MotoNews.pl
  

Rola i budowa tlumika ktory jest zaraz za katalizatorem ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie czy ktos sie wie jaka jest roal i budowa tlumnika zaraz za katalizatorem
  
 
powoduje że nie masz głośnego wydechu i trzyma dodatkowe konie. A jeśli chodzi o budowę to ci nie pomogę , wiem że jet tam komora owinięta dodatkowo watą dla lepszego tłumienia
  
 
I tu nie weim co mam robic wywalilem katalizator i wstawilem strumiennice. Pytalem sie MackaGT czy wlasnie ten tlumnik przeszkada napisal mi ze to jest tlumnik przelotowy ktory nie stawia zadnych oporow . Powiedzcie mi co mam robic ?
  
 
wywal go i wstaw sportowy. ja miałem stumiennicę przelot zakończony pustą puszką na końcu rycał i dał trochę koni
  
 
MaciekGT mowil ze nie mam sensu wywalc tego sirodkowego moj mechanik mowi ze jak go zostawie to zastapienie strimiennicy nic nie da :

  
 
Strumiennica nic Ci nie da. Daj spokoj. Jak masz zapchany tlumik czy katalizator to czego bys nie wstawil to odczujesz roznice, ale nie wierz w cuda, ze zastapisz tlumik kawalkiem rury i to cos zmieni. Wydech tez jest specjalnie wyliczony i pochopne zmiany moga nawet zaszkodzic a nie pomoc. Jedynie tylne tlumiki moga dac max do 3-4KM. Czy warto Nie wiem....
  
 
Znachu przy seryjnych gratach silnika 1,8 wstawienie strumiennicy (czy też pseudo - strumiennicy jaką jest popularny, łuskowy (?) Jones) nic Ci nie da, a przynajmniej żadne zauważalne efekty

Modyfikacja układu wydechowego to, wbrew temu co praktykują domorośli tunerzy dość złożony i skomplikowany proces. Generalna zasada jest taka, że im element wydechu znajduje się liżej głowicy, tym większe jego znaczenie (wpływ) na pracę silnika. Jak więc widać najistotniejszym z elementów wydechu będzie kolektor. Poza tym w silniku wolnossącym modyfikacja wydechu wymaga znacznie dokładniejszego doboru komponentów, niż w jednostkach doładowanych jeśli mamy zamiar osiągnąć w ten sposób możliwe do wykorzystania przyrosty mocy i momentu.

Kolejna sprawa to fakt, że wzorowanie się na autku Maćka nie jest najlepszym pomysłem, gdyż tamto przebudowane było od podstaw, wliczając w to głowicę, dolot i co istotne - elektronikę. Była to jednostka niemalże N- grupowa.

A co do nomenklatury... nazywać tłumik za prawie 400 zł. full wypasem to delikatnie mówiąc - profanacja

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
to ja sie podczepie co lepiej zrobić:

1) założyć kolektor wydechowy rurowy w stylu by el-tec
2) założyć kolektor wydechowy rurowy od silnika C20XE

koszt pierwszego to ok 800 zł
koszt drugiego to ok 300 zł

weług mnie lepszym rozwiązaniem bedzie wersja 2 i nie poprzez koszty, niewiem w oparciu o co el tec robi te kolektory czy je wylicza itd, a ten drugi jest zrobiony przez opla tylko że do silnika 150 km no i chyba ecoteca 136 km.
Dodam że mój silnik lekko się bedzie różnil od tego w espero 1.8.
Co będzie lepszym rozwiązaniem ???

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Domyślam się, że oplowski kolektor to 4-2-1.
Jeśli montujesz głowicę z kadeta/astry do motorka o zbliżonej pojemności to oplowski będzie wskazany

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
dokładnie o to mi chodzi, głowica bedzie mam nadzieje że niedługo niemam zabardzo kiedy jej skończyć, w kolektorze od xe trzeba bedzie zmienic flansze no ale to jest kosmetyka

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Srodkowy tłumik jest w pełni przelotowy i jego usunięcie raczej nic nie poprawi. Jedyny efekt usunięcia to zwiększony hałas...
A kolektor od Opla nie bardzo pasuje bo jest inna miska olejowa, smok jest z drugiej strony i przeszkadza... wiem bo sprawdzałem