| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-08 11:35:25 silnik z dokumentami z mozliwoscia rejestracji,przebieg 145000 rocznik chyba 1991{musialbym sprawdzic w dowodzie}, stan silnika dobry aczkolwiek w dolocie sa slady oleju "wyplutego" przez turbine co potwierdza przebieg silnika i wskazuje na czesciowe zuzycie turbo, silnik kompletny poza chlodnica powietrza , z kompletnym sprzeglem
zamieniamy temat na ogolnorozwojowy ![]() [ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2005-05-09 20:37:25 ] |
CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2005-05-08 12:37:39 Bartuś a co w Cupecie wyladuje?? |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-08 12:39:49 to nie ten silnik Carv , w coupe jest drugi tylko ze 1400 z elementami 1300t i oryginalnego 1300 |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-08 14:34:46 to jest wersja 1301 ccm bez kata - 105KM/147Nm ?
EDIT: skoro jest z 1991 roku to musi byc w takim razie 1372ccm 112 lub 118KM ? [ wiadomość edytowana przez: ZoLt4R dnia 2005-05-08 14:38:12 ] |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-08 17:18:31 typ 146a2 1301ccm rocznik 1991 , z dowodu rej. poza tym 105 koni 147nm tak jak piszesz
z uno mk2 [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-05-08 17:28:27 ] |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-08 22:39:34 masz do niego wszystko? kolektory/turbo/wiazka/altek/rozruch/komp i inne smieci? jak to jest zasilane? wielopunktem? napisz co nieco wiecej o tym motorze i jakie skrzynie z jakich aut podchodza do tego motoru |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-08 23:31:53 brakuje intercoolera no i niestety wiazki z kompem, dzis bylem w garazu i zauwazylem, wiazka i komp albo jest u kumpla razem z drugim silnikiem i moim 128 albo ja qrwa mrowki wyniosly, jesli jej nie znajde to albo zalatwie od qmpla albo polece po cenie o kompa bo wiazka to grosze bo od uno wtryskowego pasuje do turbiacza{le jet}, reszta jest, jest tez do tego bak i pompa paliwa elektr, jesli by byla potrzebna, to jest silnik na wielopunkcie bosch LE jetronic, silnik gabarytowo taki sam jak powiedzmy 1100 z zastawy, skrzynie pasuja praktycznie wszystkie do typoszeregu silnikow 128 138 itp czyli zastawa uno ritmo tipo tempra yugo 128 all sohc... jesli skrzynka bedzie od gaznikowca trzeba zamontowac czujnik nad kolem zamachowym ale to detale, rozsadnie jest tu zamontowac skrzynie biegow "wzmocniona" z grubszymi polosiami i dluzsza polosia dzielona i podwieszona do bloku{blok jest do tego przystosowany bo taka polos jest w unoT} cos jeszcze ci przyjdzie do glowy to pytaj ![]() |
toki F&F Sympatyk bąbel 899/frontera Warszawa/Legionowo | 2005-05-08 23:37:07 czyzby zoltar sie przymierzał? |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-05-08 23:56:13
przymierzac to sie może... i tak nie ma kasy na bierzące roboty a co dopiero na motor
w toruniu z kasą krucho jest a jego silnik już zaklepany |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2005-05-09 00:18:02 jakby co to ja mam do opchnięcia skrzynie biegów wiązkę niekompletną z UNO turbo oraz kompa 100%sprawny, jednego bym opchnął bo mam dwa i u mnie wóz chodzi na jednym i drugim. |
toki F&F Sympatyk bąbel 899/frontera Warszawa/Legionowo | 2005-05-09 00:22:29 bizer zaklepany znaczy sie razem z całym osprzętem? to co ma teraz? |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-05-09 00:28:07
|
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-09 09:48:26 a jak w tych wtryskach jest realizowane dawkowanie? jest jakis map sensor/przeplywomierz czy inne ustrojstwo? jest do niego stopka pod filtr z chlodnica oleju? jezeli juz to interesowalby mnie komplet. wyjsrane turbo to jeszcze temat do ogarniecia.
