MotoNews.pl
  

[125p]przełożenia skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Możecie podać mi jakie skrzynie pasują do fiata i jakie mają przełożenia na poszczególnych biegach!!!


POZDRO
  
 
W samych seryjnych skrzyniach PN/DF występowało dość sporo różnych przełożeń...

przykładowo:
po '93......przed '93....2,0 (132)..... 4ka '80 ("górska")

1.3,830.....3,778........3,612..........3,75
2.1,971.....1,944........2,045..........2,30
3.1,321.....1,307........1,357..........1,49
4.1,000.....1,000........1,000..........1,000
5.0,806.....0,803........0,870..........------
R.3,574.....3,526........3,244..........3,87


dokładny rozpis - arkusz 2
  
 
dzięki Nomad ale mam jeszcze pytanko czy wszystkie te skrzynie wejdą mi pod seryjny silnik??



POZDRO
  
 
Nomad, dlaczego nazwałeś skrzynię 4kę z 1980 "górską"?
  
 
oprócz skrzyń z innych "gatunkowo" silników (131/132 . ford , rover) to każda pasuje do silnika seryjnego - zresztą tą z rovera też można dopasować - inna obudowa i wałek btw. ja tak mam (ale to to samo co zwykła od 1,5/1,6 po 93roku)

co do "górskiej" - bo tak była nazywana nawet w fabryce - miała inne przełożenia niż zwykłe 4'ki

dla porównania przełożenia zwykłych:

do 1987 roku:
I bieg II bieg III bieg IV bieg V bieg wsteczny
3,753 2,132 1,378 1,000 - 3,867

lata 87-91:
I bieg II bieg III bieg IV bieg V bieg wsteczny
3,778 1,944 1,307 1,000 - 3,526


PS. Jeśli auto ma mieć niezłe przyspieszenia i nie jeździć po mieście to najlepszym wyborem jest 4'ka albo "górska" (ciężko znaleźć) albo ta z przed 1987 roku
Jeśli jw. ale z jazdą na dłuższych trasach no to 5'ka po 1993roku
  
 
Ej, zaraz zaraz - ja mam skrzynię czwórkę z 1980 roku, z pionowym drążkiem - czy to jest ta "górska" właśnie, czy równolegle z nią montowali też "zwykłe" czwórki?
Ja się tu cały czas zaskakuję!
  
 
Były montowane równolegle... a na dodatek "górską" jest cholernie ciężko znaleźć.. rocznik 80 jest dość mocno orientacyjny gdyż w instrukcji właśnie z tego roku były dane "górskiej"....


Niestety na chwilę obecną chyba nikt nie potrafi rozszyfrować wyposarzenia 125p dysponując numerem VIN (a niestety kodowanie w polonezach jest juz inne)

musiałbyś pomierzyć przełożenia.. albo poprzez liczenie zębów... albo poprzez liczenie obrotów - wrzucasz bieg i kręcisz wyjściem np.10razy, licząc jednocześnie obroty na wejściu (przy takich różnicach w przełożeniach nie powinno to stanowić jakiegoś ogromnego problemu...)
  
 
A czy dostane gdzieś jeszcze przekładnie główną od fiata1300??

I jeśli tak to za ile mniej więcej chodzą?


POZDRO
  
 
Cytat:
2005-05-05 08:18:46, chojnas pisze:
A czy dostane gdzieś jeszcze przekładnie główną od fiata1300??


Hmmm...
Chodzi o most tylny jugosłowiański?
Napewno da się to kupić, inną sprawą jest znalezienie takiego za dobrą kasę i w dość dobrym stanie.
Zależy jak się trafi, ceny powiedzmy od 100 do 300 średnio.
Most poloneza zrobił się głośny?