MotoNews.pl
  

Remont zawieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy i kolezanki.Kompletnie padlo mi zawieszenie przednie i tylnie w moim poldku.Prosze podajcie rozne przyklady co do zastosowania elementow typu amortyzatory , resory i sprezyny aby poprawic warunki jezdne samochodu (chodzi mi o lekkie usztywnienie i lepsze prowadzenie na kretych drogach) z gory dziekuje.
  
 
Ja polecam usztywnić amorki, usztywniłem wszystkie cztery i wprawdzie przy małych prędkościach poprawy prowadzenia nie zauważyłem, ale koło 100km/h i wyżej prowadzi się znacznie bezpieczniej i równiej...
  
 
Cytat:
2003-02-23 10:23:07, SPAjK pisze:
Ja polecam usztywnić amorki, usztywniłem wszystkie cztery i wprawdzie przy małych prędkościach poprawy prowadzenia nie zauważyłem, ale koło 100km/h i wyżej prowadzi się znacznie bezpieczniej i równiej...



sam utwardzałes ? czy robiłes to w firmie zajmujacej sie regeneracja amortyzatorów.
Jesli w zakładzie to ile zapłaciłes ?

  
 
Jakie zastoswać sprężyny amortyzatory i resory (jakich firm)?
Lub od jakich samochodów?
  
 
Utwardź amorki albo kup komplet nowych duo-control z krosna. Co do sprężyn - zetnij seryjną o 1 zwój (można bez ściagania z samochodu - mała tarcza w diaksie robiłem tak z powodzeniem w 3 furach) albo załóż z TRUCKA skróconą o 2 zwoje. Wysokość sprawdzona doswiadczalnie - jest idealnie - ani za nisko ani za wysoko. Jeśli chcesz niższy tył mozesz skrócić o pare cm tylne wsporniki resorów (te "listwy" mocujące tył resoru - skrócenie i nawiercenie nowych otworów)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czy ktos ma adres strony krosna dot. amortyzatorow, ja jej nie moge znalsc.
  
 
panowie co tak słabo?? Dajcie wiecej propozycj na ten temat. Głównie chodzi mi o resory ,jakie wstawić? Czy od trucka kombi, czy wzmocnione itp.
Proszę o pomoc w tym temacie.
  
 
Yaros poszukaj tego tematu na naszym forum, ten temat byl kilka razy walkowany ;)
  
 
wstaw od tatry - dupa sięgnie nieba i będziesz sie zsuwał z siedzenia...
można dorzucić 3 pióro do resora, ale nich będzie płaskie - to juz kowal musi zrobić.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Gdzie można w Łodzi utwardzić maortyzatory???
  
 
W łodzi to raczej nigdzie nie utwardzisz amortyzatorów.
  
 
Cytat:
2003-02-24 18:54:37, SCHIL pisze:
W łodzi to raczej nigdzie nie utwardzisz amortyzatorów.


Nie chodzi o łodź tylko o samochód .
  
 
Cytat:
wstaw od tatry - dupa sięgnie nieba i będziesz sie zsuwał z siedzenia...





Ja i tak co do amorków pozostaję za poleceniem Bilsteinów.
Cena wiem żę nie jest niska ale za to efekt piorunujący

Co do resorów to wywal to krótkie pióro i wstaw w jego miejsce dłuższe. Kowal ci to zobi bez problemu.Usztywni ci to troszkę tył.

Na przód sprężyny od trucku. Ja na wiosnę rozejżę się za progresywnymi. Zobaczymy jak to się sprawdzi w poldku.

Pozdrawiam
  
 
Bilstein to już wyższa szkoła jazdy.
Cenowo niestety również
Komplecik na przód to ok. 500zł
Natomiast utwardzenie kompletu olejowych nie przekroczy 100zł
  
 
Cytat:
Komplecik na przód to ok. 500zł



Niekoniecznie. Ja dostałem swoje za 600 zł za całość ( 4 sztuki )
Były co prawda lekko używane. Jednak mam je od pół roku i nie widać aby miały ochotę się zużyć za szybko. Pozatym zawsze mogę je regenerować
  
 
Cytat:
2003-02-25 19:52:21, Dzierzan pisze:
Cytat:
Komplecik na przód to ok. 500zł



Niekoniecznie. Ja dostałem swoje za 600 zł za całość ( 4 sztuki )
Były co prawda lekko używane. Jednak mam je od pół roku i nie widać aby miały ochotę się zużyć za szybko. Pozatym zawsze mogę je regenerować



Olejowe też można regenerować
  
 
Jaka jest różnica po miedzy fabrycznymi resorami od poloneza kombi(trzy piora) a standardowymi po dodaniu trzeciego pióra???
  
 
Wczoraj wjechałem swoim bolidem na kanał i przy okazji looknąłem na przednie zawieszenie i naszedł mnie pomysł ażeby wymontować z auta całe to zawieszenie, sprawdzić jego stan, wymienić przy okazji gumowe elementy zawieszenia, zabezpieczyć przed korozją i pomalować stalowe elementy, typu wachacze itd.
Pytanie do wszystkich: CZY JEST SENS to wszystko wyciągać. Nigdy tego nie robiłem i podejrzewam że nie będzie łatwo. Czy podczas demontażu/montażu elementów zawieszenia są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia bez których można sobie nie poradzić? Czekam na wszelkiego rodzaju opinie!
  
 
Mnie też ten temat interesuje, przednie zawieszenie starsznie hałasuje przy jeździe do tyłu po nierównościach :/ (jest o tym osobny wątek)

Ile kosztuje komplet z krosna duo-control. Czy amortozatory w polonezie są takie same z przodu i z tyłu?

Pozdro AdS

[ wiadomość edytowana przez: AdS dnia 2003-04-25 12:09:39 ]
  
 
Lechu, chyba Ci sie nudzi
Specjalistycznych narzedzi nie bedziesz potrzebowal, no moze poza sciagaczem do przegubow kulowych, no chyba ze bedziesz chcial zdemontowac takze gorne wahacze - wtedy potrzebny bedzie sciagacz do sprezyn przedniego zawieszenia. W sumie robote przy przednim zawieszeniu oceniam jako fajna, moze poza tymi przegubami - nigdy nie mialem sciagacza i trzeba bylo walic mlotem Jest jednak z tym troche roboty i ot tak to raczej nie ma sensu sie za to brac. A dzieje Ci sie cos zlego z zawieszeniem? Sciaga, luzy itp ? Zreszta jak bedziesz nadal mial ochote to daj znac napisze dokladniej co i jak.