| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-05 12:40:42 Nie zapomnij o kolku walka posredniego, ma byc bodajze 36st odchylony znacznik od pionu zgodnie z ruchem wskazowek zegara. I po ustawieniu dla bezpieczenstwa wez klucz do reki, zaloz na srube walka rozrzadu i zrob ze 2 obroty pelne, zeby sprawdzic czy nie ma kolizji. Co do duzego kola to nie wiem, mam namalowany swoj znacznik. |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-05-05 16:44:36 |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-05-05 16:46:19 |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2005-05-05 16:48:08 No k... teraz dobrze:
Rozrzad |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-05-05 18:19:34
niezły schemat ale może i ten bedzie pomocny ![]() |
automatic | 2005-07-04 15:17:16 a teraz pytanie też o rozrząd - gdzie dostanę małe koło rozrządu !
bo moje źródełko wyschło a będę potrzebować 3-sztuki! |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-07-05 01:47:25 We Wrocku nie ma problemów . EMF u Was nie ma? |
Jacek_G Fiat 125p Ruda Śląska | 2005-07-05 22:58:37
niewykluczone, tylko jaki sens jezdzenia z 11-16KM pod maska
![]() |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-07-05 23:36:09 O jeden ząbek da się na pewno. O 2 też (przy mojej ciachnętej na maxa głowicy udało się tak zrobić z wałkiem ssącym-wydechowy był opóźniony o 1). Przefazowywanie o 3 to już spore ryzyko bez powiększania frezów w tłokach na zawory (obawiam się wręcz, że od razu będzie brzdęk i po zaworach) |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-07-06 00:02:10 a czy przypadkiem wam sie cos nie pochrzanilo z zabkami???????
moim zdaniem to jest mowa o stopniach / wszystko w granicach nie wiecej niz 1 zabek/. i sprawa jest taka ze jak przestawiasz w jedna strone to podnosi sie moment na dole kosztem mocy na gorze. a jak dasz w drugom strone to tracisz moment zyskujac moc na wysokich obrotach. widzialem kiedys artykul w gazecie z wykresami z hamowni i to napewnpo nie dochodzilo do 15 % ja kiedys zalozylem za groba uszczelke pods glowice walki sie przestawily minimalnie i juz czulem ze jest inaczej ale najlepiej jezdzio mi sie na ustawieniu na 0. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-07-06 17:51:08
Spokojnie - nic się nie pochrzaniło. Jakkolwiek ja moge się podpisać tylko pod przefazowaniem o 1 ząbek na każdym kole obu wałków. Nie wiem co tam u siebie Seru poprzestawiał (bo ja mu ustawiłem +/- 1 ząbek na odpowiednich wałkach) ale żeby sobie pozwolić na więcej to raczej wymagane by były dodatkowe przeróbki. Poza tym dość mocno zmienia się charakterystykę takiego silnika co dla przeciętnego użytkownika może być dość męczące.
Oczywiście racją jest, że przefazowując rozrząd (dohc ma tą zaletę, że osobne wałki pozwalają robić to dla obu roadzjów zaworów, co umożliwia zmianę nie tylko przefazowania w jedną stronę, bo wałki można przestawiać w przeciwnych kierunkach) uzyskuje się w jakimś ograniczonym zakresie zmianę charakterystyki jednostki napędowej. W przypadku 2.0 robi się to po to, żeby przenieś moment nieco wyżej (bo jest dość nisko) ale i uzyskać nieco koników - oczywiście jest to nastawienie "dwójki" na sportową jazdę, co "należycie" odbija się na trwałości silnika (w szczególności panewek korbowych , o czym się już wielu, a szczególnie jeden taki uliczny rajdowiec już zdołał przekonać). |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-07-06 23:39:47 Mam dosć na tematu rozrządu w DOHC. Burza tym bardziej. Pozdrawia was v-ce prezes fan klubu DOHC ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-07-16 21:30:07 nie na 100% ale zdaje sie od 3.25mm ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |