MotoNews.pl
7 Czarny dym z rury wydechowej... (95324/267)
  

Czarny dym z rury wydechowej...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Pojawiła się w mojej Astrze diesel taka sytuacja. Dodając gazu niemalże do dechy z rury wydechowej wydostaje się obłok czarnego, gęstego dymu. Przy normalnej spokojnej jezdzie widać że też troszeczkę się go pojawia- ale tak miał już wcześniej, teraz jest go może nieco więcej. Dodatkowo czasami wydaje mi się że jest nieco bardziej "mułowaty". 10 tyś km temu robiłem pierścienie. Co to może być. Wypalony zawór?
  
 
potocznie mówiąc "bierze Ci olej"
  
 
Gdyby brał olej, dym byłby niebieski. Czarny dym oznacza za bogatą miesankę, czyli albo konieczność regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, albo za dużą ilość paliwa . Przyczyna albo złe dawkowanie pompy, albo rozkalibrowane wtryskiwacze.
  
 
A jak praca silnika? Równa? Jeśli ma jakieś "zachwiana" to sprawdź wtryski. Jesli równa to regulacja pompy, albo wtryski.
  
 
Byłem u mechanika na "oględzinach". Facet nie wie gdzie ręce włożyć.. Twierdzi też jak poniżej kolega że dym z oleju byłby niebieski. Kolega postraszył mnie że czarny dym w starych samochodach (mój to 93') oznacza często koniec silnika Mechanik kombinował coś z powrotem spalin (???) bez efektu. Stwierdził że może pompa, może coś z kompresją itp. Chciał odjąć paliwa ale miałem rano problem z ruszeniem ("muł") więc zrezygnował. Powiedział że pompa do tego silnika kosztuje 6tyś!!!!! (1.7D) Zwariował Praca silnika równa poza kilkoma minutami po uruchomieniu. Czy to prawda że w astrach trzeba robić pompę paliwa razem z całym rozrządem?
  
 
Na twoim miejscu, zacząłbym od wymiany wtryskiwaczy. z tego co piszesz to twój mechanik nie mam pojęcia o dieslach. Podjedź do DIXI i dowiedz się ile kosztują firmowe wtryski i wymień je. 12-to letni silnik + nasze paliwo może załatwić je na cacy. Przy okazji warto zmienić komplet filtrow paliwowych, może nawet prze robieniem wtryskow.
Pozdr i daj znać, jaki rezultat bojów
  
 
Moim skromnym zdaniem to leją ci wtryskiwacze, ale zanim je będziesz sprawdzał to zobacz tak jak napisał Janusz Gnitecki filtr paliwa i mam nadzieję, że nie jeździsz na opałówce

  
 
Moim skromnym zdaniem to Janusz ma racje, wtryski albo kąt ustawienia pompy!!!
Stawiam na wtryski bo temat przerabialem, doszło do tego że w lecie musiałem wyciągać gałe wspomagania rozruchu żeby odpalić autko.
Po wymianie wtrysków kłopoty znikneły.
  
 
Witajcie,
Ja też mam podobny problem, tylko żę mi na dodatek bierze olej. Przy gwałtownym dodaniu gazu puszcza czarny dym. Ja mam przebieg około 55 tys. a autko ma 5 lat. 2,0 DTI 16V. Czy jak pojadę na komputer,to wyjdzie gdzie jest problem czy sobie go odpuścić (80zeta) czy od razu brać się za regulację pompy, a może to wtryski.
Pozdrawiam,
Wojtek
  
 
Faktycznie, tu sprawa rozegra się między wtryskami /tylko końcówki/ a pompą. A ten mechanik to wie, że to diesel??? Pompa za 6 tys! Za 2-3 tys to kupisz bajeczny cały silnik 1.7 tylko trzeba poszukać w niemczech. Zacznij jak mówia wszyscy od wtryskiwaczy. Koszt na początek stosunkowo niewielki, a efekt może cię miło zaskoczyć.
  
 
Zgadzam się z poprzednikami. Pompa albo wtryski. Sugerował bym podjechać do zakładu zajmującego się silnikami diesla (potrzebna aparatura) i wyregulował wtryski na śląsku koszt ok 15-20zł za sztukę ew wymiana doliczyć cenę końcówek. Jeśli regulacja nie pomoże dopiero zabierał bym sie za pompę i to też za regulację. Jeśli coś było by nie tak pozostaje regenaracja pompy ale o ile wiem to koszt kilku stów a nie tysięcy.
Pozdrawiam!
  
 
We Wrocku koszt:
sprawdzenia i regulacji wtrysków to 10-15 zł,
nowa końcówka 42-45 zł
regeneracja pompy 300-400 zł


[ wiadomość edytowana przez: Slawekp dnia 2005-05-11 08:13:31 ]
  
 
A sprubuj zatankować jakieś firmowe paliwko ....
  
 
Firmowe paliwko np. nafte lotnicza JET-A1 hihihi.
Pozdrowka Dariuszu
  
 
U mnie ,silnik 1.6 D przebieg co najmniej 250 tys uklad wtryskowy nie byl robiony , tylko kilka razy regulowane wtryski , ale koncowki i pompa fabryczne
  
 
Sprawdź wtryski czy otwierają się przy odpowiednim ciśnieniu dla silnika 17DR i 17D to jest 130 atm, czy czasem niesą przekręcone, na wtryskiwaczu są takie garby a na głowicy jest prasowany punkt, sprawdź czy tez nieleją jak ktoś wcześniej pisał, ja to robiłem i kosztowało to 50 PLN, jeśli się okaże że leją to końcówki do wymiany i proponuje kupić jakieś markowe bo podróby długo niewytrzymóją.