Skrzynia biegoof od bisa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko czy skrzynia od bisa bedzie pasowala do eleganta czy trzeba bedzie stosowac takie przerobki jak w przypadku skrzyni od cienkiego???
  
 
bo wiem ze skrzynia do bisa ma dluzsze przelozenia do zwyklej 650 ki pomozcie bo mnie to pytanko strasznie meczy ostatnimi czasy....
  
 
z tego co pamietam walek sprzeglowy pasuje, trzeba przelozyc kolnierz skrzyni - obudowe sprzegla
  
 
A mi się wydaje że srzynia od bisa ma krudsze przełożenia
Bo:
Bis jeździ na felgach 13' gdyby nie zmieniono przełożeń w skrzyni bis strasznie by przyśpieszał ( no, powiedzmy gorzej) gdyby zastosowano dłuższe przełożenia nie przyśpieszałby wcale
aby jakoś mu to wychodziło zastosowano przełożenia krudsze.
I teraz:
jeśli założymy skrzynie Bis do 650 na kołach 12' to mamy lepsze przyśpieszenie...
jeśli się myle to mnie poprawcie....
pozdro
  
 
niestety sie mylisz... przełożenia w bisie są dłuższe, a koła chyba nie mają tu nic do gadania bo koło 13 calowe z oponą 135/70( seryjne ogumienie bisa) jest o 0,5cm niższe niż koło 12 z oponą 135/80
  
 
w takim razie po cholere zakładać skżynie z bisa???
nie kumam , wydawało ni się że dla przyśpieszenia bo wg. mnie za szybka jazda maluchem( 140 i więcej) to nie jest nic ani przyjemnego ani bezpiecznego... coś mi tu nie pasuje
niech mi to ktoś wytłumaczy
  
 
w kwestii przelozen skrzynia od bisa rozni sie tylko i wylacznie DYFREM. niczym wiecej. w bisie jest dluzszy. przekladasz z 650ki tylko kolnierz skrzyni i to wszystko
  
 
Cytat:
2005-05-05 20:13:49, wuszy pisze:
w takim razie po cholere zakładać skżynie z bisa??? nie kumam , wydawało ni się że dla przyśpieszenia bo wg. mnie za szybka jazda maluchem( 140 i więcej) to nie jest nic ani przyjemnego ani bezpiecznego... coś mi tu nie pasuje niech mi to ktoś wytłumaczy



tutaj jest porownanie, ktore kiedys tam sobie wyprodukowalem. Tera po co - po to aby przy predkosci maksymalnej samochodu miec miejsze obroty. Ja zalozylem to do 900 po to aby silnik mial spokojniejsze obroty "w trasie", miej palil itd..
pzd c.
  
 
dziekuje o to mnie wlasnie chodzilo dziekuje za ppomoc chodzilo mi o to wszystko pozdro 4 all
  
 
z tego co widze to po złożeniu samego sprzegła z bisa już sie lepij jedżdzi 650 nie ma sarpnioęc przy ruszaniu itp
  
 
wlasnie miedzy innymi mi o to tesh chodzi czyli nie bede musial przerabiac kolnierza w skrzyni aby pasowal do mojego eleganta????? :>
  
 
kołnierz jest inny będziesz musiał przekręcić kołnierz z zwykłego malana przełożenia są dokładnie takie same dyfer ma zdaje się o jeden ząb więcej więc bis w efekcie ma dłuższe pzrelożenie i szybciej chce jechać a gożej przyspieszać ale to już chyba Zoltar powiedział.
  
 
Przy zmianie kołnierza morze zacząć wyć skrzynia wiec z tym jest rużnie.
Ja ma taką skrzynie z bisa u siebie założoną i problem z miazdzeniem i goleniem zebów minoł i jest fajna na KJS-y. A przyspieszenie wiadomo spadnie ale jak sie ma motor porobiony to na ulice fajna jest
  
 
Tak sobie mysle ze skorto Bis ma dłużesze przełożenie główne to moze mozna by dorobić krótsze przełozenie główne... po co skracac psozczegolne biedi jak moznaby cos takiego skolowac.. tylk oz drugiej strony czy to mialoby sens... w sumie i tak pozostane przy planach zlozenia krotkiej 2,3,4 ale pomarzyc zawsze mozna
  
