MotoNews.pl
  

Chip tuning

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49671068
co sadzicie o tej aukcji?
  
 
wpłać te 8zł do mnie na konto, przynajmniej jakiś pożytek z tego będzie
zwykły oporniczek przez który silnik chodzi cały czas na "ssaniu" - wzbogaca mieszankę, tylko po co to komu jeśli powietrza i tak będzie miał za mało coby AFR było takie jakie powinno być?
Coprawda jest przypadek u gościa w primerze który opornik dobrał sobie eksperymentalnie na hamowni



"opornik 2K załanczany z kabiny i podpinany do czujnika temp. cieczy chłodzącej (wykres niebieski)"
  
 
to w praktyce oprócz nieco lepszych osiągów oznacza sporo większe zużycie paliwa, no i silnik będzie pracował na bogatej mieszance to zdaje się też niezbyt szczęśliwe rowiązanie????
  
 
wzbogacona mieszanka nie jest zła, o ile silnik się nie przelewa (wtedy jest prawdopodobieństwo zmywania filmu olejowego)
bardziej niebezpieczna jest uboga mieszanka, ze względu na wyższą temp w komorze spalania i spalanie stukowe...
  
 
Spalanie stukowe to za wczesny zapłon, jeśli za bogata mieszanka, wtedy niespalone paliwo zbiera się w wydechu i może zapalić się w układzie wydechowym, i rozzerwać tłumik
  
 
ale backfire jest faaaajny
i laski nań lecą po coś w końcu na allegro są te flame-kity
  
 
Cytat:
2005-05-05 20:48:00, JanuszGnitecki pisze:
Spalanie stukowe to za wczesny zapłon,



a nie samozaplon?
  
 
Panowie, czy ktoś z Was ma podniesioną (w jakikolwiek sposób) moc silnika, tylko poważnie. Ja wiem, że chip, strumienica, filtr i inne. Ale proszę tych, co wiedzą coś z autopsji i mogą coś sensownego polecić. Pzdr

PS. Dotyczy benzynowych.
  
 
Spalanie stukowe to:

następuje zapłon mieszanki stanowczo za wcześnie przed GPT
(górne położenie tłoka)

przyczyną może być:

1. za wczesny załon
2. niewłaściwe paliwo, które nie spala się całkowicie i tworzy nagary w komorze i na tłoku (nagary się "palą" i zapalają
mieszankę zanim pojawi się iskra
3. spalanie ubogiej mieszanki (rozgranie elementów komory spalania do dużej temperatury, mieszanka się zapala od tych
gorących elementów)
4. za duży stopień sprężenia (rozgrzewanie elementów
komory spalania)
5. niewłaściwe świece (świeca jest za gorąca i zapala mieszankę przed pojawieniem się iskry)

coś tam by się jeszcze wymyśliło...

Edit:

co do mocy silnika to fakt, iż silniki spalinowe
osiągają max mocy przy bogatszej mieszance lambda = 1.1

AFR 13-13,5 (jeżeli sterownik auta nie potrafi zejść z
afr'em do tej wartości to można mu w tym pomóc)


[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-12-15 09:19:24 ]
  
 
Ja mam ale nie własnoręcznie hehhehehhe , no poczęści coś tam zrobiłem.
Głównie to irmscher tunnigował moje silniki.

Moja rade na tunnig:
1. Kupic mocniejszy samochód/silnik bo dłubanie w aucie nie wiele daje a koszty są zabojcze.
2. MASA zabija więc zbić masę swoją albo auta .

I traktuj moje rady poważnie.
Jak będzisz miał szczegółoww pytania dotyczące konkretnego silnika/konkretnych modyfikacji to pytaj.

spalanie stukowe=zbyt wczesny zapłon=samozapłon
przyczyny podał Marek.
  
 
To skoro tak, Piotrze, to dobrze, parę laickich pytań ?
wiem że mogę do mojej omy wstawić bez specjalnych kombinacji C30... i C40... tylko skąd to wziąść w miarę dobre z osprzętem ?, bo przy obecnych cenach omeg to chyba bardziej opłaca się kupić kompletną
I teraz drugie, chyba po wymianie silnika wypadałoby wymienić całe przeniesienie napędu na koła ?

Ale wolę konkretne pytania przełożone na pieniądze,
Ile wyniósłby kompletny SWAP na C30NE lub w marzeniach na C40NE ?


  
 
Pewnie Ci chodzi o C30se... i C40se bo było tylko 39ne, C36ne o ile dobrze pamietam (oczywiscie i c30ne ale to inna liga).
Ostatnio widziałem silnik c30se za 700 zł wraz z kompem i wiązką. Do tego skrzynka R28/25 - 300-500 zł?
Tylny most za 300-700 złotych z półosiami/szperą.
Wał ? nie znam ceny 300-500????
Komplet rozrządu - cena sklepowa bez małego napinacza około 1600 zł jak ktoś chce taniej to nie szuka innych mozliwości.
Nowe sprzęgło za 1200 cena sklepowa.
Razem około 4000-5000 tys jesli chce się dobrze zrobić.

Co do C40se to jest tego mało, bywaja senatory za około 4000-7000 tys euro. Czasami się trafi silnik od 3000-5000 tys. euro ale sam silnik to za mało bo trzeba mocniejsze sprzęgło i mocniejszą skrzynkę. Orginał skrzynki irmscher to około 2000-3000 tys euro. Most i wał te same co w c30se.
Wychodzi, że lepiej jest kupić całego senia. Trzeba pamietać, że będzie co nieco nad tym cudem popracować.
Myslę, iż 5 tys euro za senia, plus około 2500 euro na szilfy i będzie super bryka.

Tak niestety to wyglądają realne ceny ....
W cuda za około 2 tys euro za silnik to ja nie wierzę i takich poki co nie widziałem. Dopaść senia w manualu to mały cud!
Widziałem wystawione evo 4.0 za 10 tys euro i powiem, że to dobra cena jest. Swoja jakbym miał oddać to (z dwoma silnikami) za podobną cenę.

Po wykonaniu i szilfach będzie to bardzo szybkie auto (szczególnie jak się to wrzuci do omegi, senio jest cięższy). No ale frajda wielka gdy mało, które auto może podskoczyć powyżej 200 .
Bo chyba po to się "cóś takiego robi.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-12-15 17:44:07 ]
  
 
No i konkretna odpowiedź , dziękuję bardzo, to widzę, że na razie tylko w zasięgu C30se, ale i tak byłoby bardzo dobrze.
A myślę, że wału nie trzeba byłoby zmieniać, przy nominalnej średnicy wału, siła skręcająca jest redukowana 20-krotnie, także powinien przenieść te 100 Nm więcej

  
 
Do wymiany 1 polowka walu od strony skrzyni gdyz po poprostu bedzie on za dlugi .Reszta jest ta sama ogolnie wszystkie maja ta sama srednice ale sa rozne dlugosci.