Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() marcinator polonez Korniaktów | 2005-05-03 12:47:07 moje pytanie jest proste czy to mozliwe jest? |
Fsoliebhaber Gdańsk | 2005-05-03 12:49:11 jak nie jak tak ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-03 12:51:08 nie |
polonezcaro . | 2005-05-03 13:05:40
a jaki w tym sens ![]() |
![]() marcinator polonez Korniaktów | 2005-05-03 13:20:08 podnieść troszke moc silnika |
![]() marcinator polonez Korniaktów | 2005-05-03 13:36:10 chciałem sie tylko dowiedziec czy to jest wykonalne ![]() |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-05-03 13:46:06 Jest wykonalne, w moich "2paskach", był Chip-Tuning, tzn jest. Te 88KM zamiast 78 to konkretna różnica. |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-03 13:47:30 Chyba na PTK gdzies byl link do nowego programu do poldka, ale nie powiem na 100% czy Bosch czy Abimex. Wiem, ze dawal jakies smieszne przyrosty typu 3KM, 5Nm i zeby go wgrac musisz miec programator EEPROM. Jak dla mnie nie warte zachodu, ale jak masz programator to za free i sie da... |
![]() marcinator polonez Korniaktów | 2005-05-03 13:48:35 kiedys na allegro widziałem jakies chipy do poldka ale pewnie to sciema byla jakas |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2005-05-03 18:06:03 Wszystko jest możliwe... ale lepiej po prostu zatankuj 98 i przełącz na benzynę ![]() |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-04 02:55:14 |
![]() Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2005-05-04 05:56:32 a do boscha nie ma ? ![]() |
![]() Misiek Miłośnik FSO ![]() Skoda Octavia Gdańsk | 2005-05-04 08:51:45 Kiedyś na stronie bodaj V-Tech był dostępny plik do zaprogramowania nowego epromu, ściągnąłem go i zaprogramowałem i na tym się skończyło ![]() |
![]() schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-05-04 08:52:53
Ja też miałem podobny pomysł ( tyle że mam wtrysk Bosch ), ale odwiódł mnie od tego potencjalny wykonawca usługi p. Godula - stwierdził on że da to przyrost mocy do 5 % ( ! ) , a koszt to nie tylko przeprogramowanie chipa , ale w pamięci należy doliczyć kilka godzin spędzonych na hamowni ( koszt hamowni + benzyna ) |
profil-usunięty | 2005-05-04 09:00:35 a czy ktokolwiek zadał sobie pytanie jakim cudem to ma działać???
to co można poprawić w chip-ie Abimexa, to mapa zapłopnu (poprawiać inżynierów z profesjonalnym stanowiskiem badawczym silników spalinowych? można wydłubać rezerwy z silnika i tak nietrwałego jak napis patykiem na plaży po to by przejechał o 1/3 przebiegu mniej) oraz dawkowanie paliwa (które zmienić można jedynie w otwartej pętli sprzężenia zwrotnego - przy trybie zamkniętym komputer i tak słucha się czujnika EOS) sprawić żeby smok chlał jeszcze więcej niż chla? hmmm.... ciekawa to koncepcja tylko chyba nie warta świeczki. Lepiej popracować nad tym by ilość kucyków pojawiająca się na kołach nie była ograniczana oporami hamulców, rozklekotanych skrzyń biegów i wyjących mostów... A skąd wiadomo, że nowa mapa zapłonu jest dostosowana do akurat Waszego silnika? |
CAmaRO Miłośnik FSO Polonez CARO Pure delight... | 2005-05-04 14:08:31 O ile ja wiem to chiptuning wolnossącego silnika da Ci max 10% więcej mocy ( ![]() Diesle i silniki turbodoładowane to 25% i wyżej....ale to juz inna historia. |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-05-04 14:11:41
|
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2005-05-24 00:55:02 Czy ktos juz testował ten plik z V-techu ? Podobno auto na nim nie chodzi a będe zmuszony prawdopodobnie wgrac go do swojego kompa i nie chciałbym niespodzianki. Nie chodzi mi tutaj akurat o te przyrosty mocy tylko o fakt ze zmieniam silnik z 1,5 na wiekszy i interesuje mnie zmieniona mapa zapłonu, i czy jest to plik do wersji z sonda lambda czy bez niej. A moze ktos z Was wie gdzie znajduje jakis "zwykły" bin do 1,6 ? |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-05-24 09:51:46 O ile mapa wtrysku nie wpłynie praktycznie na osiągi auta na LPG to prawidłowa modyfikacjia mały zapłonu może conieco poprawić. Niestety jednak jak dokładnie modyfikować mapę zapłonu to nie wiem. Szkół jest kilka od statycznego wyprzedzenia zapłonu o kilka st. aż do takich kombinacji jak wyprzedzanie zapłonu w zakresie niskich i średnich a opóźnianie w zakresie wysokich.
Sprawa do przemyślenia i przetestowania najlepiej na hamowni podwoziowej. Pomyślcie panowie CHIP do poldka zasilanego LPG. Tego chyba jeszcze nie ma żadna marka ![]() |