Prosba o wskazowki

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zaznaczam, ze jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o motoryzacje (to na poczet ewentualnych szyderstw co do mojego pytania).
Wlasnie umarl moj obrotomierz (kombi '95 ghia 1,6).
Czy obrotomierz w tym modelu to urzadzenie sterowane mechanicznie czy elektronicznie (moze mialoby to wowczas zwiazek z niemal jednoczesna smiercia wycieraczki tylnej szyby .

pozdr.
valkoinen

Elektroniczne na wstepie - czyli obrobka sygnalu, a mechaniczne pozniej - indudukowane pole elektromagnetyczne unoszace wskazowke.

Dzieki Toradek za uswiadomienie.

Idac za ciosem, czy moze byc to kwestia bezpiecznikow gdzies pomiedzy (chociaz sygnaly tu raczej niezbyt mocne). Z drugiej strony mokro u nas ostatnio - kabelki i gadzety elektr. tego raczej nie lubia.

pozdr.
valkoinen

Jeśli tylko obrotomierz umarł, to sprawdziłbym połączenia od modułu zapłonowego (zielony przewodzik), do filtra (dalej zielony) i do deski.

A wycierak tylnej szybki to pewnie nie działa przez brudne styki w klapie

Wlasnie Wilku, jak sadzisz, czy ten filtr to zwykly kondensator? Bo Taxiemu po zmianie zegarow obrotek lata - pokazuje calkiem dobrze, ale lata +-300 obrotow.

O ile pamiętam, to kondensator równolegle z rezystorkiem 22k i dławiki przed i po w układzie T. Qrde musze wyciągnąć swój i LCRem pomierzyć

Dzieki Wam za wskazowki.
Bede wiedzial co sprawdzic.
Mnie niestety trzeba w tych tematach za reke prowadzic

pozdr.
valkoinen

Cytat:
2005-05-07 15:48:55, valkoinen pisze:
Dzieki Wam za wskazowki. Bede wiedzial co sprawdzic. Mnie niestety trzeba w tych tematach za reke prowadzic pozdr. valkoinen

A... co do prowadzenia za rękę to pannę jakąś poproś

true, true

Indeed.

Ale sprawdź to, o czym z Toradkiem pisaliśmy. I powodzenia w dochodzeniach

Cytat:
2005-05-07 15:46:03, WilK pisze:
O ile pamiętam, to kondensator równolegle z rezystorkiem 22k i dławiki przed i po w układzie T. Qrde musze wyciągnąć swój i LCRem pomierzyć