Może

ps. dioda moze być spalona, albo przebita. A to dwie różne sprawy. Dobra dioda przepuszcza w jedna stronę. Spalona nie przepuszcza wogóle, a przebita przepuszcza w obie strony
  
 
Cytat:
2005-05-02 22:21:01, hepos pisze:
Ale niech ktoś mi powie - czy jakaś spalona dioda może mieć coś wspólnego z żarzącą się kontrolką??



Tak. Przebita (zwarta) dioda wzbudzająca. Ogólnie w alternatorze jest 9 diod, 6 prostowniczych i 3 wzbudzające. Przy awarii najczęściej wymienia się ich cały zespół.
  
 
WilK, dziekuje za odpowiedź i witam witam po przerwie. Miło zobaczyć Cie wśród klubowiczów OnLine
  
 
No problemo. W kniżce Sobolewskiego są rozrysowane alternatory. Na pewno Boscha, Lucasa i chyba Motoroli. I diagnozowanie usterek też jest.
  
 
A wie ktoś jak za pomocą miernika sprawdzić czy dioda jest sprawna czy uszkodzona?

Czy wystarczy sprawdzić czy przepływa przez nią prąd czy nie? i jesli przepływa lub nie to co to oznacza?W tym alternatorze jest 6 diod wysokoprądowych, nie ma żadnej niskoprądowej. Czekam na wasze sugestie, włąśnie mam mostek prostowniczy rozlutowany i nie wiem co dalej??
  
 
...bo ksiazke sobolewskiego mam na dysku a nie jestem u siebie ;(