 
Cytat:
2005-05-06 18:17:47, DrDeath pisze:
Przy zmianie kołnierza morze zacząć wyć skrzynia wiec z tym jest rużnie. Ja ma taką skrzynie z bisa u siebie założoną i problem z miazdzeniem i goleniem zebów minoł i jest fajna na KJS-y. A przyspieszenie wiadomo spadnie ale jak sie ma motor porobiony to na ulice fajna jest



A czemu niby miałaby zacząć wyć????? Wyć może jak nie nalejesz oleju do niej, jak jest zgolone koło zębate jakieś, alne na bank nie z powodu przekładki. Kołnierz zmieniasz i już skrzynia ponoć niezłą alternatywa jak zakładasz krótkie 2,3,4 i wtedy sie nadaje na kjs ale tak sobie po prostu to odpowiedzcie sobie co wam potrzeba na kjsie przyspieszenie czy predkosc max.
  
 
Cytat:
2005-05-06 18:38:53, Kuner pisze:
Tak sobie mysle ze skorto Bis ma dłużesze przełożenie główne to moze mozna by dorobić krótsze przełozenie główne... po co skracac psozczegolne biedi jak moznaby cos takiego skolowac.. tylk oz drugiej strony czy to mialoby sens... w sumie i tak pozostane przy planach zlozenia krotkiej 2,3,4 ale pomarzyc zawsze mozna



Eee tam.
Co jak co, ale jedynki to ja bym nie skracał.
Na ciasne kjs-y krótkie 2,3,4 byłyby jak najbardziej na miejscu
I hol by się w sumie przydał na dojazdówkach

  
 
Cytat:
2005-05-06 18:38:53, Kuner pisze:
Tak sobie mysle ze skorto Bis ma dłużesze przełożenie główne to moze mozna by dorobić krótsze przełozenie główne... po co skracac psozczegolne biedi jak moznaby cos takiego skolowac.. tylk oz drugiej strony czy to mialoby sens... w sumie i tak pozostane przy planach zlozenia krotkiej 2,3,4 ale pomarzyc zawsze mozna



Seryjny malczak ma 8 zębów na wałq ataqjącym, bis ma 9, a 500...... 7 (przynajmniej ta z poczatqw produkcji). Qba cos wspominal ze za XXXEuro mozna cos takiego na zachodzie zaqpic, ale to moze niech on sie wypowie.
  
 
Cytat:
2005-05-06 18:39:30, kaza pisze:
A czemu niby miałaby zacząć wyć????? Wyć może jak nie nalejesz oleju do niej, jak jest zgolone koło zębate jakieś, alne na bank nie z powodu przekładki. Kołnierz zmieniasz i już skrzynia ponoć niezłą alternatywa jak zakładasz krótkie 2,3,4 i wtedy sie nadaje na kjs ale tak sobie po prostu to odpowiedzcie sobie co wam potrzeba na kjsie przyspieszenie czy predkosc max.



a dlatego ze otwory na gniazda lozysk dyferencjalu sa obrabiane w komplecie z korpusem, tak wiec inny kolnierz moze ale wcale nie musie wspolgrac z korpusem skrzyni, ale moze i sie udac, czasami silnik w motocyklu da sie zlozyc na 2 roznych polowkach a czasami nawet nie obroci sie skrzynia
  
 
A wyc wyje bo nie jedną skrzynie robiłem i wiem. Teraz jak robiłem przekłądke to obie skrzynie sprawdzone były po remoncie widziałem jak jeżdżą i było ok a po przekłądce mi zaczeła wyć. A co do Kjsów to kazdy lubi co innego to niebede nikogo negował Prothos ma racje tylko na mieszanie w biegach też jest strata a jak masz długą 1 to tak jakbyś miał krótką 2 ale przypieszenie mniejsze ale według mnie to tez zalezne od charakterystyki silnika i jak kto jezdzi

Pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-07 06:59:55, DrDeath pisze:
A wyc wyje bo nie jedną skrzynie robiłem i wiem. Teraz jak robiłem przekłądke to obie skrzynie sprawdzone były po remoncie widziałem jak jeżdżą i było ok a po przekłądce mi zaczeła wyć.


Bo oprocz zmiany kolnierza trzeba tez wyregulowac luz miedzyzebny pomiedzy walkiem atakujacym i talerzem dyfra. Dlaczego nikt o tym nie mowi? Przeciez wlasnie z powodu zle wspolpracujacych tych elementow jest halas w postaci wycia.