Prosba o wskazowki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zaznaczam, ze jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o motoryzacje (to na poczet ewentualnych szyderstw co do mojego pytania).
Wlasnie umarl moj obrotomierz (kombi '95 ghia 1,6).
Czy obrotomierz w tym modelu to urzadzenie sterowane mechanicznie czy elektronicznie (moze mialoby to wowczas zwiazek z niemal jednoczesna smiercia wycieraczki tylnej szyby .

pozdr.
valkoinen
  
 
Elektroniczne na wstepie - czyli obrobka sygnalu, a mechaniczne pozniej - indudukowane pole elektromagnetyczne unoszace wskazowke.
  
 
Dzieki Toradek za uswiadomienie.

Idac za ciosem, czy moze byc to kwestia bezpiecznikow gdzies pomiedzy (chociaz sygnaly tu raczej niezbyt mocne). Z drugiej strony mokro u nas ostatnio - kabelki i gadzety elektr. tego raczej nie lubia.

pozdr.
valkoinen
  
 
Jeśli tylko obrotomierz umarł, to sprawdziłbym połączenia od modułu zapłonowego (zielony przewodzik), do filtra (dalej zielony) i do deski.

A wycierak tylnej szybki to pewnie nie działa przez brudne styki w klapie
  
 
Wlasnie Wilku, jak sadzisz, czy ten filtr to zwykly kondensator? Bo Taxiemu po zmianie zegarow obrotek lata - pokazuje calkiem dobrze, ale lata +-300 obrotow.
  
 
O ile pamiętam, to kondensator równolegle z rezystorkiem 22k i dławiki przed i po w układzie T. Qrde musze wyciągnąć swój i LCRem pomierzyć
  
 
Dzieki Wam za wskazowki.
Bede wiedzial co sprawdzic.
Mnie niestety trzeba w tych tematach za reke prowadzic

pozdr.
valkoinen
  
 
Cytat:
2005-05-07 15:48:55, valkoinen pisze:
Dzieki Wam za wskazowki. Bede wiedzial co sprawdzic. Mnie niestety trzeba w tych tematach za reke prowadzic pozdr. valkoinen



A... co do prowadzenia za rękę to pannę jakąś poproś
  
 
true, true
  
 
Indeed.

Ale sprawdź to, o czym z Toradkiem pisaliśmy. I powodzenia w dochodzeniach
  
 
Cytat:
2005-05-07 15:46:03, WilK pisze:
O ile pamiętam, to kondensator równolegle z rezystorkiem 22k i dławiki przed i po w układzie T. Qrde musze wyciągnąć swój i LCRem pomierzyć



Juz Ci kiedys pisalem, ze fajny miernicek mas Panocku
  
 
Cytat:
2005-05-07 16:12:57, toradek pisze:
Juz Ci kiedys pisalem, ze fajny miernicek mas Panocku



Się pracuje, się ma

A tak BTW, oprócz odczytu kodów błędu EEC pozwolił mi na zdiagnozowanie, że to właśnie nieszczęsne cewki są walnięte. Kwestia pomiaru przy różnych częstotliwościach.

  
 
Cytat:
2005-05-07 16:17:47, WilK pisze:
Się pracuje, się ma A tak BTW, oprócz odczytu kodów błędu EEC pozwolił mi na zdiagnozowanie, że to właśnie nieszczęsne cewki są walnięte. Kwestia pomiaru przy różnych częstotliwościach.



No wlasnie w tym poscie z pomiarami cewek Ci pisalem o mierniczku Tylko wtedy nie byles pewien czy sa zle, czy dobre, bo nie miales odniesienia
  
 
Niom. Ale teraz mam (choć z dużym rozrzutem). Wyniki pomiarów zamieszczę wedle chęci. Choć to odseparowane dwie cewki, a nie jak w wiekszości Essich poczwórna zblokowana.
  
 
Wsiadam pod wieczor do auta, ruszam i... wskazowka obrotomierza plynnie i z wdziekiem waha sie po tarczy.
Mysle: pewnie miala przerwe na lunch i teraz wrocila.
Ciekawe czy byla na lunch'u sama? Tu wlaczam wycieraczke tylnej szyby i... slysze okrutny pisk gumy tracej o szklo (przestalo padac, tym razem jednak ten dzwiek i ciarki na plecach ciesza mnie).
Jezdze nim juz kolo 2 miesiecy i dopiero teraz dowiaduje sie o wspolkowaniu i zwyczajach niektorych czsci tego auta.
A co tam? Niech bedzie i tak! Dobrze mnie wiezie i sympatycznie mruczy na 2K RPM (prawdopodobnie przerdzewialy wydech), wrrrr...

pozdr.
valkoinen

p.s. ciekawe co przyniesie dzien jutrzejszy
  
 
przynajmniej sie nudzil nie bedziesz
  
 
Cytat:
2005-05-07 20:59:58, PUNIU pisze:
przynajmniej sie nudzil nie bedziesz



Święte słowa