jakie sa najwieksze bolaczki tych motorow? na co zwracac uwage? sorry ze tak truje dupe ale chcialbym wiedziec cos o moim ew. nowym motorze |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-09 10:31:38 o ile wiem to LE jetronic to wtrysk"analogowy" z przeplywomierzem mierzacym "ilosc i gestosc" powietrza, przesylajacym napiecia do ECU ktore otrzymawszy tez dane o temp plynu i otwarciu przepustnicy decyduje o dawce paliwa bez mikrochipa i bez mozliwosci zabawy z fuelmapami, ale jest sporo innych metod rasowania tegoz , jest tez chlodnica oleju ze stopka i przewodami,
slaby punkt tego silnika to moim zdaniem na podstawie obserwacji kilku sztuk unoT kolektor wydechowy zeliwny... w kazdym uniaczu jest bardziej lub mniej pekniety temperatura robi swoje a te kolektory jakos tak dziadowsko wygladaja wogole {widzialem nawet pekniety dolot chyba "zcisniety" przez wydechowy i dlatego pekl,bo sa tak "naprzemiennie" powiedzmy zamontowane}wiadomo, mozna to spawac ale ja bede strugal z rurek kolektor szczegolnie ze jest bardzo maly nieskomplikowany i niewiele materialu trzeba=dobra cena
znajomy ma chyba z 5 uno T w czesciach i jednym jezdzi{w sumie to nie jezdzi bo mu zona rozbila;P) i mi tam opowiada ze silnik jest dosc idiotoodporny i wytrzymuje dwie regeneracje turbiny nieraz czyli 300000 kilometrow ale to wartosc orientacyjna raczej, tak ze mysle ze najwiekszy wrog tego silnika to wysoka temperatura{zapchane syfem chlodnice, stary olej , malo plynu w chlodnicy i powietrze w przewodach chlodzenia turbo itp} cos mi tam qmpel jeszcze mowil ze sa zdupne przegrody w misce , cos tam przerabial kolo "zrzutnika" oleju z turbo |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-09 11:28:08 a motor 1372ccm by sie nie znalazl? |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2005-05-09 11:40:08 Zoltar ale po co ci 1372 jak do tego silnika możesz bez większych problemów podpiąć dół z tipo 1.6 i wtedy masz 1.6 turbo, odnośnie kolektorów to faktycznie kicha z nimi ale tylko wydechy jakieś takie mizerne są w 1.3 bo 1.4 to już wygląda poważniej i są dość duże róznice na średnicach (1.4 ma ze 2 lub 3mm większe kolektory zarówno dolot jaki wylot), odnośnie starowania to wyglada to tak jak Bart napisał dawke można łatwo zwiększyć przez zastosowanie wyższego ciśnienia paliwa, wtryski są sterowane masą, jakby co to modół zaplonowy microplex też mam do opchnięcia, ale przepływomierz jest dość specyficzny i chyba tylko w 205 1.6gti był taki też montowany ale nie na bank, bez przepływki,czujnika temp, kąta otwarcia przepustnicy i jeszcze kilku rzeczy nie będzie robił, silniki będzie żył ale zależy na ile go podkręcisz do 180ps ponoć chodzą bez większych problemów, ale potem już tłoki trza wymienić i takie tam.Pozdrawiam |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-09 11:45:17 czyli sadzisz ze 1301 jest lepszy do dlubania niz 1372? |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2005-05-09 11:52:43 tzn może nie lepszy w sumie też wolałbym 1372 (ja mam 1.4) ale znając ciebie i tak będziesz miał za mało mocy więc jeśli już mu jakieś tam zabiego robić na powiększenie pojemności to nie bawiłbym się w rozwiercanie czy takie tam zmiany tłoków, tylko założyłbym dół z silnika 1.6 z tipo taki gość coś takiego ma on tu czasem bywa Yannimaya zdaja sie ma nick on to ma w CC. |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-05-09 11:58:05 jak juz raczej zdecydowalbym sie na 1301 skoro jest wieksza podaz tych motorow i latwiej zasadzic mu dol 1.6 (z ciekawosci ten dol to ten sam co z punto 90 ? ). jezeli bym cos robil to tylko elektronika (o ile jakos sensownie sie da - SMT6 czy cos?) i wymienil ten kolektor pod turbo na spawany z rurek skoro jest taki kiszkowaty. jaka skrzynia do tego zeby przezyla moment i miala jak najkrotsze przelozenia (poloski mialy by byc z uno, jezeli bede budowal to wlasnie na bazie "przodu" uno). czy te skrzynie maja wybieraki na wodzikach czy na linkach?
kurde moze stworzyc osobny topik o tym motorze bo zaraz modzi sie wkurza ze na gieldzie mieszamy... |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2005-05-09 12:16:52 skrzynia ma wodziki nie linki i jest dolem wybierana
co do wymiany dolu na 1.6 to nie warto. Dół z 1.6 jest duzo słabszy niz 1.3, one są tylko podobne i dziela ta sama uszczelke pod głowica P.S. Kumpel robil silnik turbo na bazie 1.6 i silnika 1.3 rozprezyl go krotszymi korbami i splanowal blok wyszlo jakies 1.5 ale ze wzgledu na brak ciaglego natrysku na tloki wymienil juz 2 komplety tlokow. 1.3 ma fabrycznie wypuszczone smarowanie i chlodzenie turbiny od strony wydechu w 1.6 sa problemy z zamontowaniem spryskiwaczy denek łożyska głowne maja tak niewielka grubość ze praktycznie niema gdzie ich osadzić (1.3 ma duzo grubsze łozyska głowne i są tam fabrycznie zamontowane spryskiwacze denek oleju) P.S. -wiadomo ze mozna zrobic w misce osobna arterie do chlodzenia tłokow ale po co kombinowac i tak z 1.6 nie uzyskasz wiekszej mocy niz z 1.3 ze wzgledu na niesprzyjajaca do tego konstrukcje głowicy. -proponuje 1.3, dobrze dobrana turbine, dobry osprzet sterujacy najrozsadniejsze i najbardziej wytrzymale. 1.4 juz jest slabsze wytrzymałościowo od 1.3 -co do bolaczek tego motoru to pompa olejowa i panewki |