Ktory plyn hamulcowy wybrac?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
moze ktos doradzic mi ktory plyn hamulcowy wybrac?
chcialem zmienic i najpierw poszukalem na allegro:
oto co znalazlem:

1). Jurid DOT 5.1
2). EBC - dwie opcje

jezeli chodzi o ten jurid to potrzebuje dwa opakowania, najchetniej bym wzial ten lepszy EBC (juridowi jakos nie ufam) ale jest znacznie drozszy (2 opakowania), wlasciwie jestem zdecydowany na EBC ale ktory?
i jescze jedno pytanie, chce zmienic tylnie bebny na wieksze (Mk7 '98, 1.6 16v) - gdzie szukac, jakie?
a moze poszukac gdzie indziej??

dzieki za kazda rade,
pozdrawiam
  
 
co do płynu to nie wiem, ale osobiście nie widzę sensu zakładania wiekszych bębnów... jeżeli juz to zmiana na tarcze, ale bębny na bębny....
  
 
Cytat:
2005-05-06 14:50:07, Kielek pisze:
co do płynu to nie wiem, ale osobiście nie widzę sensu zakładania wiekszych bębnów... jeżeli juz to zmiana na tarcze, ale bębny na bębny....



Też takiego sensu nie widzę. Jak już to tarcze, sam chybą będę taki przeszczep roić (cała belka), ale to później.

Ja zalałem Castrolem i jestem zadowolony.
  
 
najważniesze aby płyn był zgodny z istrukcją ,a dokładnie temperatura wrzenia czyli tzw DOT KTÓRE OKREŚLA TEMP.WRZENIA W ESINKA STOSUJEMY DOT-4
  
 
Poleam Ci "normalny" DOT 4 z pewnego źródła, które bynajmniej Allegro nie jest i znacznie tańszy np Castrola lub Elfa.......wybór jest duży. Wazne by był on świeży i szczelnie zamknięty
  
 
słyszałem ostatnio takie opinie /nie wiem czy jakoś są potwierdzone/ że jeżli stosowany był dot4 to nie należy zmianiać go na dot5 /podobno może się układ hamulcowy rozszczelnić - podobnie jak silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny/
  
 
.. a ja polecam płyn ATE ..... doobry i taani ..... .....
  
 
ja mam DOT 4 i jestem zadowolona, a slyszalam ze to sa najlepsze plyny wiec polecam DOT 4
  
 
ok, dzieki wszystkim za rady,
macie racje, a co do allegro to faktycznie to jest malo pewne zrodlo....
poszukam czegos w sklepie,
a co do hamulcow to chyba sprawie sobie po prostu nowe bebny a na przod skombinuje tarcze i zaciski od RSa
pozdrawiam
PS.juz niedlugo beda fotki w profilu
  
 
to jak juz jestesmy przy plynie hamulcowym czy sa jakies kryteria kiedy wymienic ?? np przebieg czy cos takiego.
  
 
PŁYN HAMULCOWY ZMIENIAMY RAZ NA 2 LATA ZE WZGLĘDU NA TO IŻ PŁYN PRACUJE W CIĘZKICH WARUNKACH I Z CZSEM TRACI SWOJE WŁAŚCIWOŚCI TZN NAJWAŻNIEJSZĄ TEMP WRZENIA SIĘ OBNIZA PRZEZ CO PRZY GWAŁTOWYCH HAMOWANIACH SKUTECZNOŚC MALEJE ,NIE MYLIC Z FADINGIEM BO TO INNA HISTORIA LECZ POWIAZANE ZE SOBĄ TRAM TEZ ISTOTNY WPŁYW MA MATERIAŁ Z KTÓREGO WYKONANA JEST TARCZA I KLOCEK
  
 
W MKVII co 3 latka.
  
 
ja nastawiam sie w najblizszym czasie na wymiane przewodow hamolcowych to przy okazji wymienie plyn,

a ile plynu wchodzi do MK VI?? i jaki moze byc koszt takiej wymiany??